Brandstof is duur tegenwoordig

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Vanavond even op pad geweest om wat "trails" te maken.

In Photoshop een groene en blauwe Fill Layer op Overlay en 50% eroverheen en dan de trails eruit halen.
Weet niet echt of hij meer hier hoort dan bij overig.
Als de meningen verschillen zie ik hem wel verplaatst worden

Afbeelding
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Best mooi om te zien, de combinatie groen/rood spreekt me wel aan. Dat maakt de vrij drukke foto ook rustiger. Ik vraag het maar vast; wat zij trails?
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

de lichtjes van de auto's die die mooie rode strepen maken.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Red_Spike
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 555
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 19:37
WoonplaatsCOLON Naaldwijk
CONTACTCOLON

Leuk gelukt, alleen jammer van het verkeersbord zo voor de reclame/prijzen zuil. Ook zou ik proberen om de vage streep rechts ook weg te werken. Verder vind ik het groen wel grappig, net een nachtkijker.

Succes
www.rally-web.nl www.avoorberg.nl
Gebruikers-avatar
Bartcredo
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 157
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2007 15:12
WoonplaatsCOLON Zeerijp

Ik vind het een mooie foto ! Mede omdat het mij nog niet gelukt is om dergelijke foto's te maken, dus als je nog tips hebt? In de pogingen die ik heb gedaan werden bijvoorbeeld de straatlantaarns erg fel t.o.v. de rest van de foto.
Gebruikers-avatar
Jen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 674
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 20:01
CONTACTCOLON

Sowieso vind ik niet dat de foto in dit topic hoort, hij is bewerkt en het is geen architectuur of urban.
Mij zegt de foto weinig, maar dat is persoonlijk.
Het verkeersbord is al genoemd, die stoort mij ook.
Die strepen boven de rode streep vind ik ook vaag.
[size=75]<i>Since january 2007 Eos 400D shooter...</i><b>
Check ook eens mijn website <a href="http://www.jenneferhessels.nl">jenneferhessels.nl!</a></b>

[/size]
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Het sfeertje van een rustige avond is prima getroffen. Leuk detail is dat de lichten doorrijden, maar net niet helemaal de foto uitgaan (staat weliswaar een boom voor, maar net links daarvan zie je de trails ook niet meer terug). Dat, in combinatie met de titel, geeft de foto voor de geoefend kijker een dubbele bodem: wil de automobilist eigenlijk gewoon doorrijden maar komt hij op het laatste moment tot de ontdekking dat'ie toch nog moet tanken (bijvoorbeeld omdat zijn niet-zo-dure pomp te ver weg is)? Borden, sja... so what? Die dingen staan er toch? Wel leuk is dat, als je opervlakkig kijkt, je zou kunnen denken dat de pomphouder aan fietsers ook nog €1,19½ vraagt :twisted:

Daarbij denk ik dat men de moeilijkheidsgraad van deze opname zwaar onderschat; het zijn best hoge contrasten en je bent er goed in geslaagd die in bedwang te houden.

Die extra zwabberende lichtlijnen kan ik ook niet helemaal plaatsen. Heb je zelf een verklaring voor die dingen?
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Beetje gemengde reacties.
Maar is voor mij ook de eerste keer dat ik zo bezig ben, is dus ook nog wat aftasten wat wel goed uitpakt en wat niet.
De aandacht op de borden ben ik tijdens het fotograferen kwijtgeraakt, Ik had even een ander standpunt moeten kiezen, misschien aan de overkant van de weg. Hoewel het drie-hoekig bord zo weggeshopped is.

Ook het lichtspoor links was me nog niet opgevallen, maar dit is ook zo doorgetrokken in de computer. De camera stond op 15 seconden sluitertijd, dus ik kan niet de spiegel nog net twee tellen langer oplaten.

Geen idee wat die zwabbers zijn, soms zijn ze er wel en soms niet.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Ditch
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2006 11:31
WoonplaatsCOLON Sint Philipsland
CONTACTCOLON

Jeroen,

ik vind dit wel een geslaagde plaat, op die flabbers na. Betreft dit geen reflectie van lichtmasten op zijruiten en lak?

Dirk
One click on a day, keep all your bad thought away.....
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

@jeveos: De reden dat het licht net niet de foto uit is "gereden", is dat er een lantaarnpaal aan de linkerkant van de foto staat :P. Hierdoor lijkt het alsof, maar het licht achter de paal is gewoon niet meer te volgen. Grappig dat je dat opmerkt trouwens, ik kon me niet inhouden.
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Wardie schreefCOLONDe reden dat het licht net niet de foto uit is "gereden", is dat er een lantaarnpaal aan de linkerkant van de foto staat :P.
Lantaarnpaal, boom... what's the difference? :lol: Maar zelfs links van die boom/paal zie je nog een minimaal randje foto waar de lichten nog zichtbaar zouden zijn - en dat zijn ze niet. Het is een leuk (toevallig?) detail, "le moment surpreme" in volle glorie ;).
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Endorfin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2007 14:05
WoonplaatsCOLON Valkenburg a/d Geul

De trail ziet er imho goed uit, mooi dezelfde doorlopende lijn. Alleen jammer van die reflecties die je erboven ziet.
Tja, en die borden :( Sinds ik fotografeer valt het mij steeds meer op dat het straatbeeld echt volgepoot is met verkeersborden en aanverwante artikelen. Ik vraag me eigenlijk af of dat wel allemaal nodig is anno 2007...

Wat me wel aan je foto intrigeert is dat Kiss bij jou in de buurt een optreden heeft! Groeten, Cyril
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ditch schreefCOLONBetreft dit geen reflectie van lichtmasten op zijruiten en lak?

Dirk
Daar zou je goed geljik in kunnen hebben
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Jeroen,

Ik heb een tijdje gekeken, want ik kwam er niet uit. Aan de ene kant is het wat, aan de andere kant mis ik wat. De sfeer en kleur effect zijn goed. Geeft iets surrealistisch en dat bevalt mij wel. De light trails zijn mooi en geven ook wat extra aan de auto.

Het gemis zit in de achtergrond. Ik vind dat er uiteindelijk te weinig samenhang in zit. De Total paal is de eerste blik en de lijnen leiden mij als kijker naar achteren, daar staat dan de pomp die samen met lantaarnpalen die de foto uitwijzen. Het is mijnsinziens niet helemaal een geheel. Dit is wel een erg leuk soort fotografie, dus herhalen!

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Joop
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

Eerlijk gezegd een weinig spannende foto. Trail is leuk, maar niet spectaculair kwa compo er in gebracht. Groen is aardig gevonden, maar neemt niet weg dat er wel erg veel storende elementen in de foto staan.
nieuwe website!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ja,

Ben er inmiddels ook niet meer zo enthausiast over als in het begin.
De dingen die jullie opnoemen kloppen ook. Storende elementen, grote zwarte opening op de achtergrond.

Maar moet ook bekennen dat ik op moment van fotograferen ook wel weer naar huis wilde (kwam leuke film op TV) en dus niet de tijd genomen heb die ik eigenlijk had moeten nemen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar