Opslag

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

Ben van het weekend naar het industrieterrein Lage Weide in Utrecht geweest. Onder andere dit plaatje gemaakt. Ben benieuwd hoe dit overkomt.

Afbeelding
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Je hebt altijd wel aparte foto's Marlies (positief bedoeld ;)). Ik vind bij deze alleen het water een beetje een raar kleurtje hebben... Maar 't is weer eens wat anders hè? ;)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
A3-D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 483
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2007 20:19
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Ik heb met de foto niet zo veel en het doet me ook weinig eerlijk gezegd. Als ik dan fototechnisch een opmerking mag plaatsen die al wat vaker genoemd wordt in de diverse topics, dan zou ik de foto in ieder geval even recht zetten....
Gebruikers-avatar
Jen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 674
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 20:01
CONTACTCOLON

Weinig interessants op deze foto, houd mn blik niet lang vast, sorry!
[size=75]<i>Since january 2007 Eos 400D shooter...</i><b>
Check ook eens mijn website <a href="http://www.jenneferhessels.nl">jenneferhessels.nl!</a></b>

[/size]
ROAN0510
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2007 12:42
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Kan me ook niet echt bekoren, en denk ik dat je de horizon even recht moet zetten. Of kijk ik een beetje scheef :wink:

Groet, Ro...
[size=75]Canon eos 400D + 18-55 kitlens + EF 50 1:1.8 II + EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM wat zonnekapjes en wat filtertjes[/size]
Jascha_400D
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1394
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2007 19:58
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Vind het ook niet echt een intressante foto.
Vind inderdaad ook dat het water een beetje een raar kleurtje heeft.
eos 5D mk2

http://www.lost-in-time-ue.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik vind hem wel wat hebben, lekker contrast. Zou alleen voor een portrait uitsnede gegaan zijn denk ik.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

OK, dank je wel voor jullie reacties.
Ik heb er inderdaad aan getwijfeld of de foto wel recht stond, vond het moeilijk te zien, dacht aan gezichtsbedrog omdat de kaderand misschien niet recht zou zijn. Maar bij nader inzien zal ik nog eens beter kijken en de regenpijpen als houvast gaan aanhouden.

Verder, ik was op zoek naar ritme en dacht het hier wel gevonden te hebben, de kleur van het water vond ik wel lekker vervreemdend na mijn bewerking. Kom vanavond nog eens terug met een bewerking!
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Omdat de horizontale lijnen toch eerder opvallen in de foto dan de verticale, zou ik het dak aanhouden als referentiepunt voor het rechtzetten. De kade loopt inderdaad vrij sterk af dus daar heb je niet veel aan in dit geval. De regenpijpen lijken recht te staan. Maar het dak niet. Dat loopt iets minder schuin af dan de kade.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

Dank je wel voor je aanvulling Digilike!

Ik ben er nog eens mee bezig geweest maar ik denk toch dat hij recht staat als ik het dak bekijk en de schoorstenen!

Heb er hier nog een in portretstand en minder aangepast aan de kleuren!
Ben benieuwd hoe dit valt!

Het gekke is dat ik dit soort zaken eerst ook nooit zou zijn gaan fotograferen. Het komt door de opdrachten die ik voor de opleiding moet uitvoeren dat zelfs ik op een industrietrrein foto's ga maken :) !

Afbeelding
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ha,

Nu nog even de kleuren van het begin :D .
Zonder gekheid: het water en lucht van de eerste uitwerking vind ik aantrekkelijker, terwijl het geel van de wand en de "dingen" in de laatste beter uit de verf komt. Portrait vind ik echt veel mooier, geeft meer diepte.

En dank hiervoor, want nu denk ik dat ik ook weet hoe ik mij probeersels van afgelopen weekeinde opnieuw ga proberen :lol: .

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar