Tegenlicht

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Gespeeld met tegenlicht in de felle zon. Vinden jullie het wat.

01
Afbeelding

02
Afbeelding
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik vind #2 erg mooi gedaan, de zon door de stralenkrans was nog spectaculairder geweest ..dat zal ook vrijwel onmogelijk geweest zijn den ik... ... Bij de eerste vind ik het geheel nogal druk maar dat kan niet anders..hoewel het idee van de schaduw die uitmondt in de zuil heel leuk is. Toch haakt er iets... Weet niet prcies wat...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Inderdaad, ben het eens met Wibo.

Misschien bij de eerste foto de onderkant eraf croppen vanaf net boven de wandelaar in de schaduw?
Ben je de schaduwkolom wel kwijt, maar is de aandacht wel op het beeld...
Weet niet of het wat is, want dan zijn de huizen links en rechts ook doormidden...
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

In de eerste foto is het me nu net te doen om die lange schaduw. Die staat er niet toevallig op en maakt wat mij betreft de foto ook vanwege het lage standpunt. Toch?
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Dat is waar, maar nu blijk ik "switchen" tussen boven (het beeld met de zonnige achtergrond) en de schaduw in de voorgrond (en dan is het jammer dat er iemand in loopt).
2 verschillende dingen die je wil laten zien op de foto lijkt me, wat ik op dit forum geleerd heb dat je beter kan beperken tot 1 onderwerp.
Lage standpunt is wel mooi inderdaad...
Denk dat jij beter weet wat mooier is dan ik overigens :)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

@Dave, mooi is een kwestie van smaak, en niemand weet beter wat mooi is, dan jij zelf ......:lol:

@Peter, ik vind de eerste foto een mooi straatbeeld opleveren, het lage standpunt met tegenlicht en de schaduw maken het apart, eens anders dan anders. Dat het standbeeld een silhouet oplevert vind ik prima gedaan hier, wel vind ik bepaalde stukken van de gebouwen aan de linker- en rechterkant té zwart dichtgelopen. Ik zou ze in elk geval iets meer oplichten om nog wat detail te laten zien.
de tweede foto vind ik zeer geslaagd en net als Wibo had ik - in eerste instantie - de gedachte van de zon door de krans.
maar ik denk dat de krans dan weggevallen was in het tegenlicht. Dus ik vind foto 2 perfect zo, net iets uit het midden geplaatst.
Zwart/wit is, zeker voor foto 1, een hele goede keuze geweest.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Voor mij de eerste foto. Mooi die lange schaduw. Minpunt is wel dat er net die man vooraan in de schaduw loopt. Dat is best wel afleidend en wel wat jammer. Ongewild wordt hij toch een soort blikvanger. In mijn eerste aanschouwing van deze foto zag ik deze
man al eerste en pas de lange schaduw achteraf.

Foto twee is ook wel aansprekend. Ik kreeg meteen de gedachte toen ik deze foto zag om ff een antiek taaltje te gebruiken 'ego sum lux mundi' :D

Groet Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Dank voor jullie reacties.
@Michel. Dat die man daar loopt, is inderdaad een punt. Maar wel uniek, dat er maar eentje liep, want het was er behoorlijk druk. Heb dus een tijdje op het juiste moment moeten wachten.
En antiek was het er zeker. Esse nix pax christe nix.

@Roland, je hebt het helemaal goed gezien wat betreft die tweede. Ik heb de zon ook bij het hoofd gepositioneerd, waarna het hele hoofd verdween. ;)

@Dave. Roland gaf het juiste commentaar. Niemand weet beter wat mooi is, dan jijzelf. ;)

@Wibo, stralenkrans was geen optie, die viel helemaal weg. Heb er nog ergens een plaatje van liggen. Ook de drukte was niet te voorkomen, aan de voet van de Spaanse trappen is altijd volk.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik vind ze allebei heel mooi, de tweede wat makkelijker te beoordelen dan de eerste die drukker is. Ik vind de eerste zeker ook erg het bekijken waard, maar wat mij stoort - en dat ligt denk ik echt aan mij, ik heb dat vaker - is de vertekening waardoor de huizen erg lijken te hellen.
Maar heel fijne foto's, en in zwart-wit nog beter dan in kleur, lijkt me zo.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Just Be-Art
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2006 18:20
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Hoewel ik foto 1 best mooi vind, vind ook ik de tweede foto geweldig!
Gebruikers-avatar
Fred316
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1722
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 17:28
WoonplaatsCOLON Maasbracht
CONTACTCOLON

Yup, ik hou hier wel van, beide foto's vind ik erg goed, je hebt iig erg goed gespeeld met licht!!!

Grtz,

Fred
www.fred-clerx.com
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Elsbeth, just Be-art en Fred, dank voor jullie reacties.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar