Foto's weg tijdens knippen/plakken van camera naar pc? Help!

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Theovanv
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2010 19:22

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik ben bang dat ik al mijn foto's kwijt ben! Ik heb net voor de zoveelste keer foto's geknipt van de memorystick van mn camera (canon 7d) die met een usbkabel aan mn Dell laptop vastzit en die geplakt op een plek op de pc. Ik had net een nieuwe map aangemaakt om ze daar in te zetten. Hij was bezig met kopieren en het groene balkje was bijna vol.

Toen ik later keek, was de map echter leeg!! Ook in andere mappen kan ik de foto's niet vinden en de memorystick is nu ook leeg! Zowel als ik via de camera als de laptop kijk. Normaal als je de foto's knipt en het kopieren lukt niet helemaal dan worden de bestanden nog op de memorystick teruggezet (Sandisk CF 8 GB Extreme III in dit geval) en als de memorystick leeg is dan moeten de bestanden op de pc staan. Maar of hij heeft ze ergens anders neergezet, dan is mijn vraag, hoe vind ik ze terug, of er is iets misgegaan en dan hoop ik dat iemand weet hoe ik mijn foto's nog kan redden. Er zaten belangrijke foto's bij en het zou heel erg zonde zijn als ze weg zijn, maar ik vrees het ergste. Ik heb de laptop al een keer opnieuw opgestart. Ze kunnen toch niet zomaar weg zijn? Ik heb ook geen foutmeldingen gehad.
Canon EOS 7D - Canon 10-22mm F3.5-4.5 - Canon 50mm F1.4 USM - Canon 70-200mm F4 L - Tamron 90mm F2.8 - Canon 400mm F5.6 USM L
frankb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2005 06:20
WoonplaatsCOLON Elburg

Wanneer je weet hoe 1 van de foto's heet, kun je op die naam eens zoeken over alle harde schijven in je computer bv:C:, D:
Hij zou ze dan moeten vinden wanneer ze ergens staan. Het kan makkelijk dat je een verkeerde map aangeklikt hebt.

Daarnaast hoor ik wel vaker dat de knip/plak acties van Windows mis gaan, deze is niet al te betrouwbaar.
Het best is, de foto's selecteren, kopie maken en daarna pas de de verwijderactie uitvoeren, dus netjes in 2 stappen, dat gaat wel altijd goed.
Maar ok, dat is mosterd na de maaltijd.

Je kunt ook kijken of je met een undelete of recovery programma je foto's op je memory stick kunt renoveren.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Locate32 maakt een complete database aan van alle bestanden (gratis):
http://locate32.net/content/view/18/31/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Tip 1, en die is met name voor in de toekomst... Wanneer je vanaf een draagbaar medium gaat kopieren, altijd dmv copy - paste, en nooit cut 'n paste. Een medium dat via usb, kaartlezer of netwerk verbonden is, is nu eenmaal onbetrouwbaarder in verbinding, en dan is het maar de vraag of dat nog te herstellen is.. Het risico op beschadigde of onvolledige bestanden is dus groter.

Voor nu, tip 2, zou ik kijken of je met zoeken nog iets terug kan vinden door naar bestanden te gaan zoeken, en anders een recovery downloaden en die op je cf kaart laten lezen. Die kan vast nog een hoop terughalen, want hoogstwaarschijnlijk staat aller er nog op en is het enkel uit de TOC verwijderd
Brell

PC Inspector Smart Recovery, deze heb ik al een paar keer met succes gebruikt.
Haalt niet 100% terug wel heel erg veel.

Arnold
hansjhk

dit is een van de beste .
http://www.ontrackdatarecovery.nl/foto-recovery/" onclick="window.open(this.href);return false;
alk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2006 19:59
WoonplaatsCOLON Lelystad

Of je gebruikt de bij je camera meegeleverde EOS utility...

Groet,
Adri
EOS 50D | Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM | Canon EF 70-300/4.0-5.6 IS USM | Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon Multigrip BG-E2N | Canon Speedlite 580EX
Theovanv
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2010 19:22

Bedankt voor alle tips!

Ik heb net even een nieuwe foto gemaakt met de camera en die bestandsnaam in de zoekfunctie gebruikt en kreeg toen ook nummers die er vlak voor lagen (heb dezelfde nummers meerdere keren, omdat ik al een keer bij de 9999e foto ben geweest) en zo kwam ik ze toch nog tegen, ze zaten in een totaal andere map. Loos alarm dus gelukkig. Maar ik heb hier wel van geleerd voor de volgende keer, COPY-pasten en dan pas deleten, ipv cut-pasten. Bedankt!
Canon EOS 7D - Canon 10-22mm F3.5-4.5 - Canon 50mm F1.4 USM - Canon 70-200mm F4 L - Tamron 90mm F2.8 - Canon 400mm F5.6 USM L
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar