Mijn foto's Landschaftspark Duisburg 5-5-'13

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Hier zijn een paar foto's van afgelopen zondag in het Landschaftspark Duisburg.
Het was een leuke, gezellige, leerzame maar vooral lange dag.

Afbeelding
1


Afbeelding
2


Afbeelding
3


Afbeelding
4


Afbeelding
5


Afbeelding
6


Afbeelding
7


Afbeelding
8

Meer foto's volgen.
Reageren mag.
Laatst gewijzigd door 4 op steven l, in totaal 11 keer gewijzigd.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Moontje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2013 11:03

Hallo Steven,

Heel herkenbaar :lol: mooie foto's.
Het was zeker hartstikke gezellig zo met 4 mannen op stap, voor herhaling vatbaar.

groetjes Monica
groetjes Monica

flickr | Canon 50D | 15-85 iS USM | 55-250 iS USM | 100 USM 2.8 macro
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Nr 4 steekt er bovenuit.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Dank je, CrisM.

Ik heb een paar foto's toegevoegd.
Nummer 5: RAW verscherpt en omgezet naar Tiff, met photoshop een beetje meer verzadiging gegeven en omgezet naar JPG.
Nummer 6: 1 foto in RAW verscherpt en omgezet naar 5 Tiff bestanden. 1x normale belichting, 2x meer "brightness" en 2x minder "brightness". Daarna met Photoshop "photomerge" samengevoegd.
Nummer 7: 3 afzonderlijk gemaakte foto's in RAW verscherpt en omgezet naar Tiff. Daarna in Photoshop "photomerge" samengevoegd.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

leuke registratie waarbij mijn voorkeur uitgaat voor foto 4, 5 en 7.
Op foto 1 vind ik het licht wat aan de harde kant (kon ook niet anders want de zon scheen heerlijk) en met wat nabewerking zou je dit wat 'zachter' kunnen maken.
4 is een mooie avondopname, 5 lekkere surrealistische kleuren en 7 heeft een klein beetje HDR effect waarbij je de avondzon met mooi licht hebt gevangen.
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Foto 1 is inderdaad hard. Misschien in moeten flitsen. Ik heb in de nabewerking de voorgrond wat meer saturnatie gegeven en de achtergrond wat minder. Dat ronde deksel op de achtergrond was te prominent in beeld. Was zelfde kleur als de roest op de voorgrond.
Bij foto 7 is het HDR effect (halo in de lucht, aan de rand van het gebouw) is mijn fout. :oops:
Ik vond de lucht na het samenvoegen wat flets. Heb de lucht geselecteerd en een tikkeltje donkerder gemaakt. Volgens mij stond de doezelaar te groot.

Met de verlichting 's avonds zou je Sjakie en de chocoladefabriek kunnen maken. Zoveel mooie kleuren, het lijk wel een snoepjesfabriek! :)
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Fijne platen Steven. Vind de hardheid in f1 niet zo'n probleem. De detailopname kan ik wel waarderen.
De avond opnames vind ik goed gelukt.
F6 vind ik de mindere, vanwege het ontbreken van een echt onderwerp.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Onderwerp van F6 zou de eenzame deur moeten zijn, maar die gaat een beetje op in de omgeving. Valt niet genoeg op. Ik zal eens kijken of ik er nog iets van kan maken, anders gaat ie in het rond archief.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Foto 3 heb ik trouwens als volgt bewerkt: RAW verscherpen en opslaan als TIFF. Daarna in Photoshop bewerken. De bovenkant van de foto was nogal donker en overal wat flets. Ik heb de foto als laag gedupliceerd. Daarna deze laag omgezet naar zwartwit op stand "Infrarood effect". Dit gaf het gewenste contrast. Deze laag heb ik toen 50% doorschijnend op de ondergrond gelegd. Daarna de ondergrond (orginele foto) meer verzadiging gegeven zodat de kleuren weer naar voren kwamen. Eigenlijk moest het nog meer kleur hebben, maar ik vond dit mooier.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Weer een foto toegevoegd. Foto 8 is een HDR, opgebouwd uit 3 foto's. 1 op 1/100, 1 op 1/200 en 1 op 1/400 sluitertijd. Met DDP samengevoegd tot een HDR, met "art vivid" als preset instellingen. Opgeslagen in TIFF.
Daarna in Photoshop een laag gedupliceerd. De gedupliceerde laag heb ik in zwartwit omgezet, infrarood instelling. Deze laag heb ik 50% laten doorschijnen op de ondergrond. De kleuren waren toen zo'n 50% minder, dus ik heb de ondergrond meer kleur gegeven.
Ik vind het effect wat ik in Photoshop gedaan heb, interessant. Met het omzetten naar zwartwit geef je bepaalde kleuren meer of minder contrast. De blauwe lucht bij foto 7 is in feite hetzelfde als bij foto 8. Ik heb bij foto 8 geen polarisatiefilter of zo gebruikt. Door het omzetten naar infrarood is er een groter contrast gekomen in het blauw.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Moontje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2013 11:03

Kan niet anders zeggen dan mooi hoor.
En je HDR zijn ook goed gelukt.

Groeten Monica
groetjes Monica

flickr | Canon 50D | 15-85 iS USM | 55-250 iS USM | 100 USM 2.8 macro
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar