Spyder 5 Pro - Meerdere schermen kalibreren

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
popoqwerty
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2013 14:09

Hallo,

Sinds gister ben ik in het bezit van de onderstaande Spyder 5 Pro. Maar ik heb vraag.
pricewatch: Datacolor Spyder 5 Pro

Zelf heb ik 3 Eizo schermen welke ik allemaal exact gelijk wil kalibreren. Maar als ik dit doe en gewoon de stappen van het programma volg zijn ze wel gekalibreerd, maar ze wijken een heel klein beetje af van elkaar. Als je bijvoorbeeld een wit vlak hebt en op de scheiding van twee schermen plaatst is het ene scherm net wat roder dan het andere. Het wij wel 3 precies dezelfde schermen welke kort achter elkaar zijn gekocht.

Heeft iemand hier ervaring mee? :9
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Als je de schermen naast elkaar zet, is de invloed van het omgevingslicht voor elke monitor anders.

Kortom: bij calibratie zouden ze exact op dezelfde plek moeten staan, maar bij gebruik ook. En dat gaat niet.
Het gaat er wel om dat je bij printen de goede kleuren hebt en de kans is groot dat je bij gebruik van jouw drie monitoren wel dezelfde print krijgt van je foto. Je computer bepaalt dit. Jij bepaalt via de monitor.
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Gebruik je de software van Eizo zelf? deze heeft namelijk meer rechten dan de spider software.

Toevallig dat ik een week geleden dit gevraagd heb ik kader van scherm naar print

In iedere geval mijn eigen ervaring met de spyder software dat ik zelf nooit voor mekaar heb gekregen om de monitoren geheel hetzelfde kleur profiel te laten hebben. Dat zou vermoedelijk aan mij hebben gelegen.

Nu ik twee eizo schermen heb laat ik dit over aan de colour navigator en laat ik de twee profielen op elkaar afstemmen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar