bewerkte foto's worden niet opgeslagen in DPP

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Stephany
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2016 09:10

Hallo,
Ik ben een ammateur fotografe en nieuw op dit forum. Ik maak foto's met de 600D en vooral van natuur, dieren en onze dochter. Sinds juli wonen wij in Zweden en geloof me je hoeft hier geen fantastische fotograaf te zijn om schitterde plaatjes te schieten!
Ik was nooit zo van het foto shoppen, maar begin het toch steeds leuker te vinden op plaatje wat te bewerken. Vandaar nu mijn vraag.

Ik schiet altijd in RAW en in JPG, als ik de RAW foto dan naar wens heb bewerkt maak ik er JPG van een gooi ik de RAW weg. Meeste van jullie zullen dit wel heel stom vinden! Maar als ik tevreden ben met het bewerken ga ik niet meer oneindig verder bewerken. Ben altijd blij als het bewerken en uitzoeken van de foto's weer klaar is.

Maar goed nu heb ik dus een foto van mijn dochter gemaakt en deze was niet helemaal scherp. Met DDP van Canon die we standaard bij de camera kregen heb ik hem net iets kunnen verfijnen waardoor de foto nu wel scherp is. Maar nu komt mijn grote frustratie!! Ik kan de foto niet op slaan!! Ik klik op convert and save en hij slaat wel de kleur verandering op. Maar niet dat de foto scherper is gemaakt! Ik snap er werkelijk niets van dus hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ben benieuwd en alvast bedankt voor jullie reactie ('s)

Groetjes Stephany
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

bijzonder
heb je gekeken of er een update is voor dpp(3)?
software versies op cd zijn altijd verouderd
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Stephany
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2016 09:10

Helaas ook met een update nog het zelfde probleem.
Anoniem 3

Ik heb je een PB gestuurd.
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Stephany welkom hier,
Je hebt in DPP de mogelijkheid om de RAW te verwerken tot jpeg en dan krijg je een schermpje
Afbeelding

Heb je hier je DPI laag ingesteld of of de image quality laag gezet?
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik zou toch de RAW opnames bewaren. Je ontwikkelt je steeds verder en als je later terug kijkt kom je tot de conclusie dat het toch mooier of beter gekund had. Ik gooide zes jaar geleden ook alle RAW opnames weg. Daar heb ik spijt van als haren op mijn hoofd. De bewerkingsprogramma's worden trouwens ook veel beter. :)
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Precies
en een harddisk kost maar ±5cent per gigabyte
dus waarom weggooien?
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Anoniem 3

En, zoals ik al in mijn PB schreef:
onscherpe foto's (door beweging bijv.) krijg je met geen enkel bewerkingsprogramma scherp.
Fotografeer de volgende keer met RAW+JPG (hoogste kwaliteit). Dan kun je altijd nog kiezen.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Hoe heb je de verscherping dan gedaan/bereikt? normaal gesproken als je bijv... midtoon contrast aanpast om scherpte te suggereren (!) zou DPP en elk programma dat ook in de export verwerken...
Apple fan, Canon volger...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar