Tussen twee bruggen + update

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

De twee spoorbruggen bij Moerdijk

46363

Naar aanleiding van suggesties, heb ik de foto nog eens onderhanden genomen.
1. rechtgezet :D , nou ja, bijna dan....
2. vierkant gemaakt
3. schaduwen iets opgelicht
4. verscherping en ruisonderdrukking toegepast (was ik bij de eerste plaat vergeten :oops: )

Zeg het maar.....

46378

Laatst gewijzigd door 1 op Jaap Koole, in totaal 17 keer gewijzigd.
Groeten, Jaap
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ehm, was jij niet degene die in de andere post schreef dat de compositie teveel centraal was? :o
Het idee is goed, maar de uitvoering kan beter. Allereerst is de horizon niet recht, normaal vind ik dit niet zo een probleem, maar bij een compositie als deze is het echter essentieel. Verder zou ik sowieso kiezen voor een vierkante crop, deze foto vraagt daar om. En tenslotte iets waar je echt niets aan kunt doen: de lucht is niet mooi en het licht niet bijzonder.

Kortom: goed idee, niet helemaal geslaagd..
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Leuk idee maar ik zou ook een keer terug gaan als het weer minder donker is, De hele foto straalt somber en donkerheid uit.
verder zie tips hierboven omtrent horizon enz.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Ik vind hem eigenlijk best geslaagd.
Met nabewerking kan het plaatje toch nog net dat extra krijgen
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik vind hem ook best goed geslaagd. Dat sombere en met name de vorm en het hoogte verschil geven een zekere spanning.Een spanning die deze foto me er een aantal keren naar kijken heeft opgeleverd. Of je hem nog moet gaan na bewerken?
Ik zou hem laten zoals hij is. Bepaald geen steriele foto! En dat er zerker niet van maken.

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Dank voor jullie reacties!

@ Addy: horizon? Had ik niet gezien; dank! Ik ga 'm corrigeren. Ook jouw suggestie m.b.t. vierkant ga ik uitproberen.

En wat betreft enkele opmerkingen over "het weer". Zo'n rondvaart door R'dam en de Biesbosch maak je niet dagelijks. Je moet het dan doen met het weer wat op dat moment "voorhanden is". En om eerlijk te zijn; ik vind het wel wat hebben. Als je dezelfde foto bij mooi weer maakt, wordt het toch wat gewoner. Deze foto is vooral door het weer (de lucht) afwijkend en daarom ben ik er blij mee :D
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik twijfel een beetje. Op zich vind ik het onderwerp en het standpunt prima, maar de lucht de wolken, de drukte daar, haalt de spanning uit de plaat weg. ik ga rond lijken. Ik dek dat ik op een wolkenloze dag nog eens terug zou gaan. Ik gok dat het lijnenspel dan dominant wordt in de foto. Wat betreft de uitsnedes: ik zou voor de eerste, originele uitsnede gaan. Die komt iets dynamischer en tegelijkertijd rustiger (als in het lijnenspel is daar sterker dan alle "rommel") op mij over.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar