Inbraak

ModeratorCOLON Global Moderators

c.wolthuis
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 405
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2007 20:59
WoonplaatsCOLON zuidholland

Ik dacht dit overkomt mij niet. Maar wel dus :cry:
Alles weg in de nacht van 26/27-09-11 hoorde ik gestommel beneden in de woning eer ik beneden was waren de daders al gevlucht :twisted:
Mijn 5d mark II .400d.loweprorugzak.lenzen 24-105mm.100 mm macro.70-200 mm.flitser 580ex.enz.enz.
lapstop.rugtas met portebl hp printer.harddisc met foto,s. spaargeld.portomonees. bankpassen. horloge. gsm. enz.enz.
We zouden die dag samen gaan vliegen naar onze vakantie bestemming .
Dus hobby en vakantie weg :cry:
en dan de schrik angst en boosheid het geeft een gevoel als of ze je huis verkrachten
Maar er is wel een licht puntje onze buren hebben camera,s en zijn op de beelden goed te zien :D en de cd bij de politie gebracht
We zijn gelukkig goed verzekerd maar toch het gemis

Groetjes Cor en Cobie. :wink:
Geen Canon kastjes en glas meer.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Wat een rot gevoel zullen jullie hebben.. Pfffff lijkt me doodeng om dat mee te maken. We zitten er zelf ook aan te denken om camera's op te hangen thuis... Een trieste tijd.
Gebruikers-avatar
geertjan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2008 12:29
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Dit is flink balen.
sinds 27 sep staat ook deze te koop.
http://fotografie.tweedehands.net/digit ... n-kit.html

een 5d markII met een 24-105 in een loweprorugzak voor € 899,-

ik krijg hier altijd van die vreemde ideeën bij. :twisted:
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Zwaar klootte! En die advertentie is wel heeeeeel erg verdacht. Die prijs kan natuurlijk nooit zo laag zijn... Had je je serienummers? Zo ja, dan zou ik zeker op die advertentie reageren en kijken of het je eigen spullen zijn.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Heb jij dat weer Cor. wat een hufters die niet van andermans spullen af kunnen blijven als ze ze pakken klauwen eraf hakken net als in saoedi-arabie.

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
c.wolthuis
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 405
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2007 20:59
WoonplaatsCOLON zuidholland

Dank voor jullie reactie
Onze spullen krijgen we denk nooit meer zien maar de daders wel bij de rechter
en dan zullen ze ook moeten boeten voor onze vakantie
Maar ik ga door met de hobby :D misschien ga ik van de week even bij K E langs voor een 7D :P
En dat weer stap voor stap opbouwen

Gr.Cor.
Geen Canon kastjes en glas meer.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Jeetje Cor wat erg..spullen weg is al vreselijk maar het feit dat er mensen in je huis zijn geeft helemaal een onveilig gevoel.
Herken je, je spullen niet aan bv de tas op de advertentie?
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Vervelend voor je Cor; houd de advertentiesites in de gaten. Er is een redelijke kans dat daar spullen opduiken.

Off-topic; vraag of voorstel aan MODs
Is het niet mogelijk om (Bijv onder overig fotogerelateerd) een aparte rubriek aan te maken waar leden diefstal/vermissing van spullen kunnen neerzetten?
Het liefst met plaats/datum en vooral evt serienummers en bijzonderheden/unieke kenmerken van de spullen. Houdt het voor iedereen centraal en draagt misschien iets bij aan het mogelijk achterhalen van onze kostbare spullen.
Gewoon... spullen.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Super balen zeg!! Hopelijk wordt het allemaal goed afgehandeld.

Nog even wat anders:
je gebruikersnaam op dit forum zou best wel eens je achternaam kunnen zijn. Aangezien je ook je woonplaats hebt ingevuld, is het relatief eenvoudig om je adres te achterhalen. Te meer ook omdat er vrij weinig wolthuizen wonen in de woonplaats die je hebt aangegeven op dit forum. Zou het geen idee zijn om dat eens te veranderen? Ik roep maar wat hoor. Tegenwoordig heeft iedereen internet immers ;-)
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
c.wolthuis
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 405
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2007 20:59
WoonplaatsCOLON zuidholland

Dankje voor het mee denken. :) Judithh . ik kijk iedere dag op internet maar nog niets van mij heb ook mensen een mail gestuurd die iest te koop gevr.of ze willen oppasen en heb gelijk ook nog een tip gekregen met tel nr. en door gegeven aan de politie.

Deos. jij ook bedankt ik ga er iets aan doen.

Gr Cor.
Geen Canon kastjes en glas meer.
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Aan de ene kant, heel vervelend, aan de andere kant, geen medelijden.

Als ik het zo lees, dan hebben jullie het de gelegenheidsdieven wel heel gemakkelijk gemaakt als ze binnen een paar minuten alles hebben meegenomen?

Gewoon alles in een kluis stoppen de volgende keer. Zeker je apparatuur, geld en pasjes.

Voor 400 euro heb je al een aardige kluis. Wellicht is dat iets om mee te beginnen :)

Nogmaals, niet rot bedoeld. Ik wil alleen dat mensen bewuster worden van het feit dat dit dure spul gewoon in de kluis moet. Je moet het ze niet TE makkelijk maken.
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Leg jij elke avond voordat je naar bed gaat je bankpassen weer in de kluis om ze de volgende ochtend als je naar het werk gaat weer in je tas te doen, Selmak?
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Gewoon je portemonnee en autosleutel iedere avond mee naar boven en in de kluis, is een kleine moeite en scheelt héél veel gezeur als het een keer misgaat en er ingebroken wordt.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

@Rocker alles gaat elke avond in de kluis ja. Thans, mijn bankpassen niet, ,mijn portomonee leg ik altijd naast mij neer op het nachtkastje. Flinke vent die hem daar weghaalt.

Het is een gewenning. Naderhand ook een kleine moeite. Als ik mijn camera heb gebruikt, en ik moet tussendoor even naar de supermarkt oid, dan gaat het spul of mee, of in de kluis.

In het verleden heb ik al eens een inbraak gehad in de schuur en heeft mij aan het denken gezet. Daarna kluis aangeschaft om ook daadwerkelijk te gebruiken. Daarnaast ook goed verankerd conform specificaties van de leverancier. Anders gaat de verzekering naderhand weer zeuren dat de kluis niet of niet goed verankerd stond oid.
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
twistersam

Selmak schreefCOLON@Rocker alles gaat elke avond in de kluis ja. Thans, mijn bankpassen niet, ,mijn portomonee leg ik altijd naast mij neer op het nachtkastje. Flinke vent die hem daar weghaalt.
Kan je portomonnee beter beneden laten liggen, en zeker niet op je nachtkastje. Je kunt jezelf dan wel heel stoer vinden, maar die inbreker die 's nachts naast je bed staat voor je portomonnee is toch echt iets alerter dan jij als je net wordt gewekt (en als je pech hebt heeft hij een wapen bij). Flinke vent die hem dan tegen weet te houden....
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

We dwalen weer lekker af...

@TS balen voor je. Het is echt wel mode aan het worden. Je bent al de 4e of 5e de laatste weken.

@JohnS, dat heb ik ook alwel vaker geroepen! Helemaal voor! Het is alleen lastig organiseren in een standaard "topic" vorm. Dan kom je toch al snel op iets database-achtigs uit en dat is weer lastig implementeren in deze site volgens mij. Maar we zouden natuurlijk kunnen starten met een gewoon forum onderdeel.

gr Sarpa
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

twistersam schreefCOLON
Selmak schreefCOLON@Rocker alles gaat elke avond in de kluis ja. Thans, mijn bankpassen niet, ,mijn portomonee leg ik altijd naast mij neer op het nachtkastje. Flinke vent die hem daar weghaalt.
Kan je portomonnee beter beneden laten liggen, en zeker niet op je nachtkastje. Je kunt jezelf dan wel heel stoer vinden, maar die inbreker die 's nachts naast je bed staat voor je portomonnee is toch echt iets alerter dan jij als je net wordt gewekt (en als je pech hebt heeft hij een wapen bij). Flinke vent die hem dan tegen weet te houden....
Ben ik niet met je eens. Negen van de tien inbrekers zijn gelegenheid inbrekers. En mocht er iemand een pistool of een mes trekken, dan mogen ze van mij alles meenemen. Ik ga geen letsel riskeren voor materiaal.

@Sarpa mee eens!
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Off-topic...of je neemt een hond..knappe inbreker die langs onze duitse herder komt, ten eerste zet hij de hele tent op stelten door onwijs aan te slaan, de ramen en deuren eruit te willen eten puur uit verdediging van zijn huis! En als je héél veel mazzel hebt kom je binnen, maar naar buiten kun je vergeten. :mrgreen:

On-topic, het is te bizar voor woorden en het lijkt een trent te zijn de laatste tijd. Inderdaad een goede kluis aanschaffen en je kostbare spullentjes erin.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
c.wolthuis
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 405
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2007 20:59
WoonplaatsCOLON zuidholland

Het inderdaad zoals jullie hier zeggen te gek voor worden
Maar heb net vernomen van de poltitie dat er al een klootzak vast zit en heeft bekent :D

Gr.Cor.
Geen Canon kastjes en glas meer.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Wow! Dat is goed nieuws. Dan kan je je schade ook claimen! Misschien zelfs je gear terug krijgen...
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar