Canon 5D & Canon EOS Solutions & Mountain Lion

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
laurenskoster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2009 22:16
WoonplaatsCOLON utrecht

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende. Ik heb mijn iMac onlangs geupgrade naar Mountain Lion. Ik kan nu Canon EOS Solutions niet meer installeren want deze versie wordt niet meer ondersteund. Ik heb toen een nieuwe versie gedownload en geïnstalleerd, maar deze herkent mijn camera niet meer.

Is iemand anders hier tegenaan gelopen en heb je hier een oplossing voor, dan hoor ik het graag. De enige andere mogelijkheid (behalve weer downgraden naar Snow Leopard) die ik nu zie is om een kaartlezer aan te schaffen.
Het gaat er niet om hoe duur 'ie is, maar om wat je ermee doet
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Hmm, ik draai ook Mountain Lion, maar maak gewoon gebruik van de EOS Utility (versie 2.10.4). Nu stond deze al op mijn laptop voordat ik de upgrade deed, misschien dat dat het verschil is?
Of bedoel je een ander onderdeel van de EOS Solutions?
Gebruikers-avatar
laurenskoster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2009 22:16
WoonplaatsCOLON utrecht

Rocker schreefCOLONHmm, ik draai ook Mountain Lion, maar maak gewoon gebruik van de EOS Utility (versie 2.10.4). Nu stond deze al op mijn laptop voordat ik de upgrade deed, misschien dat dat het verschil is?
Of bedoel je een ander onderdeel van de EOS Solutions?
Ja, ik heb een schone install gedaan, daar zou het ook mee te maken kunnen hebben. Welke camera gebruik jij? Weet je of de 5D mk1 ondersteund wordt door v2.10.4? Ik heb eigenlijk alleen de importfunctie nodig.
Het gaat er niet om hoe duur 'ie is, maar om wat je ermee doet
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

ik heb zelf de 7D, dus het lijkt mij dat de 5D classic ook wel ondersteund wordt.
Dan is het echter de vraag hoe je die 2.10.4 EOS utility kan installeren op ML... Welke versie probeer je te installeren?
Gebruikers-avatar
Bakje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2011 07:12

laurenskoster schreefCOLONHallo allemaal,

Ik zit met het volgende. Ik heb mijn iMac onlangs geupgrade naar Mountain Lion. Ik kan nu Canon EOS Solutions niet meer installeren want deze versie wordt niet meer ondersteund. Ik heb toen een nieuwe versie gedownload en geïnstalleerd, maar deze herkent mijn camera niet meer.

Is iemand anders hier tegenaan gelopen en heb je hier een oplossing voor, dan hoor ik het graag. De enige andere mogelijkheid (behalve weer downgraden naar Snow Leopard) die ik nu zie is om een kaartlezer aan te schaffen.
Ook ik loop tegen dit probleem,
Ben in het bezit van een Mac Mini 2011 model, ook onlangs geupgrade naar 10,8,1 Mountain lion.
Ik kan mijn bijgeleverde CD voor de EOS 500D niet installeren.
Nu heb ik wel het geluk dat mijn Mac mini een SD Card Slot heeft aan de achterkant.
Dus ik kan wel gelukkig het kaartje vanuit de camera in de slot stoppen en kan dus de foto's alsnog kopieren.

Maar naar alle waarschijnlijkheid is het besturingssysteem nog te nieuw om daar nu al een update voor te hebben.
Ongetwijfeld zal canon er mee bezig zijn om zowiezo alle recente camera's te voorzien van de update zodra hij klaar is.
Ik hoop natuurlijk dat voor mijn EOS 500D ook de nieuwe software beschikbaar komt.
Canon EOS 500D + Kitlens 18-55mm IS II + Sigma 50-200mm 4-6.5 DC OS HSM + EP-EX15 II (eyepiece Extender)
Mac Mini 2011 - 2.3 Ghz Core i5, 8 Gb, 500Gb HDD - HP 2310Ti 23" Monitor, Apple keyboard met nummeriek blok, Apple Magic Mouse.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar