Begraafplaats

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

1.
AfbeeldingLeiden Groenesteeg cemetery by 2011*Alwin, on Flickr

2.
AfbeeldingLeiden Groenesteeg cemetery by 2011*Alwin, on Flickr

3.
AfbeeldingLeiden Groenesteeg cemetery by 2011*Alwin, on Flickr

4.
AfbeeldingLeiden Groensteeg cemetery by 2011*Alwin, on Flickr

met vriendelijke groet, Alwin.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ik weet niet precies wat je bedoeling was bij deze foto (het helpt om een inleiding te schrijven ;) ), maar als het ging om het ouder laten lijken van de foto's dan is de laatste in ieder geval gelukt. De tweede is een beetje weird, maar dat kan ook maar net je bedoeling zijn.
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Dank je eMKay voor je reaktie. Als schoonheid een bedoeling in zich heeft dan is het mijn doel om schone foto's te maken. Vaak weet ik niet zoveel over een foto te vertellen, en vertel ik van te voren weinig tot niks over een foto, en kijk of de foto an sich voor zichzelf spreekt en wie weet reakties oproept.

Wat betreft mijn werkwijze: hier waren het lastige lichtomstandigheden. Ik bevond mij in de schaduw van de bladerenpartij van de grote boom met sterk tegenlicht. Daarom koos ik weer voor HDR. Foto 1 is een HDR van 7 foto's. HDR vind ik zowiezo vaak interessant, alhoewel een met of zonder vakmanschap gemaakte foto à naturel die er leuk uitziet mij ook kan bekoren. Omdat ik toevallig ook een softwarepakket heb waarmee je leuke zwart-wit omzettingen kunt maken heb ik diezelfde foto 1 gebruikt als uitgangspunt voor foto 2. Foto 3 is een pseudo-HDR, zoals dat heet (HDR van 1 foto) en nog nabewerkt met een plug-in die gemaakt is om effecten van de analoge fotografie na te maken. Dito voor foto 4.
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

O deze had ik ook nog. Dit is tweede foto uit een trapje van 7 zonder bewerking, dwz ik heb de hooglichten maximaal weggedrukt, schaduwen een beetje bijgelicht en een kleurzweem weggehaald met NIK Color Efex Pro 4. Een HDR was dus helemaal niet nodig geweest.

5.
AfbeeldingLeiden NL Groenesteeg cemetery by 2011*Alwin, on Flickr
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Dat ziet er wel een stuk natuurlijker uit ja :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar