Kasteel Groeneveld

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
BrendaB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 252
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2009 15:27
WoonplaatsCOLON Midden Nederland
CONTACTCOLON

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=124930[/img]

Foto genomen op 26/12/2008 met de Canon 30d en 17-85 IS USM lens
Iso 320, Tv 1/125, Av 9.0

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Groetjes, Brenda
Blij met mijn: Lowepro Flipside 200 gevuld met Canon 30d, Canon 10-22 mm f/3.5-4.5, Canon EF 85 mm f/1.8, Canon EF 24-105 mm L f/4 IS USM en Canon 300 mm f/4.0L, Redged RTT-423 statief en Canon Speedlite 430 EX II.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Op zich een hele mooie foto, Alleen is het jammer dat vooral de tak rechts de meeste aandacht opeist.Anders was het een mooie diepte foto geweest.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
bolwerk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 900
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2006 19:46

Het gekke bij het beoordelen van foto's blijft dat iedereen iets anders vindt. Smaken verschillen nu eenmaal zoals bekend.
Zo vind ik dat takje juist wel iets toevoegen temeer omdat hij helder verlicht is. Anders zou het een beetje een standaardfoto zijn van een mooi huis ( dat ik me helaas niet kan veroorloven :cry: )

Groet,
Bolwerk
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

Brenda ik vind het een TOPPIE foto hoor. Die tak is net ff anders als al die andere takken.

@Bolwerk ..... teveel woonlasten is ook niet goed hoor anders heb je geen tijd meer om te fotograferen en je moet je naam in ere houden anders kan je het niet meer bol-werken :lol:
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

ik kraak de foto ook niet af :D
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Dan hierbij nog wat feedback:
Horizon, het gebouw staat scheef..Dit is toch wel een essentieel nabewerk punt om in de gaten te houden
De tak blokkeert inderdaad, het blokkeert het zicht naar het kasteel.
Verder mist de plaat spanning om lang de aandacht te trekken.

Ik hoop dat je er wat mee kan, al is mijn laatste inderdaad een lastige.
Laatst gewijzigd door 1 op Chris Tettero, in totaal 7 keer gewijzigd.
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Brenda ik begrijp alleen niet waarom je in Tv geschoten hebt en niet in Av mode. Tv is meer voor sport en andere zaken waar snelheid bijvoorbeeld het stilzetten of juist niet van propellor bladen. Av dan kan je je scherpte diepte bepalen en dan kan je je ISO verhogen, als dat nodig is, en in jouw geval is dat niet nodig ivm IS.

In dit geval had je met f/8 OOK 1/125 kunnen aanhouden met ISO 200 en zelfs ISO 100 met IS en ene langere sluitertijd.

Het is geen must maar Av is voor 90 van de 100 gevallen makkelijker.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
BrendaB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 252
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2009 15:27
WoonplaatsCOLON Midden Nederland
CONTACTCOLON

bolwerk schreefCOLONHet gekke bij het beoordelen van foto's blijft dat iedereen iets anders vindt. Smaken verschillen nu eenmaal zoals bekend.
Zo vind ik dat takje juist wel iets toevoegen temeer omdat hij helder verlicht is. Anders zou het een beetje een standaardfoto zijn van een mooi huis ( dat ik me helaas niet kan veroorloven :cry: )

Groet,
Bolwerk
Dank je wel, ach en dat huis is mooi, maar de tuin is een park dus toch veel te druk en weinig privacy :wink:
Chris Tettero schreefCOLONDan hierbij nog wat feedback:
Horizon, het gebouw staat scheef..Dit is toch wel een essentieel nabewerk punt om in de gaten te houden
De tak blokkeert inderdaad, het blokkeert het zicht naar het kasteel.
Verder mist de plaat spanning om lang de aandacht te trekken.

Ik hoop dat je er wat mee kan, al is mijn laatste inderdaad een lastige.
Bedankt voor je feedback! Ik heb de neiging foto's niet helemaal recht te maken :oops: heb wel al wat gedraaid maar jij vindt hem dus nog niet recht, ik vind het lastig om te zien. De tak vond ik zelf juist grappig. De spanning in een foto vind ik heel lastig, dus concrete tips zijn welkom.
jvanarkel schreefCOLONBrenda ik begrijp alleen niet waarom je in Tv geschoten hebt en niet in Av mode. Tv is meer voor sport en andere zaken waar snelheid bijvoorbeeld het stilzetten of juist niet van propellor bladen. Av dan kan je je scherpte diepte bepalen en dan kan je je ISO verhogen, als dat nodig is, en in jouw geval is dat niet nodig ivm IS.

In dit geval had je met f/8 OOK 1/125 kunnen aanhouden met ISO 200 en zelfs ISO 100 met IS en ene langere sluitertijd.

Het is geen must maar Av is voor 90 van de 100 gevallen makkelijker.

Jeroen
Hoi Jeroen, ik heb mijn sluitertijd en diafragma waarden misschien wat raar genoteerd (zo staan ze in mijn exif als Tv en Av) maar ik heb ik de M mode geschoten, de sluitertijd en het diafragma heb ik dus zelf ingesteld. Wat jij zegt over Av en Tv mode weet ik wel, maar de manual mode gebruik ik zoveel mogelijk om ermee om te leren gaan en erover na te gaan denken. Het is dus nu nog wel in het uitprobeer stadium. Scherptediepte snap ik wel, maar welke waarde ik nou het best in welke situatie kan gebruiken vind ik nog lastig. Wel probeer ik te zorgen dat ik mn sluitertijd niet te lang maak, dit omdat ik niet in het bezit ben van een statief en je bij een lange sluitertijd (ondanks de stabilizer in de lens) natuurlijk toch onscherpte krijgt.
Groetjes, Brenda
Blij met mijn: Lowepro Flipside 200 gevuld met Canon 30d, Canon 10-22 mm f/3.5-4.5, Canon EF 85 mm f/1.8, Canon EF 24-105 mm L f/4 IS USM en Canon 300 mm f/4.0L, Redged RTT-423 statief en Canon Speedlite 430 EX II.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Helemaal goed. Ik heb mij zelf ook in de M MODUS het mes op mijn strot leer meethode toegepast. Maar als ik niet flits en lui ben dan lekker Av :)

En voor landschappen idd lekker M en dan gewoon als je een wideangle hebt dus pak m beet, 17mm of zo f/8 1/3 in de te fotograferen ruimte scherpstellen in MF en van voor tot achter scherpe foto's

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

BrendaB schreefCOLON Ik heb de neiging foto's niet helemaal recht te maken :oops: heb wel al wat gedraaid maar jij vindt hem dus nog niet recht, ik vind het lastig om te zien. De tak vond ik zelf juist grappig. De spanning in een foto vind ik heel lastig, dus concrete tips zijn welkom.
Wel pakket gebruik je? Want in inder pakket zit wel een hulpmiddeltje hiervoor..
Tja, tips is lastig. Althans voor deze foto. We heb ik de tip kijk naar hetw erk van anderen, geef ze feedback. Daar zie je vanzelf je "spanning" leercurve mee groeien..
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
BrendaB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 252
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2009 15:27
WoonplaatsCOLON Midden Nederland
CONTACTCOLON

Chris Tettero schreefCOLON Wel pakket gebruik je? Want in inder pakket zit wel een hulpmiddeltje hiervoor..
Tja, tips is lastig. Althans voor deze foto. We heb ik de tip kijk naar hetw erk van anderen, geef ze feedback. Daar zie je vanzelf je "spanning" leercurve mee groeien..
Ik gebruik photoshop en heb net gelezen dat je met de measure tool een lijn erlangs kunt trekken en dat dit dan automatisch de draaihoek aangeeft, dus denk dat ik daar wel weer verder mee moet kunnen komen.
Groetjes, Brenda
Blij met mijn: Lowepro Flipside 200 gevuld met Canon 30d, Canon 10-22 mm f/3.5-4.5, Canon EF 85 mm f/1.8, Canon EF 24-105 mm L f/4 IS USM en Canon 300 mm f/4.0L, Redged RTT-423 statief en Canon Speedlite 430 EX II.
JosStover
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2008 14:42
CONTACTCOLON

Groeneveld is me zeer bekend. Ik wandel er geregeld en heb de buitenplaats in alle seizoenen al eens vastgelegd. Dit seizoen is altijd erg lastig met die heel lag staande zon. Ik maakte onlangs een reeks op Oldenaller bij Putten en daar kreeg ik met dezelfde problelmen te maken als ik bij deze foto zie (althans, ik ervaar ze als problemen).

Ik vind de bomen aan weerszijden te donker en zou iets verder ingezoomd hebben om de donkere randen aan de zij en onderkant kleiner te maken. Misschien zal de ervaring van het perspectief dan weer wat afnement, maar voor de lucht heeft het wellicht weer het positieve effect dat ie blauwer zou zijn geworden. Nu is ie wat uitgebeten. Zo groot is het dynamisch bereik zelfs van een canon niet. De weerspiegeling is trouwens prachtig. De tak rechts vind ik wel storend, want hij eist door het licht dat erop valt veel aandacht op.
Gebruikers-avatar
BrendaB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 252
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2009 15:27
WoonplaatsCOLON Midden Nederland
CONTACTCOLON

JosStover schreefCOLONGroeneveld is me zeer bekend. Ik wandel er geregeld en heb de buitenplaats in alle seizoenen al eens vastgelegd. Dit seizoen is altijd erg lastig met die heel lag staande zon. Ik maakte onlangs een reeks op Oldenaller bij Putten en daar kreeg ik met dezelfde problelmen te maken als ik bij deze foto zie (althans, ik ervaar ze als problemen).

Ik vind de bomen aan weerszijden te donker en zou iets verder ingezoomd hebben om de donkere randen aan de zij en onderkant kleiner te maken. Misschien zal de ervaring van het perspectief dan weer wat afnement, maar voor de lucht heeft het wellicht weer het positieve effect dat ie blauwer zou zijn geworden. Nu is ie wat uitgebeten. Zo groot is het dynamisch bereik zelfs van een canon niet. De weerspiegeling is trouwens prachtig. De tak rechts vind ik wel storend, want hij eist door het licht dat erop valt veel aandacht op.
De lucht vind ik inderdaad erg jammer dat ik die niet blauwer kon krijgen, tenminste, ik heb met photoshop nog wat geprobeerd, maar dat zit er niet in. Misschien had inzoomen inderdaad wel geholpen, maar ik was dus aan het proberen een foto te maken waarop je die diepte mooi zag, maarja oefening baart kunst :)
Groetjes, Brenda
Blij met mijn: Lowepro Flipside 200 gevuld met Canon 30d, Canon 10-22 mm f/3.5-4.5, Canon EF 85 mm f/1.8, Canon EF 24-105 mm L f/4 IS USM en Canon 300 mm f/4.0L, Redged RTT-423 statief en Canon Speedlite 430 EX II.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar