Middagje Turnhout

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Afgelopen weekend ben ik een middagje naar Turnhout geweest, in de hoop op mooie gebouwen. Ik had er persoonlijk meer van verwacht. Bijvoorbeeld het treinstation was in mijn herinnering van toen ik een jaar of 8 was, veel mooier en imposanter dan in werkelijkheid. Desalniettemin toch nog leuke foto's kunnen maken.
Ik vind HDR niet alleen handig om een groter dynamisch bereik te krijgen, maar het past ook goed bij architectuur.

Afbeelding
Begijnhof

Afbeelding
Watertoren

Afbeelding
Te koop: Herenhuis.


Reageren mag uiteraard.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Foto 1 vind ik de mooiste, jammer dat je niet de straat kan inkijken. Een mooie perspectieflijn had hier misschien mooier geweest.
De lucht is erg grauw zo terwijl de reflectie rechtsonder in de plas toch dichtgelopen is. HDR uit één foto?
foto 2 en 3 vind ik qua compo iets minder, waarbij nummer 3 toch de mooiste is. Misschien kan je die nog recht zetten.

Groet,
Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Dat straatje bevalt mij wel, maar ook ik had inderdaad graag door het straatje heen gekeken. Misschien heb je die foto ook wel?
De andere twee spreken me wat minder aan.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

De eerste :!:
Groeten, Jaap
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Ik ga mee met de comments van Beasar
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Bedankt voor de reacties.
Inderdaad, het straatje inkijken. Echter aan de andere kant van de straat stonden auto's. Die vond ik op dat moment niet zo mooi om bij op de foto te zetten. Vandaar dat ik jullie niet in het straatje laat kijken. :) Ik heb de kleuren flink teruggeschroefd, daardoor is de echte strakblauwe lucht nu grauw. Het is een HDR uit 3 foto's, maar het contrast versterkt. Daardoor lijkt de lucht in de plas dichtgelopen.
Foto 2 heb ik zo symetrisch mogelijk gemaakt. Misschien is het daardoor wat saai geworden.
Foto 3 zou wat naar voren gekanteld kunnen worden. Het paaltje staat recht, de weg loopt af van links naar rechts. Ik vind het scheef staan van het huis toevoegen aan het verval.

Mij trekt op dit moment steeds meer de architectuur. Misschien een fase of misschien een richting om verder in te verdiepen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mooie foto's Steven, ik ga verder mee met het commentaar van Bas (Beasar)..
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar