Zeche H

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Maar eens even kijken wat er zoal op dit forum te beleven valt , hier alvast iets van mij.....(btw hier de eerste post) , laat maar weten of het door de beugel kan...
1: Afbeelding

2: Afbeelding

3: Afbeelding

4: Afbeelding

5: Afbeelding

6: Afbeelding

7: Afbeelding

8: Afbeelding

9: Afbeelding

Allen 3 of 5 staps brackets , HDR opnamen dus , gaat dus wat lastig worden om al dat exif spul neer te zetten. Gebruikte kamera is de 50D met 10/22mm , 28/105USM , 70/300USM3 en de Sigma 18/250 (stabilized)

Hope you 'll enjoy this serie......
Laatst gewijzigd door 1 op industrial63, in totaal 12 keer gewijzigd.
Eyeless
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 388
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2010 21:05
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

Zow dan.. Mooi binnen gevallen,,
Ik vind ze heel erg mooi..
Dus wat mij betreft , Welkom hier en laat nog heel veel van je werk zien , want als dit het begin is wil ik het einde erg graag zien.. :D
Met vriendelijke groet..
Marco

Canon klikding met wat glaswerk..
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Dat treft dan , ik heb nog wel het een en ander (meestal HDR) liggen. Het einde duurt hopelijk nog een jaartje of 35 :mrgreen:
Gebruikers-avatar
-Gaby-
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2009 16:37
WoonplaatsCOLON Hilversum

mooie HDR's! Heb je bij de bewerking ook iets als een lucis art filter gebruikt..?
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Allereerst. WELKOM! :mrgreen:

En over de foto's, WAUW! Geen woorden voor gewoon!!! :o
Dat smaakt zeker naar meer! :D

Groetjes

PS: Heb je dit met HDR Pro in photoshop gedaan?
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Photomatix stand-alone (heb je iets betere controle), daarna met CS4 extended (+ nog wat plugin grut).Ik voel de vragen "hoe dan?"
Op de laatste zal ik in het forum niet over uitwijden...helaas... :mrgreen:
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Dankje, ik ga wel even een tutorial opzoeken :mrgreen:
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Die zijn er alleen over hoe je de schuifjes moet zetten in Photomatix , niet hoe je vervolgens de verkregen HDR nabewerkt...
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Hhmm, ik heb photomatix pro 3.2 maar ik vind photoshop beter werken? Of ligt het gewoon aan mij dat ik niet met photomatix overweg kan :mrgreen:

Maar nog steeds een dikke respect voor je werk! :)
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Gewoon blijven proberen , single frames aanpakken loont zich ook wel hoor.....Kijk anders maar bij Showcase Mensen....
JantjeB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2009 13:03
WoonplaatsCOLON Wortegem-Petegem (België)
CONTACTCOLON

Te onrealistisch voor mij. Hou er niet meer van en dat komt niet meer terug.
De enige die ik kan smaken is 3, om dat die als surrealistisch beeld mooi is.

Ik stel mij nogmaals de vraag, is al dat overdone tonemappen nu echt nodig om dergelijke plaatsen vast te leggen? Het lijken allemaal plaatjes om te integreren in één of ander computer-game.
Het is alles behalve een weergave van de werkelijke omgeving, met een beetje bijsturen van de contrasten om alles wat aantrekkelijk te maken, om de ziel van de locatie weer te geven, het verlatene te tonen, de historiek te doen voelen.

HDR, uiteraard ja, onze camera's en schermen kunnen nu eenmaal het verschil tussen licht en donker niet in 1 foto vastleggen. Maar dan de boel naar een surrealistisch digitale tekening omtoveren en het dan nog een foto noemen, is voor mij 20 bruggen te ver.
Ik durf zelfs stellen dat die foto's hier niet thuis horen, maar in het forum deel "Digital Art", waar zeer zwaar bewerkte foto's geplaatst worden.
Deze forumplaats dient om foto's van architectuur, al dan niet in gebruik, weer te geven.

Jan
Canon EOS 450d ** Sigma 18-50 f2.8 DC HSM Macro ** Sigma 70-200 f2.8 DG HSM (spijtig overleden)** Canon EF 50 f1.8 ** Canon EF 70-210 f3.5-4.5 ** Canon Speedelite 430 EX II **
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

@Jan

Ik denk niet dat dit hier niet thuis hoort. Ik vind het geen extreme bewerking door middel van photoshop.
Het is inderdaad jou smaak maar dat wil niet zeggen dat het hier niet thuis hoort. :)
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Waarom mag dit niet hier genoemd worden ? Ik snap Jan wel en ben het ook wel grotendeels met hem eens. Eeen beetje contrastrijker maken van dit soort foto's kan smaakverhogend werken, maar de voorbeelden zoals hiet getoond is er een totaal ander beeld van maken. Niks mis mee, maar het is in mijn ogen ook meer digital art dan architectuur. Overigens wel een waanzinnig mooie locatie. Is het een verzinkerij ofzoiets ?
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Haha , leuk , eindelijk weer de controversiele reakties van de puristen.... :mrgreen: . Vwbt Tonemappen , kijk eerst even hiero: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=19850. Zie deze trouwens niet als extreem bewerkte HDR's......Altijd op de gebaande paden blijven wordt ook saai...
@JantjeB;Misschien ook wel aardig als je zelf eens wat werk zou plaatsen..... :oops:
Laatst gewijzigd door 1 op industrial63, in totaal 12 keer gewijzigd.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Wat een geweldige foto's. Vooral 1 en 4.
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Thnxz , heb net even in "DigitalArt" gekeken , maar die platen gaan zelfs mij over de top (de HDR opnamen dan). Heb daar al dingen vwbt de hdr technieken gezien waarbij het echt misgaat.... :cry: , dus ik zal daar waarschijnlijk weinig plaatsen.....
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Je moest eens weten hoe vaak ik al terug ben gegaan om je foto's te bekijken :mrgreen:
Ik vind ze echt onwijs gaaf! :mrgreen:

Dit was mijn eerste HDR zonder over the top zooi :)
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 76&t=91911
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
JantjeB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2009 13:03
WoonplaatsCOLON Wortegem-Petegem (België)
CONTACTCOLON

industrial63 schreefCOLONHaha , leuk , eindelijk weer de controversiele reakties van de puristen.... :mrgreen: . Vwbt Tonemappen , kijk eerst even hiero: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=19850. Zie deze trouwens niet als extreem bewerkte HDR's......Altijd op de gebaande paden blijven wordt ook saai...
@JantjeB;Misschien ook wel aardig als je zelf eens wat werk zou plaatsen..... :oops:
Euh, het zal je verbazen, maar ik deed het vroeger ook. :lol: Staat ook zo te lezen in mijn vorig bericht.
Ik gebruik bracketing (2 tot soms 10 foto's), via hdri maak ik er een hdr-image van en met tonemapping plet ik de boel samen tot een all-range detail-image. Maar, ik probeer de realiteit weer te geven en omdat deze op foto nogal saai durft zijn (het verschil tussen wat je ziet en het effect op foto) kan je alles een beetje opsmukken met contrast, saturatie enzovoort.

Er is hier redelijk wat verdwenen van mij door van server te veranderen, maar hier een topic :
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 44&t=91333
en anders gewoon op mijn website en op dat ander forum waar je ook zit. :mrgreen:

Jan
Canon EOS 450d ** Sigma 18-50 f2.8 DC HSM Macro ** Sigma 70-200 f2.8 DG HSM (spijtig overleden)** Canon EF 50 f1.8 ** Canon EF 70-210 f3.5-4.5 ** Canon Speedelite 430 EX II **
JantjeB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2009 13:03
WoonplaatsCOLON Wortegem-Petegem (België)
CONTACTCOLON

stievie1 schreefCOLON@Jan

Ik denk niet dat dit hier niet thuis hoort. Ik vind het geen extreme bewerking door middel van photoshop.
Het is inderdaad jou smaak maar dat wil niet zeggen dat het hier niet thuis hoort. :)
Het hoeft natuurlijk geen photoshop te zijn in Digital Art hé. Het gaat hem daar voor een deel over het verschil tussen de originele view/foto en het eindresultaat en in hoeverre deze nog overeen komen.

Let op, ik heb niets "tegen" die bewerking hé, het enige wat ik aankaart is, dat het eindresultaat nog weinig te maken heeft met het origineel, namelijk, de locatie.
Ik vind bv foto 3 een prachtig beeld.
Canon EOS 450d ** Sigma 18-50 f2.8 DC HSM Macro ** Sigma 70-200 f2.8 DG HSM (spijtig overleden)** Canon EF 50 f1.8 ** Canon EF 70-210 f3.5-4.5 ** Canon Speedelite 430 EX II **
Anoniem 4

Kijk, dit vind ik nou voorbeelden van hoe HDR met tonemapping KAN zijn.
Overal een prima doortekening en nergens gaat de tonemapping over de top.
Qua compositie zitten er een paar sterke bij maar ook wat mindere.
Toch vind ik het hele mooie serie die kort en krachtig een goed beeld geeft van de locatie.
Inderdaad, het is geen fotografische registratie. Het is de uitdrukking van een beleving van de maker.

Foto’s uit digitale camera’s hebben altijd een nabewerking nodig (ja, kan ook in de camera met beeldstijlen, maar we zijn hier fotografen).
Soms maken we het gras aan deze kant iets groener dan de werkelijkheid, maar zo hebben onze hersenen het willen zien. Zo hebben we het beleefd.
HDR is een prachtig middel om dat wat onze ogen kunnen zien, maar de camera in één beeld niet kan vastleggen, toch in een foto zichtbaar te maken.
Nog even en deze techniek wordt standaard ingebouwd in onze camera’s. Techniek ontwikkelt zich voortdurend. Kijk maar eens naar deze.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Vi ... %A9pce.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Enorm contrast, grote korrel (ruis), veel diepte, nergens scherpte, klein dynamisch bereik, ontbreken van kleur. Wat zou Joseph hebben opgekeken van de middelen die ons ter beschikking staan.
Het is toch geen schande om daarvan gebruik te maken. Zeker in Architectuur en landschapsfotografie zal steeds meer gebruik gemaakt worden van HDR en IK ben daar blij mee.

Tonemapping zie ik als creatieve toevoeging – al dan niet op HDR – en ook daar bestaat naar mijn idee geen enkel bezwaar tegen.
Soms maakt het alleen wat onze hersenen hebben willen zien, maar je kunt er ook een extra creatief gebruik van maken. Als het ietsje meer is, zijn het verfraaiingen,
maar is het extreem dan ga je richting digital art. Ook dat laatste is een gewaardeerde fotografische kunstvorm.
In deze serie vind ik dat sprake is van een mooi gedoseerde verfraaiing die in deze rubriek zeer op zijn plaats is. Ik heb hier beroerdere vormen van Urban voorbij zien komen.
Is verfraaiing van de werkelijkheid in de fotografie verwerpelijk? Natuurlijk niet, portret- model- en fashionfotografie kunnen niet meer zonder.
Wie haalt niet die storende elektriciteitsdraden weg uit die overigens schitterende landschapsfoto in de vroege ochtendzon met flarden mist?
Goed, bij de inzendingen voor de WorldPressPhoto mag je niet knoeien, dat moet een exacte weergave van de werkelijkheid zijn. Doe je daaraan niet mee, maak dan gewoon mooie foto’s.
Ik hoop nog veel foto’s van deze kwaliteit op het forum te zien.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar