Sloten, Friesland

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Sloten is de kleinste van de elf Friese steden. En een leuk en fotogeniek stadje als er niet teveel toeristen zijn. Ik heb mijn camera meegenomen en foto's gemaakt. Op film :shock: en de negatieven gedigitaliseerd, dus wel helemaal EOSDigitaal 8)

Camera: Canon EOS 1v
Lens: Canon 24/2.8
Film: Fomapan 400
Developer: R09 (Rodinal)
Scanner: Plustek Opticfilm 7200i

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Rodinal! Patterson tank? Ik krijg weer heimwee naar de geïmproviseerde doka destijds toen we nog in de Flat woonden!

Leuk experiment! Ziet eruit als 50 jaar geledenZal mijn Asahi Pentax Spotmatic en Super A maar weer eens met film laden er is nog film zat te koop. Alleen wat onscherp maar een kniesoor die daarover valt!

Ben onlangs nog een paar keer gefotografeerd door een vriend die alles wat digitaal is, ver van zijn bed houdt. Resultaat viel niet tegen ervan uitgaande, dat hij geen gebruiksaanwijzing voor zijn Camera heeft. (Merk ben ik even kwijt).

Off topic: Sloten hebben we een keer met de boot bezocht Foto’s gemaakt van de o.a de Molen maar het is zomers inderdaad te Toeristisch en het heeft overigens geen echt goede eetgelegenheden. Voor ons ook een reden om het niet meer aan te doen.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Hmmm, het is maar wat je verwacht, ik heb heel aardig gegeten in Sloten.

En ja, Rodinal is niet ideaal voor Fomapan 400, vandaar de nitty-gritty look van de foto's. Zelf ontwikkelen is simpel en geeft een kick, bovendien heb je tegenwoordig geen donkere kamer meer nodig om afdrukken te maken, je kunt gewoon scannen (alhoewel je wel kwaliteit verliest).
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

ik vind het een heel geslaagde serie.
de 'look' doet me denken aan hele oude ansichtkaarten, leuk gedaan.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
RReuser
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 548
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2013 11:35
WoonplaatsCOLON Land van Maas&Waal
CONTACTCOLON

Mooie geslaagde serie Addy!
Ze geven mij helemaal een nostalgisch gevoel :)
Groet, Richard



Life is like a camera.
Just focus on what's important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don't turn out – take another shot.

http://www.flickr.com/photos/totallybananas/" onclick="window.open(this.href);return false;
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Thnx!
Film heeft wel iets... ;)
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar