AVG bijt Creative Cloud

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Na de laatste update van Lightroom en Photoshop ging mijn computer op tilt: Geen internet meer, geen mail, ongelooflijk traag en LR en PS wilden ook niet meer goed werken. "Student aan huis" vond een probleem en loste het op, maar een dag later lag alles weer plat en konden we de volgende "student een huis" bellen.

Wat bleek? De AVG virusscanner (ik heb / had de betaalde versie) die via de Creative Cloud zo'n 200 scripts opstartte. Na een minuutje deed internet niets meer en had je een kreupele computer. AVG is nu vervangen door AVIRA en alles werkt tiptop. Het probleem is aardig onvindbaar en onze computerhulp gaf aan dat hij het waarschijnlijk niet had kunnen vinden als het niet op de computerfora onder de aandacht was geweest.

Ik kreeg deze link van hem doorgestuurd, voer voor de mensen die er meer van snappen dan ik:
http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... 95f6062d90

Zijn er meer mensen tegen dit probleem aan gelopen?
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Ik zou een Mac kopen, ben je van alle problemen af.
Heb er nu 5 jaar eentje en die werkt feilloos bij foto en film. In diezelfde tijd had ik al twee Windows-computers versleten (volgelopen en constant vastgelopen).

Hoewel ........... bij een behoorlijke update van Creative Cloud, moet ik de Mac ook wel eens herstarten.
Maar daarna loopt ie weer als een tierelier.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Mac vs Windows is een heel andere discussie.
Ik wil het in dit topic beperken tot de Windowsvariant.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Ik geef alleen een advies, gebaseerd op mijn eigen ervaring.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Niet oplossingsgericht :)

Ik heb vogelpoep op mijn Kia. Hoe verwijder ik deze? Koop een VW.... Tja :)

Heb je al geprobeerd hierover een mail naar de helpdesk van AVG te sturen? Dit is natuurlijk waardeloos!! (heb zelf ook AVG en overweeg de cloud....)
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Heb je al geprobeerd hierover een mail naar de helpdesk van AVG te sturen? Dit is natuurlijk waardeloos!! (heb zelf ook AVG en overweeg de cloud....)
Het probleem is bij AVG bekend. Dat mailtje komt er wel. Ik ben nu zo € 100,- kwijt aan twee studenten aan huis. Zou netjes zijn als AVG hier iets mee deed.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Waarom gebruik je uberhaupt avg?
Gooi het er tijdelijk helemaal af en gebruik in de tussentijd de gratis scanner van ms.
Die doet niet meer of minder dan een andere scanner.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Daffiedolf2
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2016 17:15

Is volgens VFrood vast niet oplossingsgericht.
Iets met vogelpoep?
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Ik heb het probleem onder de aandacht gebracht zonder een waardeoordeel over diverse computersystemen, softwareproducten of zelfs auto's te willen geven. (op mijn ouwe trouwe VW zit nu trouwens een hele dikke flats die er maar niet af regent)

Zullen we het gewoon bij dit onderwerp houden? Zodat mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen weten waar ze de oplossing kunnen zoeken.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

XXXL schreefCOLONIk heb het probleem onder de aandacht gebracht zonder een waardeoordeel over diverse computersystemen, softwareproducten of zelfs auto's te willen geven. (op mijn ouwe trouwe VW zit nu trouwens een hele dikke flats die er maar niet af regent)

Zullen we het gewoon bij dit onderwerp houden? Zodat mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen weten waar ze de oplossing kunnen zoeken.
Ik geef een mogelijke oplossing waarbij AVG gebruikers door kunnen gaan met hun werk/hobby totdat AVG de zaken op orde heeft gekregen.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar