San Galgano

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Tijdens ons weekje Toscane in oktober hebben we o.a. een bezoekje gebracht aan de ruïne van San Galgano.
Dit is een middeleeuwse abdijkerk waarvan in 1786 door blikseminslag de klokkentoren en het dak zijn ingestort. Vanaf 1789 is de abdij volledig aan zijn lot overgelaten.

Doorgaans ben ik niet zo'n gebouwen fotograaf, maar zo'n ruïne kon ik natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan.
Vanwege het grote contrastverschil tussen zon en schaduw heb ik foto 5 t/m 8 wat meer bewerkt.
De bewerking vond ik zelf wel wat hebben en uiteindelijk goed passen bij het onderwerp.
Ik hoor het wel of jullie dat ook vinden..... :wink:

gr. Bart

1.

33671

2.

33672

3.

33673

4.

33674

5.

33675

6.

33676

7.

33677

8.

33678

9. een experimentje..... :P

33679

Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

mooie platen bart.....en die laatste die is geestig!
Anoniem 3

Mooie foto's, Bart.
Toch een paar opmerkingen.
Bij #1, 2 en in mindere mate bij #4, zou ik een stukje groen van de voorgrond 'afknippen', zodat het gebouw ook echt onderwerp van de foto wordt.

De mooiste is voor mij #6.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

keesvdh schreefCOLON.en die laatste die is geestig!
haha lol :P


Bart, Mooie platen!
ik ga met Gabriël mee over foto 1 en 2, ik zou het bijsnijden tot zeker(!) de schaduwen weg zijn, dit helpt toch wel enorm mee denk ik! ;)
heb niet echt een favoriete, bij 6 is het jammer dat je niet precies in het midden staat.. :(
anders was dit echt een toppertje geweest, foto 8 vind ik wat vervreemd bewerkt, het is wel nog mooi maar het valt beetje buiten de serie ;)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties.

@keesvdh: leuke woordspeling.... :P

@telescoop: een stukje van het groen afknippen is inderdaad een optie en ik denk ook een verbetering. Eigenlijk hou ik me (bijna altijd) vast een de originele 2:3 verhouding, waarom?.....ik denk uit automatisme.... :wink:

@Billie-90: zie reactie hierboven en foto 6 staat inderdaad net niet in het midden. Tijdens het maken van de foto had ik het gevoel van wel, maar achteraf gezien toch net niet. Ik kan het wel iets corrigeren middels lenscorrectie, dan staan de pilaren links en rechts ongeveer hetzelfde, maar het net niet midden effect blijft dan toch nog..... :(
Bij foto 8 had ik een behoorlijke felle zon tegen, die stond net achter de kerk. Wat je ziet is dus de schaduwkant en die ik wat heb opgelicht, vandaar dat de bewerking wat vreemd overkomt.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar