Toekomstige Macbooker vol met vragen?!

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Sorry, weer zo iemand die met de kwestie over fotobewerking (LR of Aperture?) komt... echter werd de zoekfunctie mij niet specifiek iets duidelijk (ookal is het een kwestie van eigen voorkeur).

Met een goede aanbieding van de I-centre ben ik over om dezer dagen een Macbook (Duo Core 2.0 Ghz, 4 GB werkgeheugen, 160 GB Harde schijf) te kopen. Ik ben geheel nieuw in de Apple-world, maar design en snelheid vooral haalde mij over te gaan voor een apple-notebook.

1.) Qua fotobewerking doe ik meestal vooral de standaard snufjes (levels, curves, contrast etc.), op dit moment met PS CS2. Omdat IPhoto dan weer niet genoeg is, zoek ik een duidelijk te bedienen en helder programma. Omdat ik ook vaker op RAW wil schieten...wat raden jullie aan: Aperture of Lightroom?

2.) Als ik deze vraag ook nog mag stellen hier (er zijn immers genoeg gebruikers van Mac aanwezig). Ik twijfel nog tussen Iwork '09 of Microsoft Office. Met het oog op een studie waarvoor ik nog wel eens een Powerpoint moet maken en veel moet schrijven... IWork '09 of het vertrouwde Microsoft Office?

3.) Apple protection plan.. Ik sta er een beetje koel tegenover. De verkoper raad het natuurlijk aan, maar het is hartstikke duur en ik ben eigenlijk altijd tegen dit soort garanties, want wat als er daarna juist iets gebeurd en als je een goede back-up maakt, heb je in ieder geval niets verloren.. Wat hebben jullie?

Mochten er nog andere tips zijn voor een nog niet ervaren Apple-gebruiker (upgrade nog naar 250GB doen of externe HD?, andere software kopen?), dan is dat meer dan welkom!
[size=75]www.persmoment.nl
Twitter:@persmoment