turkey F16 going dawn

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
bagste
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 187
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2011 20:31
CONTACTCOLON

Afbeelding
By bagste at 2012-06-25
vriendelijke groeten steven en I wish you a good light .

blog http://bagste1.skynetblogs.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Tja, hij is een beetje ver weg he? Met dat hei-ige weer wordt het er geen mooiere foto op.

Ik vind het grappig van je bedoeld, want je mikt natuurlijk op de recente neergestorte Turkse F-4 die is neergestort. Maar je slaat de plank een beetje mis. Buiten het feit dat het een F-4 was en geen F-16 en je een Nederlands toestel laat zien in plaats van een Turks, vind ik het enigzins respectloos om zo'n grapje te maken. Het incident zorgt voor grote roering in het midden oosten en ver daarbuiten, maar bedenk ook dat de twee vliegers van het toestel nog niet gevonden zijn en ik durf te wedden dat er ongetwijfeld familieleden van die twee zijn die daar wakker van liggen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

spijker op zn kop Jeroen!
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

+1
En als ik de topic-titel vertaal naar het Nederlands begrijp ik er helemaal niks meer van: Turkije F16 op weg naar de dageraad.
???????????

Uhh.. Jeroen, het is wel een Turkse F16 op de foto (volgens google afbeeldingen althans).
Gebruikers-avatar
tweenie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2010 20:15
WoonplaatsCOLON Volkel
CONTACTCOLON

Reactie op de eerdere opmerkingen.
Dit is wel degelijk een turkse F16 :D
Turkey heeft sinds kort ook een demo F16 die al op verschillende vliegshows te zien is geweest.
Heeft vorig jaar ook op Leeuwarden een demo gegeven.
zie ook http://www.youtube.com/watch?v=jK-qc8GldwI" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr Twan
als ik het niet meer weet .... kijk ik hier
_________________________________
canon eos6d -- ef24-105[b][color=#FF0000]L[/color][/b] -- ef100-2.8macrousm -- ef50mm 1.4EX -- ef70-210 F4 -- EX430II
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nou, dan is het wel een Turkse kist, maar dat doet er niet al teveel aan af van wat ik geschreven heb vind ik.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

... en daar was en ben ik het al helemaal mee eens.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

titel moet natuurlijk zijn Turkish F16 going down. Nou, en dat klopt. Je ziet hier een turkse F16 naar beneden gaan. Snap de ophef niet :roll:
Gebruikers-avatar
bagste
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 187
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2011 20:31
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLONTja, hij is een beetje ver weg he? Met dat hei-ige weer wordt het er geen mooiere foto op.

Ik vind het grappig van je bedoeld, want je mikt natuurlijk op de recente neergestorte Turkse F-4 die is neergestort. Maar je slaat de plank een beetje mis. Buiten het feit dat het een F-4 was en geen F-16 en je een Nederlands toestel laat zien in plaats van een Turks, vind ik het enigzins respectloos om zo'n grapje te maken. Het incident zorgt voor grote roering in het midden oosten en ver daarbuiten, maar bedenk ook dat de twee vliegers van het toestel nog niet gevonden zijn en ik durf te wedden dat er ongetwijfeld familieleden van die twee zijn die daar wakker van liggen.
is ook niet grappig bedoeld als dit zo overkomt is dat je verbeelding dat spreekt denk ik .
kan er ook niet aan doen dat dit wel degelijk een turkse F -16 is die naar beneden gaat en geen verwijzing naar F 4 . toch duidelijk genoeg denk ik he
het is gewoon de beschrijving van wat je hier ziet .
of mogen we nu geen foto's meer posten van turkse jets door dit incident .
de volgend zal ik een nederlands en een zwitsers nemen hoor .
vriendelijke groeten steven en I wish you a good light .

blog http://bagste1.skynetblogs.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

+1
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ben het volledig met TS eens en vind het een beetje vergezocht om de link naar de F4 te leggen, zeker wanneer de foto in een showcase staat en niet in offtopic. Verder vind ik het ook triest dat er buiten Jeroen om niemand de moeite neemt om op de foto te reageren.

Over de foto: ik denk dat het moment spannender is dan de foto, de kist is te ver weg en vliegt de foto uit.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Het mooie en soms lastige van foto's en teksten (zoals titels) is dat ze vaak voor meer uitleg vatbaar zijn. Niet zo gek dus dat er meer interpretaties zijn. Voor mij geldt dat ik als absolute vliegtuig-leek werd geleid door de vijf vuurkegels die in mijn beleving erin geshopt waren en afweergeschut moesten voorstellen of zoiets. Voeg daar de slecht vertaalde Engelse titel bij (waarom niet gewoon Nederlands?) en daar is mijn interpretatie.
Maar na de uitleg van TS verder helemaal duidelijk en geen probleem uiteraard.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Volgens mij zijn die vuurkegels flares. Die worden gebruikt om raketten die op warmtebronnen afkomen af te leiden.

Daar is dit een heel mooi bijna phoenix achtige foto.
Afbeelding
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
bagste
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 187
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2011 20:31
CONTACTCOLON

PanzerFaustNL schreefCOLONVolgens mij zijn die vuurkegels flares. Die worden gebruikt om raketten die op warmtebronnen afkomen af te leiden.

Daar is dit een heel mooi bijna phoenix achtige foto.
Afbeelding

inderdaad dus niet bij gezet . daarom heb ik de F16 niet te groot gezet en hem ook onderin beeld gezet anders stonden de flares er niet hellemaal op
dat toch een toegevoegde waarde is in de foto vind ik . de lucht had ik niet in de hand
vriendelijke groeten steven en I wish you a good light .

blog http://bagste1.skynetblogs.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Herdervriend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 339
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2011 22:18
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Prachtige foto:)

Snap alleen niet waarom men nu gelijk aan Syrie vs Turkije moet denken. De topic titel zegt gewoon exact wat er op de foto te zien is. Toch?
Modelfotograaf
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2012 11:14
WoonplaatsCOLON Hombeek - Mechelen

Het eerste bericht van Jeroen is wel straf, geen moer over de foto wel over de text waar de foto met geplaatst word wel ik ga zeggen zeer mooi foto en daarom ben ik op het foto forum !! Dus een knaller van formaat en text intresseerd mij geen moer !!!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Modelfotograaf schreefCOLONgeen moer over de foto
Fijn dat je alles gelezen hebt :wink:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Modelfotograaf schreefCOLONHet eerste bericht van Jeroen is wel straf, geen moer over de foto wel over de text waar de foto met geplaatst word wel ik ga zeggen zeer mooi foto en daarom ben ik op het foto forum !! Dus een knaller van formaat en text intresseerd mij geen moer !!!
En jou mening over de foto? Bestraf je nou werkelijk waar iemand van iets wat je zelf ook fout doet, en dan blijkt het nog onterecht te zijn ook?
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
flight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2012 17:13
WoonplaatsCOLON ZAANDIJK

Mensen, kan het niveau van de discussie niet wat ophoog getild worden?
CANON EOS 7D;CANON EOS 5D Mark II |Canon EF 24-70mm f/2.8L |Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM | Extender 2x III | Nikon Coolpix P4 VR
en een 
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Lief blijven tegen elkaar! Anders moet ik mensen in de naughty chair gaan zetten.. :D
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar