kleur + plezier = carnaval

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
wallisman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 15:27

In Venray ontkwam je ook dit jaar niet aan de jaarlijkse explosie van kleur & plezier ( & geluid!). Ondanks de koude was de optocht langer dan in vele voorgaande jaren. Genoeg te zien = genoeg te schieten!
1

35859

2

35860

3

35861

4

35862

5

35868

6

35864

7

35867

8

35866

9

35865

10

35863

Bedankt voor het kijken en voor de commentaren.

Jan
allerlei glaswerk en zo'n klikapparaat
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Heel mooi deze carnavallers hoor ik hou wel van portretten met mooie kleuren en contrasten.
Sommigen zijn wel een beetje krap gekaderd bij foto 5 staat niet de hele hoed erop. (Maar misschien zaten er wel storende elementen links of rechts).
Voorkeur foto,s zijn 9 en 10 met zijn toverstok en een hele leuke blik heb je weten te vangen.
Mocht je foto 5 compleet met hoed hebben hou ik me aanbevolen.
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Een mooie serie carnavalsportretten :) .
Goed gewerkt met geringe scherptediepte waardoor de bg mooi vervaagd. Overigens heb je er toch voor gezorgd dat waar wat omgeving te zien is deze ook nog met 'carnaval' gevuld is.
Ik vind de krappe kadering niet storend, hoort wel bij portretten vind ik.
Alleen foto 3 is voor mij wat minder (door de kleuren ?), meer de rest mag gezien worden :wink:

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

kleuren spetteren ervan af, goede scherpte, mooie compositie's, vooral de laatste erg leuke foto !!
Fotograferen is kijken niet klikken.
stephan66
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2012 19:19
WoonplaatsCOLON Venray

Ben zelf niet gaan kijken (te koude wind :oops: ) maar heb zo te zien toch wel wat gemist
Mooie foto's

Vind zelf de laatste wel een van de mooiste

Stephan
Canon 1100D;18-55 IS II;EF 55-200mm 1:4.5-5.6 II USM;EF 28-105 II USM
wallisman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 15:27

dank voor de commentaren & complimenten.

Ik plaats ieder jaar hier mijn 10 beste carnavalsportretten. Hierop terugkijkend zie ik dat ik dit jaar de kadering krapper heb gemaakt. De portretten worden hierdoor krachtiger. Dit krapper kaderen heb ik niet achter de PC gedaan, maar ook al toen ik de foto's maakte.
Maurice-e schreefCOLONMocht je foto 5 compleet met hoed hebben dan hou ik me aanbevolen

nee, helaas dus. De brede flappen van de hoed zijn geslachtofferd aan de essentie van het portret (de ogen en het gezicht)
Jumper schreefCOLONAlleen foto 3 is voor mij wat minder (door de kleuren ?)
Ik vind dit zelf ook kwalitatief de minste van de reeks. Ik heb voor deze gekozen omdat dit de enige groene outfit was die ik had geschoten, en er al veel rood/geel en roze in de serie zit. Maar, evengoed kun je aan de dame in kwestie wel zien dat ze past in het thema "kleur + plezier = carnaval" ;-)

Dit jaar kwam het er niet van om ook op zondag naar een grote optocht te gaan (bv. in Weert) maar ik heb nu de intentie om volgend jaar een oproepje op het forum te doen om daar met wat gelijkgestemden naartoe te gaan (fotografen bedoel ik dus!)

Jan
allerlei glaswerk en zo'n klikapparaat
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Ik vraag mij alleen af waarom je op 800 iso geschoten heb?
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

De krappe kadering werkt naar mijn mening prima: focus op de gezichten.
En wat een kleurenpracht. Foto 2 vind ik de beste, je wordt er echt ingetrokken.

Ook hier - in Oeteldonk - was het volop carnaval.
Heb lang getwijfeld over wel/geen foto's maken.
Maar ja, geen boerenkiel of zoiets. En in je gewone kloffie loop je er wel heel vreemd bij.
Ook was het stervenskoud. Slap excuus, k'weet het.

Maar kijkende naar je foto's ga ik het volgend jaar zeker proberen.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
wallisman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 15:27

jjas schreefCOLONIk vraag mij alleen af waarom je op 800 iso geschoten heb?
Het was erg grauw en somber weer, en de onderwerpen liepen in een optocht mee (ofschoon de meesten wel even voor mij stil wilden staan). Om bewegingsonscherpte uit te sluiten wilde ik per se hoge sluitertijden hebben. Met de techniek van tegenwoordig kun je probleemloos naar ISO 800, dus waarom dan niet gebruiken.

Jan
allerlei glaswerk en zo'n klikapparaat
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

doe ik ook altijd, ze staan nl niet stil, plus je bent met 200 mm of meer aan het schieten soms, dus moet je een lekkere snelle sluitertijd hebben, de camera's van tegenwoordig draaien hun hand niet om voor ISO 800 of meer, dus waarom niet.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

Leuke serie , goede kleuren gevangen !
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar