Puzzelrit

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Hallo allemaal.
Ik heb afgelopen weekend weer meegereden bij een vriend van mij als navigator bij een puzzelrit. Een mooie serie auto's stonden bij aanvang en afloop opgesteld op het terrein. Gelukkig nog wat tijd gevonden om er enkele op de plaat te zetten die ik met jullie wilde delen. Graag hoor ik wat jullie er van vinden.
Roel

Afbeelding
Naast dat het hier om twee producten van nederlandse bodem gaat wilde ik ook benadrukken hoe laag zo'n Donkervoort is.
Afbeelding

Afbeelding
De vlakverdeling achter de auto en de eenvoudige kleuren trokken mij zeer aan bij dit beeld.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
FotoIwan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 201
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2014 23:20
WoonplaatsCOLON Noord Holland.
CONTACTCOLON

Ik vind de eerste foto met de voorkant van de Daf echt geweldig, alleen al vanwege de auto en omdat ik gek ben op nostalgie.
De Donkervoort is ook erg gaaf (maar ik vind een Caterham mooier) :D
De foto van de Porsche vind ik wat minder vanwege de achtergrond.
“A photograph is a moral decision taken in one eighth of a second. ”

Mijn website
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

De achtergrond van foto 1 is onrustig en leidt af . Bij foto 1 stoort mij ook dat de scherpte ligt op de achterste koplampen en dat de koplamp nabij (dus) onscherp zijn.

Bij de tweede foto ben merk ik dat mijn aandacht wordt getrokken door de man met zijn zoontje - je positie is trouwens helemaal goed voor het fotograferen van de Donkervoort!

De derde is als foto de beste. De achtergrond is smaakvol (maar gelet op de reactie van FotoIwan verschillen smaken) en je positie is goed. Wel zijn er veel (storende) reflecties, de volgende keer een polariser meenemen!

Al met al vind ik het een leuke serie! TFS.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Dank jullie voor de reacties.
Inderdaad smaken verschillen. Desalniettemin zou ik graag willen weten wat jij FotoIwan wat minder aan de achtergrond vindt. Kun je dat uitleggen? Dat kan bij mij tot nieuwe inzichten leiden.
CP filter zou zeker een uitkomst zijn. Staat nog op m'n verlanglijstje. De reparatie aan het filterdraad van m'n 24-70 is kortgeleden uitgevoerd dus 't past er nu ook op.
Wat betreft foto 2 trouwens; ik vind em steeds nog een beetje vreemd ogen. D'r lijkt een soort 'onscherp' masker over de foto te liggen. Komt misschien omdat het rechter achterwiel v.d. Donkervoort erg tegen de rand aan zit v.h. beeld en daardoor wat 'wolliger' overkomt dan bijv de vader met het zoontje (lensafwijking etc). Heb em ook met een redelijk groot diafragma geschoten. Dat zal d'r misschien mee te maken hebben. Een collega en mede amateur fotograaf kon d'r ook niet z'n vinger op leggen. Wat denken jullie?
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar