Wie kan mijn website maken?

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Hallo :)

Ik zou graag een fatsoenlijke website willen hebben. Mijn site nu is niet meer dan een linkpagina naar wat socials. Nou heb ik al precies voor me hoe ik het wil hebben, en ik kan het ook prima ontwerpen in Photoshop. Maar het daadwerkelijk bouwen ervan is niet aan mij besteed. Wie denkt dat hij/zij het idee wat ik heb kan omzetten in een werkende site die ik vervolgens zelf makkelijk kan voorzien van nieuwe posts via een CMS? Als iemand een Wordpress weet om te bouwen zodat het er ook bijna exact zo uit ziet is dit eventueel ook bespreekbaar.

Uiteraard verwacht ik niet dat iemand dit voor niets doet, maar een ruim budget heb ik ook niet. De website is puur bedoeld als showcase voor mezelf. Het is geen zakelijke investering. Ook kan ik mezelf voorstellen dat er misschien iemand is die dit kan bouwen en die misschien baat heeft bij één van de kwaliteiten die ik zelf heb en we misschien een soort ruil kunnen maken. Ik kan bijvoorbeeld een huisstijl voor je ontwerpen, 3d impressies maken van je te verkopen huis, je trouwfoto's maken/bewerken etc. etc. Hoe dan ook...hier moet wel uit te komen zijn :)

Hieronder het concept zoals ik het voor me zie. Lees de begeleidende tekst goed, want die vertellen cruciale informatie over hoe ik de werking van de site voor me zie.

Wanneer je op de site komt is dit het eerste beeld wat je te zien krijgt:

Afbeelding

Deze layout is tot op zekere hoogte willekeurig. Ik had me voorgesteld dat ik een keuze heb uit 7 verschillende formaten 'tiles', en dat ik zelf in de CMS kan aangeven welke post welk formaat tile krijgt. Ook wil ik zelf de losse plaatjes voor die diverse tiles kunnen toevoegen, incl. rollover.
Bij sommige zal de tile een geanimeerde gif bevatten om het geheel wat dynamischer te maken.

Dit is ongeveer wat ik nodig heb in de CMS. Uiterlijk hiervan is natuurlijk niet heel belangrijk:

Afbeelding

De tiles moeten zoveel mogelijk op chronologische volgorde gerangeerd worden, maar op eerste plaats moeten de tiles samen automatisch een passend geheel vormen. Dit kan dus betekenen dat een oudere post hoger geplaatst wordt om een anders lege ruimte op te vullen, indien nodig. De layout veranderd dus automatisch met elke nieuwe publicatie.
Ook wil ik mijn posts kunnen filteren, dus in de CMS moet ik ook kunnen aangeven in welke categorie deze hoort.

Afbeelding

Wanneer je door de pagina scrolt wil ik liever geen scrollbar aan de zijkant zien. Mensen zonder scrollwiel hebben dan maar lekker pech :P
Wanneer je scrolt gaan de tiles achter de menubar langs. Elke tile heeft dus een rollover met een plaatje wat ik zelf heb aangemaakt met daarop een korte tekst. Wanneer je er op klikt wil ik niet naar een nieuwe pagina, maar moet de layout veranderen met onder de uitgelichte post het vervolg van de tiles.

Afbeelding

Aan de linkerkant van de uitgelichte post komen de (diverse) plaatjes die bij het gekozen onderwerp horen. Elk plaatje is klikbaar om fullscreen in beeld te krijgen. Klik op het plaatje zelf of in de rechter bovenhoek en het plaatje verdwijnt weer.

Afbeelding

De tekst rechts blijft staan tot de laatste foto omhoog gescrold wordt. Deze scrolt daarna gewoon mee naar boven. Ook is het mogelijk de hele post weg te klikken zodat je niet alle bijbehorende plaatjes hoeft door te bladeren als je snel verder wilt kijken naar andere projecten.

Afbeelding

Afbeelding

Dan als laatste de contact pagina. De achtergrond van het formulier is een zwaar geblurde uitsnede van de pagina waar je op zat toen je op contact klikte.
Misschien met een 20% zwartlaag erboven om er zeker van te zijn dat de tekst leesbaar zal zijn. De mail kan pas verstuurd worden wanneer de gegevens allemaal zijn ingevuld.
Wanneer je klikt op Portolio kom je weer op het scherm waar je eerder gebleven was.

Afbeelding

Ook heb ik natuurlijk nagedacht over hoe dit eruit zou moeten zien op een mobiel.
Eigenlijk ongeveer hetzelfde, alleen met een iets smallere layout. Hier ga ik nog een schets voor maken.

Dit was het. Mocht je nog vragen/tips/commentaar hebben, dan hoor ik het graag :)


Gr,
Ferry :)
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Gezien het al ff geleden is.

Heb je zelf al gedacht aan wordpress?
Volgens mij zijn er wel diverse thema's die voldoen aan jou ontwerp.
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Kick!
De site is af :D

www.ferrypasschier.nl
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Mooie site met prachtig fotowerk!!

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
barry van strien
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2013 07:43
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Mooie site Ferry. :D

Ik zie alleen op de "about" pagina op regel 5 '</dramatic>' staan. Ik heb het idee dat dat daar niet hoort.
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Hoi Barry, die was wel intentioneel, maar twijfel of ik hem wel moest houden daar :)

Bedankt iedereen :)

gifje:
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar