mazda@night in Rotterdam

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Afbeelding

De afgelopen week met een paar fotokameraden een avondje foto's wezen maken in Rotterdam.
Over deze was ik wel het meest tevreden. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Ik vind het een erg goede foto :) .
Mooie kleurverloop van het goudkleurige licht in de linkerbenedenhoek naar het lichte/witte in de rechterbovenhoek.
Compositie, scherpte en belichting lijkt me ook in orde.
Wel zou ik de lichte vlekken/lampen boven het DVG gebouw wegwerken.

Gr. Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

De auto is goed van scherpte, maar ik vind het gebouw op de achtergrond teveel afleiden. Het is een schitterend gebouw wat mijn aandacht eerlijk gezegd meer trekt als de auto zelf, en gezien je titel is dat denk ik niet de bedoeling.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Hoi Jan en Geert,

Bedankt voor jullie snelle reacties.
@Geert h: Het ging mij eigenlijk om de combinatie van een mooie sportieve auto in combinatie met een typisch stukje Rotterdam op de achtergrond.
@Jumper: Die lichte vlekken is De "New Orleans" woontoren op de achtergrond. Die lichtjes had ik inderdaad even weg kunnen clonen.

Bedankt voor jullie opmerkingen
Gr Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

ook ik vind dat het gebouw de overhand neemt in de foto. Dat is opzich helemaal niet erg. wanneer je de auto wat spannender neer had kunnen zetten (ander standpunt) en de achtergrond wat meer had kunnen vervagen denk ik dat hij beter had gesmaakt.

Ik wil ook een opmerking maken over het kenteken. ik haal er zo uit wat er staat.
Canon
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

sven2912 schreefCOLONook ik vind dat het gebouw de overhand neemt in de foto. Dat is opzich helemaal niet erg. wanneer je de auto wat spannender neer had kunnen zetten (ander standpunt) en de achtergrond wat meer had kunnen vervagen denk ik dat hij beter had gesmaakt.

Ik wil ook een opmerking maken over het kenteken. ik haal er zo uit wat er staat.
En waarom zou dat wat uitmaken?
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

@sven2912: Bedankt voor je opmerkingen. Ik heb de nummerplaat aangepast zodat zelfs de schijn van leesbaarheid niet meer kan bestaan.
Persoonlijk had ik het liever wat minder gedaan, omdat ik het jammer vindt dat er er nu ongewenst veel aandacht naar dit deel van de foto gaat.

@jjas: Het is een ongeschreven? regel dat wanneer je foto's van een auto op internet plaatst, je het kenteken onleesbaar maak.
Dat had ik ook wel gedaan, maar blijkbaar nog onvoldoende.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Ik doe ook even een duit erin: Ik vind de toning/witbalans niet helemaal fijn. Wel erg goud/gelig. Had erg cool geweest om de auto apart te belichten, zodat deze een neutrale/koelere kleurtemp had...Ohja; zie PB
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar