Occultisme

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Hallo Eos...

Hopelijk valt deze foto zo beetje in deze categorie?! Maar bevindt me op allerlei terreinen nog op testcase gebied vandaar dat ik deze hier post het is eigenlijk denk ik Product/stills fotografie.
In de garage heb ik een achtergrondsysteem met 3 flitsers opgesteld.
1 gericht op het doek (voor extra schittering)
1 met paars filtertje met zwakke intensiteit linksboven om alles een beetje uit te lichten
1 met zo'n lange tube met gridje erop als spot op Tarot kaart.

Eos 60d vanaf statief & afstandbediening, flitste niet mee maar diende als master om de 3 slave's speedlites aan te sturen.

Ben zelf niet zo tevreden over het resultaat maar dit is nu het beste even wat ik kan presteren.
Maar in al die schakels/stappen die je zet tot je het uiteindelijk het eens deeld, daarin heb ik nog zó veel te leren.
Maar wil dit idee verder uitwerken + met echt ook een beeldend verhaal erbij maar wil eerst nog wat meer ervaring krijgen.
Het resultaat wilde ik gewoon gelijk al met jullie delen bedankt voor het kijken!

27091

Anoniem 3

Druk, druk, druk...
Voor mijn gevoel staan er teveel verschillende voorwerpen op één plaat.
En ze staan een beetje scheef.

Ik waardeer je ijver, maar ik zie het doel niet. Nou moet ik zeggen dat ik niet occult ben aangelegd en er ook geen gevoel voor/bij heb.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik heb ook niks met occultisme, maar voor mijn gevoel zou de plaat wat warmer moeten worden. Iets meer gelig licht, ofzo. Maar blijf vooral doorgaan met oefenen, als begin is het niet slecht denk ik!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Bedankt voor jullie antwoorden...
@Marco: já gelig licht complementeert ook mooi het kaarslicht bedankt!
@Gabriel: dankjewel ik vind m ook veels te druk en alles schots en scheef
en had niet het juiste prepmateriaal... het bleef niet staan zoals ik wou :S

Hier komt een vervolg op!
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik heb de indruk dat je behoorlijk wat aandacht hebt besteed aan het opzetten van alle attributen. Die staan best mooi vind ik. Misschien zou het rustiger ogen als je iets ruimer gekaderd had, en misschien iets meer licht links onderin, omdat die veren een geheel kunnen maken van het beeld. Maar het blijft druk :)

Misschien ook eens proberen om 'de essentie' weer te geven door voor één a twee attributen te kiezen en daarmee een sfeer te bouwen!
... Spiegel-Werk ...
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Hallo Eos hierbij 'n update van mijn thema occultisme.
Wil nog niet écht een verhaal vertellen maar zit nog midden in een leercurve mbt flitstechnieken & photoshop bewerking.
Het fotograferen kan soms ook beter :S Maar door het gewoon te doen is het zo leerzaam...

Dank jullie wel voor de tips!

27152

27151

Bedankt voor het kijken...
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Deze twee laatste bewerking zijn mij nog niet naar het zin. Dus kon het niet laten nog meer te werken op 1 foto om het beste resultaat eruit te halen. Met photosop elements 8 word ik nu zó handig dat ik nu gewoon zie dat het kan en ik doe het gewoon. Daarom nog 1 laatste van deze crappy setting maar was toch leerzaam ook dankzij de vele kleuren en contrasten. Ik plaats tevens ook de raw versie geheel onbewerkt.

Onbewerkt:

27168


Meest recente bewerking en denk hiermee het beste uit de foto gehaald te hebben maar hoor graag andere meningen:

27167

Bedankt voor jullie input!
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Persoonlijk vind ik de achtergrond niet mooi.
Probeer eens de athame met edelstenen en een kaars ene athame wel op het ooste he :mrgreen:
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Wiki:Athame is wat sommige beoefenaars van rituele magie hun ceremonieel mes noemen. In sommige tradities is de athame een mes met een dubbele snijkant en heeft het een kort zwart handvat.

Dit wist ik niet :shock:

Mijn achtergrond niet mooi? Heb je wel doorgescrolled naar mijn laatste update? Aye misschien eens een mooi rood theater doek bemachtigen met van die mooie klosjes eraan misschien ook goed voor achtergrond. Of gewoon helemaal zwart ofzo...
Bedankt voor reactie hier komt wéér een vervolg op! :)
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Ik vind de achtergrond niet mooi......wat niet wilt zeggen dat het niet mooi is.
Weet je eigenlijk wel wat je op de foto zet :roll: rood met klosjes......het is geen tovenaars spul :mrgreen:
Zwart en paars doet het vaak goed. En ja ik heb de laatste ook gezien. Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

De achtergrond van de laatste twee zijn een stuk rustige nu ik nog eens kijk. Past beter bij je ontwerp. Wat is eigenlijk het doel met deze foto's
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar