Rommelige achtergrond.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Ik lees hier dus heel vaak dat er mensen zijn die de achtergrond te rommelig vinden.
Zo zag ik bv net ergens een foto van een dier in het zand staan…….Rommelige achtergrond.
Nou fotografeer ik heel veel dieren maar heb het nog nooit voorelkaar gekregen om een dier als model op te stellen.
Het is trouwens geen aanval op reacties op mijn foto’s van mijn oude cam.
Maar ik zou niet weten hoe ik mijn katten bv op een niet rommelige achtergrond zou moeten krijgen zonder dat het geposeerde foto’s worden.
Tuurlijk kan ik ze op een laken met scherm er achter plaatsen maar dan is het spontane er ook gelijk af.

Mijn vraag is dus wat word er bedoelt met rommelige achtergrond.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Door je camera net in een andere positie te zetten kun je net dat ene stopcontact verstoppen, of door meer afstand te nemen en meer in te zoomen, samen met een zo groot mogelijk diafragma krijg je een kleinere scherpte diepte waardoor de achtergrond onscherper wordt en je minder van die achtergrond ziet. Dit zijn al 2 truuks die je kunt proberen.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Een rommelige achtergrond is als de achtergrond teveel afleid van het onderwerp dat je op de foto wil zetten.dat moet je je eigen aanwennen dat je zowel naar je achtergrond kijkt als het onderwerp dat je wilt fotograferen.


Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar