Meissen panorama

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Lang geleden dat ik iets gepost heb, maar in de zomervakantie heb ik een paar keer de tijd genomen om weer lekker foto's te maken. Tijdens een bezoek aan het Duitse Meissen aan de Elbe viel mij de kleurrijke "overkant" van de rivier op.

De Elbe, nu een rivier van amper een meter diep, maar twee maanden geleden een kolkende woeste stroom die de stad onder water zette. De nieuwe maatregelen om het hoge water de baas te kunnen bleken niet voldoende: het water stroomde er overheen (en onderdoor!). In de oude stad zijn hiervan de sporen nog zichtbaar, aan de nadere kant van de rivier is de boel weer schoongemaakt.

40190

Ook (groot en scherper) te zien op Flickr, met een extra stukje links dat ik er naderhand toch afgehaald heb: http://www.flickr.com/photos/68343337@N06/9531762732/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedankt voor het kijken!
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Dat is een mooie panorama foto.
Anoniem 3

Schön!
Vielleicht etwas übersaturiert?
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik vind het een mooi panorama. Begrijp je crop t.o.v. De flickr versie wel. Hoewel ik het gele huis links ook wel mooi had gevonden... Top. De verzadiging stoort me niet.
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Kijkt heel prettig weg (met name die op flickr)!
Mooi gemaakt hoor.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Als ik had mogen kiezen, had ik de Flickr versie getoond. Die vind ik ik net even wat sterker uitkomen als pano. Ik denk dat het komt door de links naar beneden aflopende schuine lijn van de bebouwing en de bomen, wat voor mij het panoramogevoel versterkt.
De kleuren spreken me ook erg aan en ik vind het zeker niet 'overdone'.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
mahi
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2013 10:20

De Elbe, nu een rivier van amper een meter diep, maar twee maanden geleden een kolkende woeste stroom die de stad onder water zette. De nieuwe maatregelen om het hoge water de baas te kunnen bleken niet voldoende: het water stroomde er overheen (en onderdoor!). In de oude stad zijn hiervan de sporen nog zichtbaar, aan de nadere kant van de rivier is de boel weer schoongemaakt.
Check out the latest pass4sure dumps exam questions and answers written by our wikipedia certified team to help you University of Wisconsin - Madison exam in first try.For more information . goofd luck
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Mahi, wat wil je zeggen met het quoten van mijn inleiding bij de foto?
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Ik vind de foto erg mooi. Ziet er wel typisch uit als een bergdorpje/stadje.
De brug vind ik alleen niet helemaal in het geheel passen. Maar snap wel dat hij op de foto staat
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar