Herfst in detail

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Tijdens een stadswandeling op een grauwe dag heb ik deze twee foto's gemaakt.
Het hout ziet er eigenlijk hetzelfde uit als in de zomer, maar door het grauwe licht van deze herfstachtige dag, ziet het er toch anders uit.

Afbeelding
1

Afbeelding
2
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

zo ruw als de herfst inderdaad Steven
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Sis'ray
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 295
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2012 08:03
WoonplaatsCOLON Weert

En dan is er nog het grijze van de laatste dagen.
Foto 1 had ik waarschijnlijk anders genomen, het scherpte op de linkerkant gelegd, zoals ik een boek lees.
Maar het is een maar keuze en jou maakte een andere ! :wink:
Grtz, Jack
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Bedankt voor de reactie. Grappig, mijn vrouw (Rianne L) zit hier naast me en had dezelfde opmerking: scherpte op links. Had uiteraard gekund.
Mijn gedacht is dit:
We kijken inderdaad over het algemeen van links naar rechts. Als ik in dit geval de scherpte links zou leggen, zou je dit zien, vlnr: Paal met bouten en moeren. Daarna zal wel hetzelfde staan, maar de aandacht blijft bij de linkse paal.
In mijn foto zie je eerst iets wazigs, dan kijk je verder en ziet een paal met bouten. Dan denk je:"hé, dat heb ik eerder gezien, daar links." en kijk je terug naar links. Waarna de aandacht weer naar het scherpe rechts gaat. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Eenvoudigere uitleg: ik ben linkshandig, misschien ligt het daar aan. :lol:

Ik kan eens kijken of een gespiegelde foto prettiger kijkt.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar