geotag (IgotU200e) op Mac

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Daffiedolf

Ik heb sinds vorig jaar een geotagger, de IgotU200e. Tot volle tevredenheid.
De bijgeleverde software is echter alleen voor Windows.
Inmiddels een I-mac aangeschaft en mijn vraag is: wie heeft er evaring met geotaggen op een Mac? Welke software bevalt en hoe werkt het? Waar te koop?

Alvast bedankt voor advies.

Dolf
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Hoi Dolf,

Probeer 'Fotogeotag' eens. Het is voor pc en mac.
Heb zelf de mac-versie. Al doe ik 'nog' niet aan geotaggen.
http://www.javawa.nl/fotogeotag.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Hallo,

ik heb dezelfde combinatie, apple + igotu200e. Voor het lezen van de igotu gebruik ik het programma "igotu2gpx" en voor het geotaggen zelf gebruik ik "houdahgeo versie 2.9.5"

Helaas lukt het nog niet om helemaal zonder windows te werken, want de basis instellingen van de igotu200e heb ik nog niet via de mac kunnen veranderen. Even uit mijn hoofd hoe ik het heb ingesteld: Om de 10 seconden wordt er een coördinaat geregistreerd. Het overschrijven van de oudste bestanden heb ik ook uit gezet, dus vol is vol is einde geotaggen. Dit laatste heb ik gedaan omdat ik met de instelling van het wel overschrijven van oudere bestanden niet alles meer kon lezen op de mac (was vlak voor een vakantie dus verder niet meer geprobeerd). Het van tijd tot tijd leegmaken van de igotu200e doe ik middels windows omdat mij dat nog niet op de mac is gelukt.

Nadeel van de igotu200e is dat deze werkt met usb 1.1, als de igotu200e aardig vol is duurt het even voordat igotu2gpx alle data heeft ingelezen. Bij het saven van de tracks kun je er voor kiezen om alles in en keer te saven of alle tracks één voor één. Ik zelf kies voor dat laatste omdat het in één keer saven ook maar één gpx file oplevert terwijl ik ze graag per dag heb.

Deze gpx files kun je weer inlezen in houdahgeo, meerdere files als je dat zou willen zodat je voor een aantal dagen in een keer je foto's kunt geotaggen. Ik heb gekozen voor houdahgeo omdat deze ook direct de foto's kan geotaggen in de iphoto (of aperture) library. Op dit moment is er een versie 3 uit, werk ik nog niet mee omdat voor deze versie os-x 10.7 nodig is en ik nog met 10.6 werk.

Als je wat meer specifieke vragen hebt stel ze gerust, dan probeer ik het uit te zoeken. Heb nu even geantwoord zonder de software onder handbereik omdat deze op mijn macbook staat en ik nu achter een andere mac zit.

Arjan

Update: Houdahgeo 3.0.5 werkt ook onder os-x 10.6 en belangrijker, het kan de igotu200e gewoon zelf uitlezen. Morgen zelf maar eens even wat meer mee spelen.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Eerder topic: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 18&t=91609" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is een fijn programma voor op de Mac: http://www.mytracks4mac.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook te koop via de Mac App Store.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik heb sinds kort een Macbook Pro, met daarop ook net Fotogeotag erop geïnstalleerd. Dat werkt perfect en snel! Hier te downloaden: http://www.javawa.nl/fotogeotag.html" onclick="window.open(this.href);return false;
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Daffiedolf

Dank voor jullie reacties.
Ik kan uit de voeten met drie mogelijkheden.
Ik ga eens kijken of ik de laatste kan downloaden en kijk eens rond voor gebruikers van Mytracks. De laatste zal waarschijnlijk naadloos met de Mac werken.

Ik laat nog weten wat ik uiteindelijk kies.

Dolf
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar