Duotone?

Zet hier je (zwaar) bewerkte foto's neer. Hier komen dus geen ungeprocessde foto's maar alleen gefilterde foto's.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Vanmiddag deze foto gemaakt en wat aan klooien geweest met duotone. Maar ik weet niet echt of dat wel gelukt is, ik kan er niet echt uitkomen hoe je nou precies een foto duotone maakt in PS.

Ik ben deze week weer eens met landschappen begonnen door het prachtige winterweer, maar ik blijf het moeilijk vinden met compositie en dergelijke. Deze vond ik zelf wel geslaagd.

Afbeelding
www.modelmayhem.com/reflectionsfromwithin
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

Don't no nothing about duotone, dus kan je daar niet mee helpen (al ben k wil benieuwd wat het is/hoe het werk, maar ff googelen strax :) ).
Over de foto, kan er lang naar blijven kijken. Kijken naar wat ik nu precies zie :roll: :) , toffe plaat.
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Of dit nou een echte duotoon is maakt mij niet zoveel uit, het effect is wel spannend! Er gaat een dreigende spanning van de foto uit met deze bewerking, ik vind 'm wel geslaagd.

Een duotoon in PS doe ik als volgt: converteer naar 8 bit greyscale, daarna image -> duotoon, type -> duotoon. Je kan nu zelf de kleuren aangeven of bestaande presets laden: load -> (/Applications/Adobe Photoshop CS3/Presets/Duotones/Duotones/) kies een preset.
Akumal

Ben er niet mee bekend maar vind het wel een apart sfeertje, geslaagde bewerking voor mij.

rob.
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

sunblade schreefCOLONOf dit nou een echte duotoon is maakt mij niet zoveel uit, het effect is wel spannend! Er gaat een dreigende spanning van de foto uit met deze bewerking, ik vind 'm wel geslaagd.

Een duotoon in PS doe ik als volgt: converteer naar 8 bit greyscale, daarna image -> duotoon, type -> duotoon. Je kan nu zelf de kleuren aangeven of bestaande presets laden: load -> (/Applications/Adobe Photoshop CS3/Presets/Duotones/Duotones/) kies een preset.
Thanks! Tof, weer wat geleerd :D
www.modelmayhem.com/reflectionsfromwithin
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

nu ben ik wel benieuwd welke bewerking je gedaan hebt dan want vind de uitkomst wel erg mooi

groetjes arjan
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
Gebruikers-avatar
Mossel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 132
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2008 11:50
WoonplaatsCOLON Den Haag

Dit is geen duotone, maar ik vind het wel een spannende foto!!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Duotone
Canon 40D Gripped - EF 24-105 f/4L USM - Speedlite 430EX II
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

sunblade schreefCOLONOf dit nou een echte duotoon is maakt mij niet zoveel uit, het effect is wel spannend! Er gaat een dreigende spanning van de foto uit met deze bewerking, ik vind 'm wel geslaagd.
+1!!
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

De bewerking geeft de foto een aparte en ietwat dreigende sfeer, het is een mooie kleurijke plaat met ook nog een prima compostie...... 8)

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

pkupku schreefCOLONnu ben ik wel benieuwd welke bewerking je gedaan hebt dan want vind de uitkomst wel erg mooi

groetjes arjan
Ik zou het je graag vertellen maar eerlijk gezegd heb ik lekker zitten rommelen. Ik heb op de lucht iets met photofilter gedaan met oranje, en op de onderkant heb ik dark blue gebruikt. En ik heb Image - Adjustments - Exposure gebruikt voor het contrast. De rest weet ik helaas niet meer. :wink:

Bedankt allen!
www.modelmayhem.com/reflectionsfromwithin
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

duo tone is idd slechts twee kleuren dit zijn er vee meer, maar dat terzijde.
Vind het persoonlijk meer een ratjetoe, met dat blauw en oranje. maar ik waardeer het experiment
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Roza
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2008 16:05
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Ik heb geeeen idee wat duotone is of doet, maar ik vind m gaaf! Heel abstract, kan zo, groot als poster aan de muur ;)
Welcome to my world, www.rozaschous.weebly.com
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Heel mooi effect !

Duotone is het inderdaad niet (Misschien tritone ?) bij de tutorials staat er een makkelijkere manier om kleuren in je foto te mengen dan de officiele duotone methode. Met gradient map.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar