Beelitz

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
marcelwoudstra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2011 18:05

Een aantal foto's van deze mooie locatie

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding

#8
Afbeelding

#9
Afbeelding
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Wauw.. heel erg mooi!

Respect!! :D
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Prachtig!
Indrukwekkende serie.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Inderdaad, supermooie locatie met geweldige foto's mooi werk.
Het enige wat me een klein beetje stoort is de lens vertekeningen, die op de een wat meer naar voren komt dan de ander.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Aardige serie, waarvan ik de eerste het mooiste vind. Die heeft een heel aparte kleur en uitstraling waarbij de belichting ook erg prettig is.
Gebruikers-avatar
marcelwoudstra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2011 18:05

Thnx :D
Als de lens vertekening mij stoort corrigeer ik hem altijd wel, verder zijn sommige foto's laag vanaf de grond genomen dus dat kan een ander beeld geven
verder blijft het natuurlijk ook een kwestie van smaak, en daar zijn jullie meningen voor :)
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

ook zo vind ik de platen erg mooi, maar het viel me wel op met name bij 4,5 en 8
Gebruikers-avatar
marcelwoudstra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2011 18:05

4 en 5 zijn dus inderdaad van heel laag van de vloer genomen
en 8 heb ik niet rechtgezet dat klopt, vond daar wel een mooie diepte in zitten zo

Maar bedankt voor de reactie :D
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

jah hoor.. je hebt ze weer mooi geschoten! ;)

well done! ;)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
kaje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 212
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2008 13:52
WoonplaatsCOLON Heemstede
CONTACTCOLON

Prachtige lokate en beweldige foto's.
Welke lens gebruik je hier nu het meest voor ??

Groet,
Klaas
Canon spul
www.klaasdevriesfotografie.nl
Gebruikers-avatar
marcelwoudstra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2011 18:05

Bedankt mensen :)
ik gebruik eigenlijk maar één lens, Sigma 10-20
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Aaaah... Beelitz-Heilstätten... goede herinneringen aan! Wil er wel nog eens een keertje heen! (Btw, hotel daar ook in de buurt? :P)
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
marcelwoudstra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2011 18:05

Dit is niet echt een reactie op mn foto's waar ik wat mee kan?
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

OK... Je foto's zijn mooi... Kan je daar wat mee?

Alle gekheid op een stokje.. Foto 6 en 7 zijn nagenoeg dezelfde, dus 1tje zou ik weggelaten hebben. De turnzaal op 7 en 8 is gewoon dezelfde, maar van beide uiteinden. Als ik het goed voorheb kon je bij de ene kant op het taludje boven komen. Daar kon je dan ook een foto van nemen. Ik mis nog wat foto's van deze locatie, maar je zal er vast niet geweest zijn... (ik denk bijvoorbeeld aan het auditorium).
Je foto's zijn mooi nabewerkt, goede standpunten maar vaak hetzelfde. Er zijn genoeg detailshots te nemen op deze locatie en dat mis ik wat in de reeks...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
RemcoPhoto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2011 12:23
CONTACTCOLON

Vind het een erg mooie serie op een prachtlokatie!!

Mag ik (hier) vragen hoe je dit gedaan hebt? Dus hoeveel stops + en - en hoe gecombineerd? Ben me aan het verdiepen in HDR... maar kom zelf niet veel verder dan een fletse foto. Gebruik zelf Lightroom, PS CS4 en heb een trial van Photomatix downgeload. Alvast bedankt.

Gr.,
Remco
5D MkII | 17-40 1:4L USM | 24-105 1:4L IS USM | 70-200 1:4L IS USM | 100 1:2.8L MACRO IS USM | 50 1:1.4 USM | 430EXII | Phottix Strato II | Sirui N-1204 + K-20X
Gebruikers-avatar
marcelwoudstra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2011 18:05

@Jerenes Daar heb ik iets meer aan, alleen vind ik het nog al wel verschillende foto's want 6 en 7 zijn verschillende gebouwen. en 8 en 9 zijn express van 2 kanten geschoten want aan de ene kant heb je de graffiti tekening en aan de andere kant het raam.
Verder heb ik niet alle gebouwen gehad, ben er in 10 geweest ofzo.. en sommige waren helemaal afgesloten dit keer.
Detail foto's doe ik verder niet aan.

@RemcoPhoto Dank je! Ik heb 9 stops gebruikt, samengevoegd in photomatix en daarna nog wat levels/curves in photoshop. Voor de rest niet veel aan bewerkt maar realistisch gehouden.
Gebruikers-avatar
RemcoPhoto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2011 12:23
CONTACTCOLON

Dank Marcel, ik heb nog een hoop te leren als ik dit zo zie!!
5D MkII | 17-40 1:4L USM | 24-105 1:4L IS USM | 70-200 1:4L IS USM | 100 1:2.8L MACRO IS USM | 50 1:1.4 USM | 430EXII | Phottix Strato II | Sirui N-1204 + K-20X
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

marcelwoudstra schreefCOLON@Jerenes Daar heb ik iets meer aan, alleen vind ik het nog al wel verschillende foto's want 6 en 7 zijn verschillende gebouwen. en 8 en 9 zijn express van 2 kanten geschoten want aan de ene kant heb je de graffiti tekening en aan de andere kant het raam.
Verder heb ik niet alle gebouwen gehad, ben er in 10 geweest ofzo.. en sommige waren helemaal afgesloten dit keer.
Detail foto's doe ik verder niet aan.
Het kan goed zijn dat het 2 gebouwen zijn, maar de foto's zijn in weze hetzelfde. Enkel de kleuren verschillen, maar de gangen zien er identiek uit...
8 en 9 snap ik wel (heb ook in die hal gestaan), maar ik had eentje anders opgesteld om meer van de hal mee te krijgen. Of om de andere kant te hebben met het kruis enkel zou ik gewoon dat eruit gekozen hebben... niet de hele ruimte ervoor ook nog een keertje... (maar goed, da's wat persoonlijk)
Detail foto's hoef ik niet perse, maar ik mis wat onderwerpen in je foto's. In het gebouw recht tegenover de ingang bij het pannekoekenhuisje bijvoorbeeld zijn achterin nog oude operatiekamers te vinden. Met mooie lampen aan het plafond enzovoorts. Je kan gewoon zo een ruimte fotograferen met de stoel als onderwerp. Dan is het niet echt een detailfoto, maar je hebt tevens ook onderwerpen in je foto's. Of bijvoorbeeld een deuropening met een trap net zichtbaar in de achtergrond... (ik zeg zo maar wat). Een traphal naar beneden schieten... dat soort dingen mis ik wat hier.
Het zijn mooie plaatjes, maar (bij gebrek aan beter woord eigenlijk) wat saai omdat het steeds dezelfde overzichtshots zijn. Die zijn wel mooi maar een hele serie kan je daar niet op baseren. Helemaal niet omdat deze site veel meer te bieden heeft... Er zijn veel verborgen hoekjes en ruimtes...

Ik hoop dat je me een beetje kunt volgen in mijn commentaar...

(P.S. Mijn avatar is trouwens ook eentje vanuit Beelitz)
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
marcelwoudstra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2011 18:05

Ja ik volg het nog, opbouwende kritiek is altijd welkom. Maar al die stoelen enzo die er waren toen jij er was zijn verdwenen, de welbekende operatie stoel en lamp zijn gestolen, alleen het aanhangsel van de lamp was nog over. Ik heb vooral lege hallen gezien. Heb hele tijd gezocht naar operatie kamers enzo en die had ik echt niet overgeslagen als ik ze had gevonden. Qua trappen enzo heb ik ook nog wel wat foto's ze staan er alleen niet tussen. Maar zal binnenkort wat meer posten.

En die 2 hallen zijn misschien gelijk voor jou, maar ik zou echt niet weten welke van de 2 ik zou moeten kiezen. Is niks mis mee toch als ik 2 hallen laat zien. De gebouwen leken nou eenmaal op elkaar
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Marcel,

Wat betreft de gangen, ik zou foto 6 kiezen.... juist door de groene kleur (en afbladerende verf) en het plafond. (maar er is niets mis met ze allebei te laten zien... Het is jouw reeks en jouw gevoel. Ik zou er maar 1tje gekozen hebben, maar da's ook persoonlijk)

Jammer dat de stoel etc weg is... was best wel mooi stuk! Heb je het auditorium nog gevonden of was dat gebouw dicht? Het was het gebouw aan de rechterkant naast het gebouw rechtover de ingang. Laatste gebouw.
In het eerste aan de rechterkant stond ook nog een industriele keuken (zo goed als onaangetast)... kon je daar ook nog binnen??

Grtz,
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar