SS Rotterdam

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 4

Met dit topic maak ik een belofte waar die ik bij een vorige WID heb gedaan.
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 8&start=20" onclick="window.open(this.href);return false;

Ter gelegenheid van een familiefeestje heb ik de SS Rotterdam bezocht. Omdat er iets mis gegaan was met een geplande officiële rondleiding, kregen we een aparte tour met als bonus bezoek aan de dieper liggende delen van het schip die nog in de oorspronkelijke staat verkeren.
Ik had alleen gerekend op wat familiefoto’s ter herinnering, dus één body met één objectief en een flitsertje. Verder was er maar beperkt tijd om foto’s te maken, dus zie de reeks als een registratie van enkele bijzondere ruimten in de gekrochten van het schip die normaal niet toegankelijk zijn.
Die van het scheepmortuarium (nummer 4) was al te zien in de WID.
De laatste was ook wel weer opmerkelijk. Deze ruimte is volgestort met stenen, wat nodig was om het schip op zijn laatste (sleep)vaart stabiel te houden, omdat de scheepsmotoren waren verwijderd.

Foto 1

36831

Foto 2

36832

Foto 3

36833

Foto 4

36834

Foto 5

36835

Foto 6

36836

Foto 7

36837

Anoniem 3

Heel bijzonder, zo'n privé-rondleiding.
Ik zie geen exif. Met welk objectief heb je deze foto's gemaakt?
Bij sommige foto's lijkt het een beetje scheef. Geen wonder natuurlijk op zo'n schip, maar je had de nrs 1, 2 en 3 van mij wat rechter mogen zetten. :roll:

En off-topic:
Mijn vrouw en ik hebben bij het voormalige railz ook eens een privé rondleiding gehad. Er waren buiten ons geen geïnteresseerden, dus we werden meegenomen naar plekken waar de normale rondleiding niet kwam. Naast, onder en soms boven het emplacement.....
Ook heel interessant, maar we moeten het helaas zonder foto's doen...
Anoniem 4

Alle foto's gemaakt met de 7D voorzien van de EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM met flits op 2e gordijn.
Wat horizon en perspectief betreft. De ruimte daar beneden was zo beperkt dat de meeste op bijna groothoekstand zijn gemaakt.
Veel ruimte voor perspectiefcorrectie was er niet. Verder was daar beneden bijna alles schever dan scheef.
De zilveren camera win ik er niet mee, maar als herinnering zijn ze voor mij onbetaalbaar.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar