Times Square in een andere toonsoort

Zet hier je (zwaar) bewerkte foto's neer. Hier komen dus geen ungeprocessde foto's maar alleen gefilterde foto's.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
rverhag

Vorige week heb ik een panorama gemaakt op Times square NY. 9 fotos uit de hand. Helaas is het reclamebord links (rechts naast Bank of America) overbelicht en dus niet meer te redden.

Via single RAW naar pseudo HDR omzetting er toch wat van proberen te maken maar een realistische omzetting lukte me niet. Uiteindelijk doorgeschoten met tonemapping in Qtpsfgui met dit als resultaat.

Je kan het geen foto meer noemen maar of het dan wel Digital Art is? Ikzelf twijfel en ben benieuwd naar jullie reactie.

vr. gr.

Ronald

Afbeelding

Update: Hier een iets groter formaat http://www.flickr.com/photos/ronaldverh ... 2/sizes/o/

Oorspronkelijke instellingen: ISO 400, Tv 1/25, Av 5.0 met een 50D. Omzetting afzonderlijke CR2's via Photomatix naar pseudo HDR's en tenslotte met diverse tools (CS3, Photomatix, Picturenaut en Qtpsfgui) tevergeefs geprobeerd overbelichting eruit te krijgen.
Laatst gewijzigd door 2 op rverhag, in totaal 18 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Vlaanderen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 463
GeregistreerdCOLON 25 Aug 2009 22:39

Ik vind het toch een mooie plaat geworden zo. Misschien moet je er een beetje naar kijken zoals je ook naar een tilt/shift foto kijkt, al was dat niet je uitgangspunt.

Groet,

Richard
"Ervaring" is dat wat je krijgt nadat je het nodig had.
Gebruikers-avatar
barend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 683
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 12:31
WoonplaatsCOLON Voorhout
CONTACTCOLON

Ik vind het wel een coole foto!
50D
EF-S 17-55mm 2.8 / EF 50mm f/1.8 II / EF 70-300mm 4-5.6 IS USM / Dorr tussenringen /430EXII

http://www.flickr.com/photos/bwk72/
Gebruikers-avatar
mg75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 07:55

Tja ik ga over een klein aantal weken die richting op. Ik vind het een geslaagde foto.
Ben wel even benieuwd naar welke apparatuur en instelling je daarvoor misbruikt hebt :-)
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey ronald.

Ben er zelf ook geweest!
Erg gaaf daar he!

Ik vindt het toch wel een mooie aparte foto!

Gr Dimitri
rickbuddingh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2009 16:59
WoonplaatsCOLON Montfoort
CONTACTCOLON

Ik vind de foto toch wel erg geslaagd hoor! Zo had ik Times Square nog niet gezien en benaderd.

Gr. Rick
EOS 40D, 24-105 F4 L IS USM, 70-200 F4 L USM, 580 EX II
Gebruikers-avatar
bouwjaar54
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2008 12:05
CONTACTCOLON

Fraaie plaat in bijna pastelkleuren!

Groet, Jaap.

http://www.bouwjaar54.nl
EOS 450D, EF 70-200mm f 4L IS USM, EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS, Speedlite 430EX.
Gebruikers-avatar
Roza
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2008 16:05
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Ik vind m erg gaaf!
Welcome to my world, www.rozaschous.weebly.com
rverhag

Bedankt voor de positieve reacties :D

@MG75: ik heb een update gemaakt betreffende de instellingen.

@Dimitri: Echt een te gekke stad. Heb best wat grote steden gezien maar dit slaat alles. :shock:

vr. gr.
Ronald
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Mij smaakt deze bewerking ook wel!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
mg75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 07:55

Dank je wel. Nu hopen dat de vulkaan echt stopt met spuwen, zodat ik over klein maandje mijn eigen fotoshoot met "Miss L. berty" en "The Rock" kan schieten. Ik zal het zeker ook proberen om het tijd vierkantje plat te schieten.
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
rverhag

Ik heb meerdere panorama's gemaakt op Times Square en omdat de HDR-omzetting bij de eerste blijkbaar toch wel gewaardeerd wordt, heb ik dit ook maar eens toegepast op een tweede.

Persoonlijk vind ik de belichting van de reclames bij deze mooier alleen de compositie weer wat minder. Gelukkig blijft er genoeg te verbeteren over :wink:

Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar