tablet I-PAD2 of samsung galaxy 10.1 ?

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Zit in tweestrijd.
Wil binnenkort een tablet aan gaan schaffen (circa €400)
en twijfel tussen:

I-pad 2 (niet de nieuwste dus want die is te duur) en de
samsung galaxy 10.1 ?

Voors en tegens:
Pro Samsung:
- op de Ipad is geen flash te bekijken en mijn website (en ook veel andere) bevatten flash voor de fotoviewers
flash wordt wel ondersteund door android systemen.
Van de andere kant is dit zo belangriijk?


pro Ipad:
- heeft zich reeds bewezen stabiel etc... te zijn

Verder wil ik graag in de toekomst het tablet te kunnen gebruiken voor "draadloos schieten naar dit tablet" zodat de beelden tijdens een shoot beter te beoordelen zijn. Ik weet dat er apps voor bestaan, maar weet niet in hoeverre deze beschikbaar zijn voor beide systemen en wat je er nog meer voor nodig hebt. Of heb je daar de duurdere (nieuwere) varianten voor nodig

Iemand meningen, tips, ervaringen??
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
wizard1970
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2009 11:18
WoonplaatsCOLON Opheusden

ik zelf heb een asus transformer 101. inmiddels zijn er nieuwe modellen zoals de asus pad 300 . wellicht ook een keuze voor je. mijn vrouw heeft de new ipad 3. ik vind daarop de foto's mooier dan op mijn asus.. kleurechter,scherper.
Canon 450D | 50mm f1.8 II | 18-55 IS | 70-300 IS USM | 70-200 2.8 IS USM | Sigma 18-125 OS HSM |Sigma 120-400 OS HSM | Delsey Gopix 80 cameratas | handstrap | statief
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Flash websites kun je op de iPad bekijken met de Puffin webbrowser.
Gebruikers-avatar
the-essy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2010 19:48
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Tjah, typisch gevalletje Apple VS Android. Beide hebben zijn voor- en tegenhangers. Je moet voor jezelf kijken welk apparaat je het fijnst vindt en welke je prettig mee kan werken. Ik heb zelf een iPad, vind ik geweldig werken, mooi scherm, goed afgewerkt.

Maarja, er zijn genoeg anderen die voor de specificaties van de Android gaan. Hou ze beide eens vast bij de MediaMarkt en kijk bij welke je een beter gevoel krijgt. Daar gaat het voornamelijk om bij zo'n aanschaf.
Fotografie portfolio: http://www.iamphotogirl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisblog: http://www.iamtravelgirl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
robijn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2008 15:23

Ik gebruik de Ipad nu al vanaf het begin, en ben er uitermate tevreden over. Ik "schiet" tijdens opnames (binnen) foto's naar de laptop en naar de ipad. Laptop staat bij mij, en de klant kijkt meestal op de Ipad.

Tijdens "buitenwerk" schiet ik alles naar de Ipad. Via de ipad snel bewerken en doorzetten naar klant. Werkt prima en snel

Enige tip is om een ipad te nemen met 3G. Anders ben je afhankelijk van een Wifi netwerk bij je.
Flash is een kwestie van tijd. Als ik het goed had begrepen heeft Adobe aangekondigd te stoppen met de ontwikkeling van Flash, maar dat weet ik dus niet zeker. Ik persoonlijk mis het niet op de ipad.
Sexy body, some glass and light, all in one box ;-)
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

robijn schreefCOLONIk gebruik de Ipad nu al vanaf het begin, en ben er uitermate tevreden over. Ik "schiet" tijdens opnames (binnen) foto's naar de laptop en naar de ipad. Laptop staat bij mij, en de klant kijkt meestal op de Ipad.

Tijdens "buitenwerk" schiet ik alles naar de Ipad. Via de ipad snel bewerken en doorzetten naar klant. Werkt prima en snel

Enige tip is om een ipad te nemen met 3G. Anders ben je afhankelijk van een Wifi netwerk bij je.
Flash is een kwestie van tijd. Als ik het goed had begrepen heeft Adobe aangekondigd te stoppen met de ontwikkeling van Flash, maar dat weet ik dus niet zeker. Ik persoonlijk mis het niet op de ipad.
de 3G is echt te duur, denk dat ik het voorlopig maar voor eigen studiogebruik wil gebruiken (kun je het telefoonprincipe later ook nog toepassenmet xterne aansluitingen oid?) Hoe werkt het overigens: je installeert een app op de ipad en hoe gaat het overzenden vanuit de camera is dat draadloos?

Pieterr schreefCOLONFlash websites kun je op de iPad bekijken met de Puffin webbrowser.
interessant, is dat een app die je kun downloaden?
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
f8@24mm
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2009 23:37
WoonplaatsCOLON Voorburg
CONTACTCOLON

Apple wereld
of
een normale wereld?

antwoord volgens mij duidelijk. heb zelf Ipad van mijn bedrijf gekregen en het werkt op zich als filmpjesspeler voor mijn kind in de auto... en ik ben hartstikke blijk dat ik mijn eigen geld niet voor betalde. ..
Johnalb

f8@24mm schreefCOLONApple wereld
of
een normale wereld?

antwoord volgens mij duidelijk. heb zelf Ipad van mijn bedrijf gekregen en het werkt op zich als filmpjesspeler voor mijn kind in de auto... en ik ben hartstikke blijk dat ik mijn eigen geld niet voor betalde. ..
Hmm ga het eens ontdekken, dan zal je zien dat het meer is dan een filmpjes speler. Maar als je niet wilt dan zal het ook wel niet jammer
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Laat je alsjeblieft niet leiden door Flash!

Flash is een dood paard waar nog aan getrokken wordt door enkelen maar Adobe heeft enkele maanden geleden al de stekker getrokken uit Mobile Flash en zal dat ook snel gaan doen voor gewone flash.

Verder nog een punt over je website: het feit dat je je site niet kan zien op een iPad, betekend ook dat heeeeel veeel andere mensen je site niet kunnen bekijken. de iPad is (by far) markt leider in de tablets markt en ze hebben ook een groot aandeel in de mobile markt. Ik heb al lang geleden mijn flash website er uit gegooid en voor mijn portfoliosite gebruik ik enkel HTML, ook mijn blog heeft geen flash! Kort om, ik zou er ook een projectje tegen aan gooien als ik jou was om je site flash-vrij te maken!

@f8: prima als jij zo een duur apparaar niet een kans kan geven, je zal zien dat het prachtig werkt!
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik gebruik al sinds het begin mijn iPad met 3g omdat T-mobile tethering heeft uitgezet, hierdoor kan ik me internetverbinding niet delen met me iPad.
Gelukkig is het voor alle providers door nieuwe regels met ingang vanaf 2012 verboden om de toegang te beperken, dus inmiddels is T-mobile gefaseerd overal weer tethering(persoonlijke hotspot) aan het inschakelen. Dit is alleen van kracht als je een iPhone gebruikt, met bijv. een Android toestel kon je altijd al de verbinding delen dus dan is een extra simkaart voor de iPad in mijn ogen niet relevant.
Daarbij moet ik wel zeggen dat enkel de 3G versie is uitgerust met GPS en die is op vakantie in de auto al een aantal maal goed van pas gekomen :)

Persoonlijk ben ik na het gebruik van de iPad, Galaxy tab in meerdere varianten en Asus Transformer nog steeds voorstander van de iPad.
Om de simpele reden dat het in mijn ogen wat meer "snappy" werkt en ik deze kan afgeven om te gebruiken en alles werkt heel instinctief en bij Android zie ik nog wel eens wat verwarring ontstaan en dat is mijn ogen puur omdat ze je teveel opties geven. (en nee ben geen fanboy aangezien ik me mac heb verkocht en weer een pc gebruik :P)

In het begin stoorde ik me nog wel eens aan het gebrek van Flash maar de meeste fatsoenlijke site zijn inmiddels al naar html5 overgegaan dus dat probleem kom ik nu bijna niet meer tegen.
Ik gebruik zelf een Eye-fi kaartje om naar me iPad te schieten en dat werkt prima voor mijn doeleinden.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

De vraag is niet iPad of Galaxy, de vraag is iPhoto, ja of nee. En dan is het heel simpel Ja!! iPhoto op de iPad is zooooooo cool, zoo simpel te gebruiken.

http://itunes.apple.com/nl/app/iphoto/id497786065?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

PanzerFaustNL schreefCOLONDe vraag is niet iPad of Galaxy, de vraag is iPhoto, ja of nee. En dan is het heel simpel Ja!! iPhoto op de iPad is zooooooo cool, zoo simpel te gebruiken.

http://itunes.apple.com/nl/app/iphoto/id497786065?mt=8" onclick="window.open(this.href);return false;
+1

En de combi iPad, iMac en iPhone is perfect.
Probleemloze synchronisatie en communicatie. Het werkt altijd!
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Zelf ook het bezit van een iPad en ben er erg tevreden mee. Ook mijn eigen site ben ik aan het omzetten naar HTML omdat flash gewoon end of life is en niet meer zal worden doorontwikkeld door Adobe.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLONLaat je alsjeblieft niet leiden door Flash!

Flash is een dood paard waar nog aan getrokken wordt door enkelen maar Adobe heeft enkele maanden geleden al de stekker getrokken uit Mobile Flash en zal dat ook snel gaan doen voor gewone flash.

Verder nog een punt over je website: het feit dat je je site niet kan zien op een iPad, betekend ook dat heeeeel veeel andere mensen je site niet kunnen bekijken. de iPad is (by far) markt leider in de tablets markt en ze hebben ook een groot aandeel in de mobile markt. Ik heb al lang geleden mijn flash website er uit gegooid en voor mijn portfoliosite gebruik ik enkel HTML, ook mijn blog heeft geen flash! Kort om, ik zou er ook een projectje tegen aan gooien als ik jou was om je site flash-vrij te maken!

@f8: prima als jij zo een duur apparaar niet een kans kan geven, je zal zien dat het prachtig werkt!

Ik ga waarschijnlijk voor de nieuwe Ipad zonder de 3G versie, daar heb ik simpelweg het geld niet voor (en ook ivm de latere gebruikskosten). Ik kan natuurlijk als portfoliomedium ook de foto's los op de tablet zetten, daar heb ik mijn site niet perse voor nodig is wel jammer dat derden eigenlijk niks van mijn site op een tablet kunnen bekijken :cry:
Heb wel een beetje spijt van het integreren van flash op mijn site maar ik had er net bijna 2 maanden aan gewerkt om hem helemaal te restylen en toen hij klaar was hoorde ik dat het op tablets niet meer te zien is. Jammer want ik ben eigenlijk wel tevreden over hoe mijn site ern u uit ziet (wordt over een jaartje of zo weer ploeteren, temeer omdat ik zelf amper verstand van html heb)
Misschien dat de viewers eenvoudig omgezet kunnen gaan worden :oops:
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
the martin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2011 13:28
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Wat heb je nodig om dat schieten naar Ipad te laten werken/hoe gaat dat in zijn werk?.
Lijkt mij wel een mooie optie

(En alweer een goede reden om zo'n ding te kopen)
Canon 40D, Canon EF-S 18-55 IS, Sigma 24-70 f2.8 EX DG Macro, Sigma 80-400mm f/4.5-5.6 EX OS
Gebruikers-avatar
f8@24mm
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2009 23:37
WoonplaatsCOLON Voorburg
CONTACTCOLON

Johnalb schreefCOLON
f8@24mm schreefCOLONApple wereld
of
een normale wereld?

antwoord volgens mij duidelijk. heb zelf Ipad van mijn bedrijf gekregen en het werkt op zich als filmpjesspeler voor mijn kind in de auto... en ik ben hartstikke blijk dat ik mijn eigen geld niet voor betalde. ..
Hmm ga het eens ontdekken, dan zal je zien dat het meer is dan een filmpjes speler. Maar als je niet wilt dan zal het ook wel niet jammer
dat heb ik al gedaan. en kijk... een bestand zomaar kopieren zoals het een USB-drive was... gaat prima met normale electronica... niet met Apple.

ipad is, in principe, niets meer dan een mobiele console om AppStore te gebruiken. een normale Android tablet is toch een computertje, die je zelf kan instellen en gebruiken zoals jij dat wilt. mobiele opslag - jawel. kaartlezer - jawel. toegang tot thuisnetwerk - jawel. en Apple - dat is alleen maar betallen voor apps...
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

f8@24mm schreefCOLON
Johnalb schreefCOLON
f8@24mm schreefCOLONdat heb ik al gedaan. en kijk... een bestand zomaar kopieren zoals het een USB-drive was... gaat prima met normale electronica... niet met Apple.

ipad is, in principe, niets meer dan een mobiele console om AppStore te gebruiken. een normale Android tablet is toch een computertje, die je zelf kan instellen en gebruiken zoals jij dat wilt. mobiele opslag - jawel. kaartlezer - jawel. toegang tot thuisnetwerk - jawel. en Apple - dat is alleen maar betallen voor apps...
Sorry, maar dat is echt onzin!

Ik kopieer m'n RAWs zo naar de iPad.
CF-kaart in gekochte kaartlezer (voor 5 euro gekocht in Hongkong, werkt perfect! Ook via MP verkrijgbaar). En voilà: bestanden worden 1 op 1 overgezet.
Daarbij zelfs de keuze om ze wel/niet op je CF te bewaren. M'n iPad gebruik ik soms als onderweg-backup en viewer. Bijvoorbeeld tijdens de vakantie.

En er is voldoende gratis software beschikbaar. Of tegen een geringe vergoeding van een paar euro.
Waarmee je alle foto's gewoon op je pad kunt bewerken, delen, mailen, Facebooken, etc. iPhoto - zoals genoemd door PanzerFaustNL - is daar een goed voorbeeld van.

Off topic:
Op de teller 666 berichten LOL :twisted:
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Hee luitjes,
het gaat me niet om een eeuwen oude discussie tussen voor en tegenstanders van beide systemen te voeren maar gewoon nuttige tips en mogelijkheden op een rijtje te krijgen.
Ik ben neutraal tov het bestruringssysteem verder. :lol:
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Het gaat ook niet om voor of tegen :-)
Is niet interessant, ieder z'n eigen voorkeur. En even goede vrienden

Maar als men iets onvolledig of onjuist weergeeft mag daarop gereageerd worden. Toch?
Want alleen daar ben je mee geholpen.
Laatst gewijzigd door 1 op Geelduikbootje, in totaal 13 keer gewijzigd.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

WireWess schreefCOLON
In het begin stoorde ik me nog wel eens aan het gebrek van Flash maar de meeste fatsoenlijke site zijn inmiddels al naar html5 overgegaan dus dat probleem kom ik nu bijna niet meer tegen.
Ik gebruik zelf een Eye-fi kaartje om naar me iPad te schieten en dat werkt prima voor mijn doeleinden.
Hoe werkt zo iets en hoe snel gaat de overzending van de bestanden (ook raw of zijn die te groot?)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar