Luchtballon landing

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Tadango
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2014 09:38

Hoe zou zo'n foto beter kunnen de volgende keer? Je moet bij de landing op afstand blijven dus van dichtbij is geen optie....

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op MarcoEOS550D, in totaal 11 keer gewijzigd.
RedenCOLON typo in titel
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Vanuit de ballon kan mooiere beelden opleveren?
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Allereerst: ik vind t een prima plaat!

Wat je ander kan doen, is óf meer omgeving meenemen (dus: meer grootboek), óf meer details kiezen (dus: meer tele). 't Is maar net welk beeld je wilt laten zien natuurlijk ;-)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Het is natuurlijk veel spectaculairder als het mandje omkiepert. Maar nu kan ik het verschil tussen landing en opstijgen eigenlijk niet zien. Misschien een moment net eerder of later was beter geweest. En zoals gezegd, meer omgeving of juist minder omgeving zou de foto beter maken.
Een serie zou overigens ook aardig zijn geweest, dat had wellicht het gevoel van landing meer kunnen benadrukken.

Maar genoeg gezeurd, het is blijft een geslaagde foto!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Vaak hoef je niet de hele ballon erop te zetten om te zien dat het om een luchtballen gaat. Ik zou dan dus ook meer van het mandje en de mensen willen zien. Het is sowieso lastig om te zien of hij land of opstijgt (bij allebei gaat de brander aan dacht ik). Iets meer beweging zou er in zitten als hij nog net niet of net wel de grond raakt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar