Industrieel

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Voor de fotoclub hebben we de Thema opdracht gekregen Industrieel.
Meestal zie je dan foto's van oude industrie gebouwen of details daarvan. Een beetje het Urban gevoel.
Ik wilde het anders doen door iets moderns / nog in bedrijf zijn in beeld te brengen in een oude uitstraling.
(je kunt het jezelf maar moeilijk maken). Enkel voor een zwart/wit opmaak gekozen zonder extra ruis/korrels oid toe te voegen.

44456

gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Het trekt niet echt veel reacties in dit topic.
Is er dan niemand die een op- of aanmerking heeft.
Ben zeer benieuwd naar verbeterpunten.
Ook af de naam industrieel de lading denkt in deze foto?
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik zie deze nu pas. Ik hou van dit soort onderwerpen dus daarmee scoor je bij mij altijd goed. Ik vind de foto alleen een beetje grijzig, maar dat kan ook aan mijn scherm liggen. Extra ruis en korrels hoeft voor mij niet. Gewoon lekker strak laten zo! :)
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Foto is zeker industrieel.... Z/w past hier goed. Ben wel eens dat mogelijk meer contrast de foto grafischer maakt. Hoeft van mij niet perse. Vind het qua standpunt jammer dat de grote isolator een grijze wand als achtergrond heeft stapje naar rechts had m net vrij laten komen... Maar goed dat is een keuze.
Apple fan, Canon volger...
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

ik zie hem ook nu pas, eens met Wibo over het standpunt.
verder heb je het thema goed in beeld gebracht waarbij de keuze voor zw/w prima is wat mij betreft.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Jonggolde, wibo53 en Road8 bedankt voor de opmerkingen.
Ik vond dat zwart/wit de contrast beter benadrukte en dat de kleuren alleen maar verstorend werkte dus ben daar wel blij mee met die bewerking.
Het standpunt was erg lastig vanwege het dikke tralie hek wat ervoor stond, de tralies waren net te smal om de lens ertussen te houden.
een ander standpunt (waardoor de silo's minder aanwezig zouden zijn) was dan ook niet mogelijk. Ik kon enkel lood rechtop op de tralies de foto maken
je hebt helaas niet alles in de hand van hoe je een beeld wilt vastleggen.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar