Wat zouden jullie doen.

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Na lange tijd wikken en wegen ben ik tot het besluit gekomen dat ik wil gaan voor de canon 24-105 F4.
Ik heb nu nog een cropcam. Ik weet dat ik toch over wil stappen op een fullframe. Wanneer dit is dat is moeilijk te zeggen. F4 zal geen probleem zijn omdat ik nu ook een flitser heb en bezig ben om te leren deze goed te gebruiken. en voor low light situaties wil ik terug vallen op lichtsterke primes.

Maar nu het volgende ik zit net te surfen en kom op een pijsvergelijker http://www.kieskeurig.nl/objectief/cano ... en/169211/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik kom zelf uit Oosterhout en daar zit Verschoren daar kost hij 954 euro en de goedkoopste Cameraland 800 euro.
Nu heb ik zelf met verschore best goede ervaringen ze doen niet moeilijk als je bv een lens om wilt ruilen.
Weet iemand hoe dat dit is bij camera land? Voor die 150 euro kan ik toch bv een filter of zonnekap halen.

Het zijn zover ik kan zien allebei bulk versies.

Wat zouden jullie doen in mijn geval.
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Gaan voor de goedkoopste? Cameraland is zeker betrouwbaar.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

http://tweakers.net/pricewatch/124231/c ... s-usm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

inderdaad voor Cameraland gaan.. ;)
ik verwacht ook niet dat deze mensen lastig doen hoor.. ;)

daarbij, je hebt garantie hiervoor toch??
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Aangezien het om een vraag gaat waar te kopen, topic even verplaatst.

En ik zou het zelf wel weten, ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven en van wat er over blijft kun je weer iets leuks doen.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Zonnekap zou er bij moeten zitten. Dus die hoef je niet te kopen ;-)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie snelle reacties. Dus jullie zijn niet bang dat ze hier goedkoper zijn omda het hier gaat om exemplaren die mensen terug hebben gebracht ofzo?

Ik vind het zo'n groot verschil 150 euro
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Houdt er rekening mee dat je een Bulk versie hebt een een box versie. De bulk versie komt bijvoorbeeld uit een 5D II of III kit. Camera word dan verkocht met de doos. En objectief word met toebehoren los verkocht (zonder doos) Daarom scheelt het vaak veel geld. Dit is heel gebruikelijk. Gaat ook niet ten kosten van de garantie. tasje en zonnekap zitten er gewoon netjes bij

De Bulk versie doet niet mee met de Canon actie, aangezien je geen barcode kunt opsturen ;-)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
edvdwal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 19:17

Mijn (recente en korte) ervaring overigens met het verhandelen van objectieven op de 2e hands markt is dat een objectief zgan met doos/bon/boekjes/etc makkelijker en voor meer verkoopt dan een bulk versie. Dit maakt natuurlijk niet uit als je het objectief voor de komende 10-20 jaar koopt... maar als je met 1-2 jaar wil upgraden is de doos erg handig!
6D | 50mm f/1.4 EX DG
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Het is erg normaal dat een 24-105 zonder doos verkocht word. En is ook erg goed tweedehands verkoopbaar zonder doos. En om voor een doos erg veel geld meer te betalen lijkt mij niet zo verstandig (of we?l) hebben het hier niet over paar tientjes ;-)
Duur stukje karton word het dan :P

zelf had ik het geluk dat ik voor de bulk prijs de box versie kreeg met cash back toentertijd. Zonder verlies verkocht.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Volgens mij wordt hij bij Bulk ook nog altijd in een doos geleverd, echter is het een volledig witte doos, en niet de rood/wit gekleurde doos. En om enkel voor een betere 2e hands verkoopbaarheid, wat hooguit een paar tientjes meer zou schelen, 150,- meer te betalen zou mij ook wel wat ver gaan :)
Ik zou dan ook lekker voor Cameraland gaan, staan aangeschreven als zaak ook
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Ik zou er lekker nog even mee wachten en de vervanger van de 24-105kopen, namelijk de 24-70 F4L IS.
Helemaal omdat je later wilt gaan upgraden naar een full-frame body is het zonde om weer zo'n 7 jaar oude lens te gebruiken.
Als je toch de behoefte hebt om even een 24-105 te kopen, trek je deze al voor ~650 van Marktplaats.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Rocker schreefCOLONVolgens mij wordt hij bij Bulk ook nog altijd in een doos geleverd, echter is het een volledig witte doos, en niet de rood/wit gekleurde doos. En om enkel voor een betere 2e hands verkoopbaarheid, wat hooguit een paar tientjes meer zou schelen, 150,- meer te betalen zou mij ook wel wat ver gaan :)
Ik zou dan ook lekker voor Cameraland gaan, staan aangeschreven als zaak ook
Dit verscheelt per winkel of er een witte doos bijgeleverd word, aangezien ze het objectief uit de kit halen. Heb ze ook al verstuurd zien worden zonder de witte doos ;-). Doos of geen doos. De Bulk versie is erg aantrekkelijk kwa prijs het gaat immer om de inhoud van de doos. En die ontvang je netjes.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

WireWess schreefCOLONIk zou er lekker nog even mee wachten en de vervanger van de 24-105kopen, namelijk de 24-70 F4L IS.
Helemaal omdat je later wilt gaan upgraden naar een full-frame body is het zonde om weer zo'n 7 jaar oude lens te gebruiken.
Als je toch de behoefte hebt om even een 24-105 te kopen, trek je deze al voor ~650 van Marktplaats.
Dan moet ik toch echt even wachten tot dat de prijs gezakt is naar ongeveer 1000 euro.

De nieuwe tamron 24-70 F2.8 VC is dat dan een goede optie of is deze optisch toch veel minder?

Pfff dacht ik er aan uit te zijn ga ik nu toch weer twijfelen!!! Bedankt wireless haha
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Bij internetbestellingen heb je zonder meer een dag of 7 het recht om je artikel terug te sturen, zelfs zonder opgaaf van reden, en je geld terug te ontvangen.

Zelf heb ik mijn 24-105 F4 hier in t dorp bij fotodevakman.nl gekocht, daar kost ie nu 825,=; ook de bulkversie, maar idd netjes in witte doos met toebehoren (ook lens en pouch - wie gebruikt trouwens ooit die pouch???) Het prijsverschil zit m dus in bulk of losse versie.
Bij beide opties kán het dus zijn dat je een lens krijgt die iemand al eens uitgeprobeerd heeft :)
(zelf kreeg ik ook de 70-200 2.8 IS USM lens mee om 3 dagen uit te proberen, maar ik ben m dinsdags gewoon gaan betalen, want hij beviel uiteraard héél goed!)
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Cameraland is een hele goede winkel en zeer betrouwbaar en niet moeilijk.
Die jij gezien heb is een bulk lens, maar dan nog is hij volgens mij goedkoper dan met de actie van Canon.

dit zinnetje snap ik even niet zo ''Ik zou er lekker nog even mee wachten en de vervanger van de 24-105kopen, namelijk de 24-70 F4L IS."
Misschien heb ik iets gemist, maar de 24-70 is toch geen vervanger van de 24-105.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Nop, dat klopt. De 24-70 f/4.0 is echt niet de opvolger van de 24-105 f/4.0
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Rocker schreefCOLONVolgens mij wordt hij bij Bulk ook nog altijd in een doos geleverd, echter is het een volledig witte doos, en niet de rood/wit gekleurde doos. En om enkel voor een betere 2e hands verkoopbaarheid, wat hooguit een paar tientjes meer zou schelen, 150,- meer te betalen zou mij ook wel wat ver gaan :)
Ik zou dan ook lekker voor Cameraland gaan, staan aangeschreven als zaak ook
Klopt, bij mij zat deze bij mijn 5D kit, en deze zit in een witte doos ;-)

Online shoppen is zeker de moeite waard, het kan behoorlijk wat schelen bij de een en ander in prijs...
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

WireWess schreefCOLONIk zou er lekker nog even mee wachten en de vervanger van de 24-105kopen, namelijk de 24-70 F4L IS.
Helemaal omdat je later wilt gaan upgraden naar een full-frame body is het zonde om weer zo'n 7 jaar oude lens te gebruiken.
Als je toch de behoefte hebt om even een 24-105 te kopen, trek je deze al voor ~650 van Marktplaats.
Huh? :shock: :shock:

Sinds wanneer is de 24-105 de vervanger van de 24-70? 2 totaal verschillende objectieven waarbij de 1 (de 24-105) Anti tril heeft en de ander f/2.8. Bovendien heb je voor de 24-70 een hijskraan nodig waarbij de 24-105 bijna zweeft (zwaar overtrokken).

On topic: gewoon kopen waar je je vertrouwd voelt. En cameraland/konijnenberg/cameranu/kamera express (vergeet ik er nog 1?) zijn goede webwinkels, die ook vaak nog een fysieke vestiging hebben.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

VFRood schreefCOLONgewoon kopen waar je je vertrouwd voelt. En cameraland/konijnenberg/cameranu/kamera express (vergeet ik er nog 1?) zijn goede webwinkels, die ook vaak nog een fysieke vestiging hebben.
cameratools.nl Apeldoorn :mrgreen:
nee, ik heb er geen aandelen maar ze leveren prima service, spreek uit eigen ervaring.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar