kazemat Maaslinie Oeffelt

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

met het helaas wat grijze weer van vanmiddag, toch op pad gegaan en uitgekomen bij een aantal kazematten langs de Maas bij Oeffelt.
Deze werden in de jaren 30 gebouwd ter verdediging tegen een eventuele Duitse aanval en ter bescherming van de brug naar Gennep.
In mei 1940 kwam de brug echter, door een slimme Duitse list, toch in handen van de vijand.

#1
Afbeelding
zwart-wit_img_1302 by Zi Ro, on Flickr

#2
Afbeelding
zwart-wit_img_1299 by Zi Ro, on Flickr

#3
Afbeelding
zwart-wit_img_1297 by Zi Ro, on Flickr

#4
Afbeelding
zwart-wit_img_1345 by Zi Ro, on Flickr

#5
Afbeelding
zwart-wit_img_1298 by Zi Ro, on Flickr

#6
Afbeelding
zwart-wit_img_1306 by Zi Ro, on Flickr

#7
Afbeelding
zwart-wit_img_1301 by Zi Ro, on Flickr
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

In mei 1940 kwam de brug echter, door een slimme Duitse list, toch in handen van de vijand.
en kreeg de kazemat een voltreffer te verwerken? Hij ziet er niet echt best meer uit...

Mooie serie die in zwartwit zeker beter uitkomt dan in kleur. Maar ik vraag mij wel af of er niet meer uit de zw-omzetting te halen is waardoor de foto's meer dramatisch worden. Hier kun je nog heerlijk mee experimenteren.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Klopt Gerard, de zw/w omzetting is vrij zacht. Ik ga er nog even mee spelen omdat ik denk dat er inderdaad nog meer uit te halen is.

na enig zoekwerk op internet bleek dat de kazematten deels door beschietingen en deels door sloop, er zo bij staan.
inmiddels is het aangewezen als rijksmonument, zie http://www.rijksmonumenten.nl/monument/ ... t/oeffelt/" onclick="window.open(this.href);return false;
(let op: het landkaartje dat er bij staat, klopt niet. De kazematten liggen links en rechts naast de brug over de Maas tussen Oeffelt en Gennep).
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Road8 schreefCOLON (let op: het landkaartje dat er bij staat, klopt niet. De kazematten liggen links en rechts naast de brug over de Maas tussen Oeffelt en Gennep).
Die fout in de landkaart is om de Duitsers te slim af te zijn. :wink:
Alhoewel de kazemat en zijn verval al dramatisch genoeg is, mag het van mij ook wat dramatischer. Meer contrast of wat vingettering. Misschien bewust over-verscherpen of ruis toevoegen. Je kan er nog alle kanten mee op. Mooie serie!
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

steven l schreefCOLON Alhoewel de kazemat en zijn verval al dramatisch genoeg is, mag het van mij ook wat dramatischer. Meer contrast of wat vingettering. Misschien bewust over-verscherpen of ruis toevoegen. Je kan er nog alle kanten mee op. Mooie serie!
Interessante suggestie!!
Groeten, Jaap
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar