EOS Utility Wi-fi werkt niet

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Nadat mijn 70D wel verbinding heeft gemaakt met het netwerk en gepaird heeft met EOS Utility, start het programma niet op. Ik heb al de laatste versie 2.14.20.0 geïnstalleerd, maar helaas er gebeurt niets, behalve dat deze steeds weer in de pairing stand verschijnt. Ik heb de SD kaart geformatteerd, de wi-fi instellingen keer op keer veranderd en zelfs systeemherstel gedaan.
Met de kabel lukt het wel, maar waar heb je anders Wi-Fi voor?
Anderen hetzelfde probleem?
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Ik denk de oplossing gevonden te hebben, althans voorlopig blijft het werken. Aldus:
- installeer eerst de EOS Utility versie (2.13.20.0) uit de doos;
- download op de Canon site onder 70D de (updater) versie 2.14.20.0 met naam EOS Utility 2 (ga na of de PC een 32 of 64 bit is).
Alleen de versie 2 downloaden is (voor mij) kennelijk niet voldoende gebleken. Ik denk ook dat het te maken heeft met Windows 10, waarmee ik inmiddels werk.
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

De wifi voor de 70D is hoofdzakelijk bestemd voor het op afstand bedienen van de 70D. Canon heeft voor de smartfoon en de tablet een app gemaakt. EOS Remote heet deze. Hij is gratis verkrijgbaar voor Android en IOS. Ik gebruik deze app af en toe. Erg handig soms.
70D
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Paulmedusa schreefCOLONDe wifi voor de 70D is hoofdzakelijk bestemd voor het op afstand bedienen van de 70D. Canon heeft voor de smartfoon en de tablet een app gemaakt. EOS Remote heet deze. Hij is gratis verkrijgbaar voor Android en IOS. Ik gebruik deze app af en toe. Erg handig soms.
Inmiddels heeft Canon de app vervangen door Camera Connect. Werkt goed, maar de verbinding moet in Wifi steeds handmatig worden aangezet (althans bij mij). De gewone verbinding staat dan uit en gaat weer aan als de verbinding met de camera wordt verbroken. Misschien is hier nog iets op te vinden.
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

Eos Remote bestaat nog steeds, en Camera Connect is er nu bijgekomen idd.
70D
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Omdat de EOS Utility toch nog zo af en toe weigerde automatisch contact te maken met de camera, heb ik dit voorgelegd aan Canon. Het volgende antwoord kwam daar op:

_________________________________________

Naar aanleiding van uw contact met onze serviceafdeling over de problemen tijdens het importeren van uw foto’s via EOS Utility met uw Canon EOS 70D, willen wij u graag over het volgende informeren.

U geeft aan dat wanneer u de camera aansluit op uw Windows 10 computer, EOS Utility niet automatisch meer opstart.

Het is mogelijk dat dit probleem wordt veroorzaakt door de recente Windows update. Om dit te verhelpen, willen wij u graag de volgende instructies mee geven.

1. Klik met uw rechtermuisknop op de snelkoppeling van EOS Utility;
2. Klik op “eigenschappen”;
3. Klik hier op het compatibiliteitstabblad;
4. Vink “voer dit programma uit in de compatibiliteitsmodus en selecteer Windows 7 64-bits;
5. Wanneer deze al is aangevinkt, vink deze uit en dan vink deze opnieuw aan;
6. Klik op toepassen;
7. Start uw computer opnieuw op.

Kunt u aangeven of dit het probleem heeft verholpen? Indien dit het probleem niet heeft verholpen en u moet dringend uw foto’s overzetten op de computer, willen wij u in de tussentijd aanraden om gebruik te maken van een externe kaartlezer.
_____________________________________________________________

Let op of het gaat om een 32 of 64 bit computer. Of dit uitmaakt kan ik niet controleren. Wat zeker uitmaakt is dat eerst de oorspronkelijke versie 2.13.20.0 moet worden geïnstalleerd en dan pas de Updater 2.14.20.0.
Bij mij werkt het in ieder geval.

Doe jullie voordeel hiermee.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar