Chernobyl en Pripyat 24 jaar later

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Daniel|leinaD
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 496
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2007 19:22

~
Laatst gewijzigd door 1 op Daniel|leinaD, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Flits73
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2008 21:08
WoonplaatsCOLON ASSEN
CONTACTCOLON

Prachtige serie! Ik heb meerdere series van verschillende fotografen gezien, maar het lijkt hier wat meer opgeruimd. (zal wel niet)
De foto's van de supermarkt en het zwembad heb ik nog niet eerder gezien.

Mag je daar zomaar komen? en gebruik je jodiumpillen?
Groet, Arjan

Kijk ook es op mijn site www.ajhoman.com
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Een prachtige serie zeg en indrukwekkend
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
Gebruikers-avatar
Eos400dRookie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2007 14:22
WoonplaatsCOLON Emmen

Hé Daniël,

Wat een indrukwekkende serie.
Gaaf vastgelegd.

Groet Sascha
Canon EOS 70D met grip & Canon EOS 400D met grip, EF 24-70mm F4L IS USM, EF-S 17-85mm IS USM ❌, EF 70-200 L F/4 IS USM, EF 50mm 1.8 II, Speedlight 430ex II transported in een Lowepro Slingshot ;)
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

Prachtige serie die ik met plezier bekeken heb.

Op foto 3 meende ik aan de borden bovenin te herkennen dat het hier om een winkel van de Hornbach of de Makro ging. Voor Russische begrippen is het n.l. wel erg leesbaar geschreven. Er mist in elk bord slechts 1 letter voor de goede naam.

Foto 7 de botswagenbaan oogt wel als het toppunt van overhaast de rampplek verlaten zoals de botsauto's her en der nog verspreid staan.

Vraagje nog. Is de plek gewoon te bezoeken tegenwoordig of was dit een echt urban bezoek wat stilletjes via de achteringang moest? :wink:

grt, Cees
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
Gebruikers-avatar
Rens1989
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2010 14:45
WoonplaatsCOLON Roermond
CONTACTCOLON

Mooie foto's !! Nummer 6 en 9 vind ik het mooist. En de locatie is super uitgekozen!!

Groeten,
Rens
Canon EOS 450D | BG-E5 | EF-S 18.55mm kitlens | EF 50mm F/1.8 | Hama tripod/monopod
Jan-Arie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2005 19:34
WoonplaatsCOLON Zwijndrecht
CONTACTCOLON

Buiten het feit dat het mooie foto's zijn lijkt het me niet echt goed voor je gezondheid om daar rond te lopen ook al is het al 24 jaar geleden zeker als ik naar foto 1 kijkt dan ben je of zijn jullie wel heel erg dichtbij geweest.

Als ik een favoriet moet kiezen ga ik persoonlijk voor foto 1 ondanks dat het erg schoon is op die foto vergeleken met de andere uit de serie straalt deze foto toch veel kracht uit zeg maar de bron van het kwaad.
Kwaad in de zin van hier zijn heel veel mensen naar de kl*te gegaan.
Just my 2 ct's

Jan-Arie
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Mooi!

En de natuur is aan de winnende hand. Overal groen. Fantastisch.
Wij zijn maar passanten (die de boel verne*ken).
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Daniel|leinaD
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 496
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2007 19:22

~
Laatst gewijzigd door 1 op Daniel|leinaD, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Indrukwekkende foto's en dito verhaal! Ik zou er desondanks niet naartoe durven. En wij leven op een tijdbom, als ik het goed begrijp? Emigreren is een oplossing?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Daniel|leinaD
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 496
GeregistreerdCOLON 11 Mrt 2007 19:22

~
Laatst gewijzigd door 1 op Daniel|leinaD, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
japper
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2007 20:27
WoonplaatsCOLON Tilburg

Indrukwekkend verhaal en foto's natuurlijk
Canon EOS 30D + Sigma 24-60mm f/2.8 EX DG , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM en een I-MAC
ErHa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2005 10:39

Indrukwekkende foto’s. Ik hoop dat je gezondheid geen schade heeft opgelopen.

Rob
[size=75]EOS 5D MK II & MK III, EF 17-40 f/4 L USM, EF 24-105 f/4 L IS USM, EF 70-200 f/4 L IS USM, EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM[/size]
Gebruikers-avatar
morkman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 11:35
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

Zeer mooie serie.

gr,

Rob
Gebruikers-avatar
DJ41
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 389
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2008 18:29
WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk aan den IJssel

Wat een ontzettend aangrijpende serie foto's. Leuk dat je ook wat achtergrondinformatie met ons wilt delen. Was je er speciaal heengegaan? Of was je (op vakantie en) toevallig in de buurt?

Je hebt mooi de sfeer weten te pakken met je foto's. Foto 2 is misschien net iets te donker, maar dat helpt de sombere sfeer juist wel weer. Net als de anderen verbaast het me wel dat je zomaar het gebied in mag. Ze hebben er toch geen baat bij om toeristen daar toe te laten? Of heb je nog een soort van entree moeten betalen hiervoor? Het blijft toch een sombere bladzijde in de geschiedenis van Rusland, waarvan je zou verwachten dat ze het liever achter gesloten deuren houden.

Ook interessant, maar ook verontrustend, om te horen dat het beton die de radioactieve zooi zou moeten tegenhouden bijna over z'n houdbaarheidsdatum is. Je moet er toch niet aan denken dat er na zoveel jaar nog een staartje aan deze ellende komt....
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ja het is en blijft nog steeds urbexplek #1 denk ik!

Ooit zelf ook plannen maar vanwege toch het gezondheidsaspect (wil ooit nog gezonde kinderen) toch maar niet gedaan.

Desalniettemin een erg mooie plek nog steeds!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Zeker een indrukwekkende plek, maar ik heb wel eens betere platen van je gezien.
Het is nu voornamelijk een reportage. Dat is het natuurlijk ook, maar ik mis het creatieve brein er achter. Nu zat het weer (grauw) zo te zien niet echt mee, maar eigenlijk spreekt alleen foto 6 me aan.
Die leeft, die spreekt, daar zit een verhaal achter. Tenminste, daar kan ik iets bij bedenken. De rest is voornamelijk vastleggen van de 'locatie'.
Kwalitatief uiteraard ruim voldoende.

Just my two cents.

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
BizaR
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2006 18:35

:shock: wow, wat een gave locatie zeg!!
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Indrukwekkend.....
Ook ik ben bij foto 6 blijven hangen, alsof je het vrolijk gelach van de kinderen die daar eens speelden in de verte nog kunt horen.
Hoe is het nu met die kinderen......? dat vraag ik me af bij het zien van foto 6.

Kan het me nog heel goed herinneren:
'k was 7 maanden zwanger van onze tweede dochter en had een 'eet-tik' van fruit. In het bijzonder had ik een voorkeur voor kersen.
Tot ik op een avond met een bakje kersen op schoot op het journaal hoorde dat ook hier het eten van o.a. kersen werd afgeraden......
Wij mochten gelukkig een gezonde dochter krijgen, maar hoeveel ongeboren baby's daar toen én later verminkt zijn en zelfs gestorven zijn vóór hun geboorte......
zo'n draaimolen als op foto 6 zal nooit meer gebruikt worden door blij lachende kinderen.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Daniel|leinaD schreefCOLONOverigens, we zitten nog steeds op een ecologische tijdbom. Het beton zou goed zijn voor 30 jaar. Die zitten er bijna op, maar er is intussen niets gebeurd. De Soviet Unie is niet meer en Ukraine heeft geen geld.
Kort door de bocht.
Er is heel veel geschreven (ook onzin) over de ramp.
Een uitgangspunt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kernramp_van_Tsjernobyl
en internationaler: http://en.wikipedia.org/wiki/Chernobyl_disaster
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar