Mercedes-Benz "advertentie"

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
FKabiri
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2013 13:55
WoonplaatsCOLON Leiden

Deze foto heb ik een paar maanden geleden geschoten. Aangezien ik een autoliefhebber ben, vond ik het leuk om een mooie auto te fotograferen.
Voor deze foto hebben we eerst door Wassenaar gereden om een mooie locatie te vinden. Deze locatie vond ik zeer geschikt voor een foto met deze Mercerdes erop.

Mijn doelstelling was een foto die in een Mercedes-Benz folder paste, vandaar het logo en de tekst.

Wat ik heb gebruikt: Canon 550D, Canon 75-300mm en een (goedkope) statief.

Afbeelding
"An essential aspect of creativity is not being afraid to fail." - Edwin Land

Canon 550D owner
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Zonder poespas? Ik denk dat de foto niet in de buurt komt van een originele folder vanwege alle reflecties op de auto. Scherpte is waarschijnlijk wel okay maar de auto staat er verder ook een beetje flets bij.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Naar mijn mening is het inderdaad nog geen advertentiemateriaal, maar zit er wel potentie in. Voornamelijk vind ik de foto wat donker: met name de bosjes achter de auto hebben vrij weinig detail. (Moet er overigens wel bij zeggen dat ik op een verre van gecalibreerd laptopscherm kijk.) Ook heb ik het idee dat je een vrij grote diafragmaopening hebt gebruikt (lage F-waarde). Da's normaal prima, maar de achterlichten zijn al iets minder scherp. Volgende keer kun je de auto misschien verder naar voren zetten (meer naar de kijker toe), zodat de hele auto wel scherp is, maar de achtergrond wat vager. Ook met iets minder scherp getekende pilaren zet je de sfeer wel neer ;).

Ten slotte nog 'n paar kleine dingetjes: interieurlampje en parkeerkaart leiden af, betonnen plaatje (rechts vóór de auto) doet ook afbreuk.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
7D en route
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2011 19:59

Ja niet gek voor een eerste begin. Eens met de opmerkingen van 'Bramos'verder wielen nooit wegdraaien van de kijker, huis + pilaren in de achtergrond vager en recht, er is nogal wat kleurruis.
dahlback
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 21:11
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis
CONTACTCOLON

Donkere foto maar positie is wel goed.Alleen is het geen AMG he ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar