New Orleans te Roterdam

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

In 2007 werd het startsein voor de bouw van de New Orleans gegeven. In het voorjaar van 2010 heeft het gebouw zijn hoogste punt bereikt en op 6 november 2010 werd het gebouw officieel geopend. Het 158,35 meter hoge gebouw is het op één na hoogste gebouw van Rotterdam en Nederland en de hoogste woontoren. Op 45 verdiepingen zijn 47 koopappartementen en 187 huurappartementen gerealiseerd. New Orleans is qua verhuur nagenoeg vol. Van de koopappartementen is inmiddels meer dan de helft verkocht. Mocht je interesse hebben na het zien van de foto's informeer dan even bij Vesteda. [bron: o.a. wikipedia en de site van vestedia]

Bij het maken van de foto's wilde het weer niet echt meewerken. Het KNMI had me een strak blauwe hemel beloof, maar dat was alleen maar zo nu en dan het geval.... Onderstaande foto's konden er wat mij betreft toch mee door. Ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.

#1
Afbeelding
[edit: nog even wat rechter gezet n.a.v. opmerking Apist0]

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

Bedankt voor het kijken. Op- en aanmerkingen en verbeterpunten zijn meer dan welkom.

groet
Peter
Laatst gewijzigd door 1 op peter1970, in totaal 17 keer gewijzigd.
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik vind ze heel mooi, en dan met name foto 3. Al die tinten blauw in die ruiten, en de kleuren sowieso - heel fijne foto's. Ik heb geen ervaring met dit soort fotografie en kan dus geen verbeterpunten vinden - als die er al zijn.
Groet,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

fijne platen om naar te kijken , ze ogen lekker rustig.
ik zou voor geen goud in rotterdam willen wonen dus een koop bij vestada zit er voor mij niet in
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Mooi vastgelegd, dit bijzondere gebouw.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
marcelwoudstra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2011 18:05

Mooie serie! ik ga voor de laatste
Gebruikers-avatar
rdewinter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2009 20:12
CONTACTCOLON

Heel de serie is super. Maar ik ga voor nr3.
't laat ook zien dat het een mooi en bijzonder gebouw is...
EOS 60D :: EOS 6D :: 24-70 f/2.8 L USM :: 35 f/1.4 Sigma :: 100mm f/2.8 L Macro IS USM :: 70-300 f/4-5.6 L IS USM
Soligor extender DG Pro 1.4 :: Extension Tube EF25 II :: Speedlite 580EX II
Gebruikers-avatar
AvanO
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2009 11:36
WoonplaatsCOLON Midden van het land
CONTACTCOLON

Nou Peter, ik vind het weer een leuke serie. Nummers 1 en3 zijn wat mij betref de beste. Misschien moet je eens een foto-trip in Rotterdam organiseren!? Volgens mij weet je precies waar de mooie foto locaties te vinden zijn. Ik hou me aanbevolen.
Arie

Leuke speeltjes, waar altijd wat bij kan.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Hoi Allemaal,
Bedankt voor jullie reacties.
@keesvdh: Als je architectuur fotografie leuk vind is het wel handig als je een beetje in de buurt van een grote stad woont. (Al heb ik gezien dat ze in Oosterland ook een mooie kerk hebben.) Zelf woon ik ook niet in Rotterdam, maar heb wel een sterke binding met deze stad.
@AvanO: Een fototrip naar Rotterdam kan ik iedereen aanraden, maar hoef/ga/wil ik niet organiseren. Oriënteer je van te voren op internet in pik er een deel van Rotterdam wat je wilt zien. kijk bv eens hier of hier. Neem hiervoor ook echt de tijd. Loop eerst eens rustig rond om voor jezelf te bepalen wat je interessant aan een gebouw vindt.
Het beste kun je gewoon alleen gaan. Dan bepaal je zelf hoe lang je ergens bij stil blijft staan en wat jij interessant vind. Ik krijg er altijd de zenuwen van als ik anderen meeneem. Ze willen altijd eerder weg dan ik. :|
Kijk ook eens op mijn Flickr
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Mooie serie Peter! Ik hoefde alleen de naam van je topic te lezen om te weten dat jij het had gemaakt :) Als ras-Rotterdammer heb ik deze flat ook al eens onder handen genomen, maar ik vond het een hele uitdaging om hem pakkend vast te leggen (hij is zo godvergeten hoog). Jij hebt dat wel gedaan, leuke standpunten, vooral 3. 1 lijkt alleen'n beetje scheef te staan(?)
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Hoi Apist0,
bedankt voor je opmerking. Ik heb er hier op het werk even snel een rastertje overheen gelegd en je hebt gelijk :oops: . #1 staat inderdaad nog een klein beetje scheef. :?

E.e.a heb ik inmiddels aangepast. :P

gr Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar