WAARSCHUWING!!!!!!

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

MarcoEOS550D schreefCOLONWat een drama!

En zelfs al zou je er financieel goed mee wegkomen, dan nog ben je al die foto's kwijt... echt ongelooflijk beroerd!!
Dat weegt ook het zwaarst!!
Foto's van fotoreizen naar Noorwegen en IJsland, foto's van de kleinkinderen (vanaf hun geboorte), foto's van verre familieleden enzovoort enzovoort.....
Camera's en laptoppen zijn nog te vervangen, maar die foto's krijgt ze nooit terug.
Zelfs al zou ik al mijn foto's van Noorwegen en IJsland aan haar cadeau doen (we deden dezelfde reizen), dan nóg vergoedt dat het niet.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
esveldt
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 13:06
WoonplaatsCOLON Enschede
CONTACTCOLON

Heel erg vervelend.

Die boeven zijn snel hoor! Collega van mij heeft (had) een hele mooie Volvo 850 T5-R, zo'n gele.

Binnen 10 min, zonder enig spoor van inbraak (glas). En in een woonwijk om 10.45 uur, waarbij de buurman buiten stond te schilderen.

Ben wel blij dat ik mijn work-flow zo heb dat alles op een NAS staat in Raid 5. Maar goed, ook die kunnen ze stelen.
Heb in ieder geval niets op de diverse pc's staan!
Van Kodak DCS315/620 - Nikon D50, D200 - Canon 40D naar
1D MKIII, 17-40 4 L USM, 28-70 2.8 L USM, 70-200 2.8 L USM, 400 5.6 L USM

Wishlist = 135 mm f2.0 en een 300 mm f2,8 met een 1,4 extender
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Boeven zijn niet alleen snel, ze zijn ook slim.
Onderstaand verhaal -wat al enkel jaren geleden is gebeurd- is daarom nóg een waarschuwing voor wanneer je eens je auto te koop hebt.

Wij hebben een garagebedrijf en op een gegeven moment kwam er iemand langs met interesse voor een auto die wij te koop hadden staan.
Mijn man is met hem bij de auto gaan kijken, de nodige informatie gegeven, de motor laten lopen; kortom het gebruikelijke verhaal.
Meneer zou er over nadenken en er eventueel op terug komen.
Enkele dagen later kwam dezelfde meneer idd terug en wilde graag een proefrit. Omdat wij deze persoon niet kenden, ging mijn man met hem mee.
Samen hebben ze een rondje gereden en teruggekomen bij de zaak gaf meneer de indruk best wel geïnteresseerd te zijn in de auto, toch wilde hij nog even bedenktijd.
De dag daarop bleek de auto verdwenen......
Tijdens het eerste bezoek had hij gekeken hoe de sleutel én de sleutelhanger eruit zagen en bij het tweede bezoek had hij een exact gelijkend exemplaar in zijn jaszak gestoken en deze aan mijn man gegeven ná de 'proefrit'.......
Ik bedoel maar; zoiets bedenk je niet!! Het overkomt je, hóé voorzichtig je ook bent!!
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Niet Kennen schreefCOLONJe kunt het signaal wel opvangen van de afstandsbediening van je autosleutel maar de code is versleuteld, en die code is tot nu toe nog niet gekraakt ondanks eerdere beweringen.
Ik ben zeker geen expert op dit gebied en ik laat ik voorop stellen dat wat ik in dit topic zeg veronderstellingen zijn. Echter, als de versleutelde code van iemands afstandbediening niet gekraakt zou zijn, hoe kan iemand dan zonder braaksporen (met digitale middelen) je auto openen? Zie ik iets over het hoofd?
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
Ruud Schobbers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 22:31
WoonplaatsCOLON Heesch
CONTACTCOLON

Hallo Ina,

Bedankt voor deze waarschuwing. Ik ben er eigenlijk ook altijd erg makkelijk in geweest om camera en spul in de auto te laten liggen, aangezien voor zover bij mij bekend dit niet te traceren zouden zijn. Wel altijd uit het zicht natuurlijk!
Als je gaat kamperen heb je alleen maar de keus tussen tent / caravan of auto, dus wat dan de beste plek is als je met de familie boodschappen gaat doen of andere activiteiten onderneemt waarbij de camera niet gewenst is (rafting?!)...

Een laptop traceren was me wel al bekend, daar heeft een vriend enige jaren geleden al helaas kennis gemaakt met het dievengilde op eenzelfde manier als hier beschreven.

Zolang ik geen zekerheid heb mbt het al dan niet kunnen traceren van mijn camera ed. gaat die nu toch maar in zijn geheel zoveel mogelijk mee. En tja, de vakanties? Nog maar eens goed over denken, hoe doen andere kampeerders dit?!

Groet,

Ruud
What you see is (not always) what you get...!
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

jandb schreefCOLONIk vraag me af of je alles vergoed krijgt, ik denk zo van niet.
De meeste verzekeringen vragen een klasse 3 alarm met certificaat of dat de auto in een afgesloten ruimte staat.
Klasse 3 word alleen maar verlangt wanneer de auto boven een bepaalde waarde ligt of beroepsmatig met waardevolle spullen rondrijdt,
M.vr.gr Bert
Emanresu
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2010 19:11

Heel triest. Bijna iedereen werkt hard voor zijn geld en spullen, en een stel onverlaten nemen het zo mee en laten jou met de sh*t achter. Zie het maar te claimen, zelfs al is het goed verzekerd.

Wat betreft de foto's, die zijn echt onvervangbaar. Backups maken is echt een must!
7D, 40D, EF-S 10-22/3.5-4.5, EF-S 60/2.8, EF 24-105/4L, EF 70-200/2.8L 420EX, 580EX
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Afotos schreefCOLON
Niet Kennen schreefCOLONJe kunt het signaal wel opvangen van de afstandsbediening van je autosleutel maar de code is versleuteld, en die code is tot nu toe nog niet gekraakt ondanks eerdere beweringen.
Ik ben zeker geen expert op dit gebied en ik laat ik voorop stellen dat wat ik in dit topic zeg veronderstellingen zijn. Echter, als de versleutelde code van iemands afstandbediening niet gekraakt zou zijn, hoe kan iemand dan zonder braaksporen (met digitale middelen) je auto openen? Zie ik iets over het hoofd?
Men kan met een ontvanger en laptop een signaal ontvangen en dan weer een signaal uitzenden zodat de auto er op reageert, destijds is hier tegen de "rolling code" uitgevonden. De afstandbediening zend een signaal uit en met aan willekeurig ander signaal communiceert de auto weer terug naar de handzender. Op deze manier is het een stuk lastiger om de juiste code te kraken.
Wellicht hebben de heren hiermee geluk gehad of de auto bezit een afstandbediening zonder "rolling code"

Verzekering zal lastig worden vrees ik, het verhaal over dit soort gasten zal wel kloppen maar bewijs het maar eens naar de verzekering toe. Zij zullen alles proberen om er onderuit te komen, zij zullen wellicht gaan denken :" daar heb je weer iemand die van de situatie misbruikt maakt"

Desondanks vind ik het zeer rot voor je en hoop dat het allemaal goed afloopt. Serienummers bekend maken en marktplaats in de gaten houden.

Sterkte
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Dank voor de waarschuwing. Had al meer van deze signalen gehoord, maar nu pas echt als feit.
Een ding snap ik niet, waarom in vredesnaam de backup drive mee?
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Chris Tettero schreefCOLONEen ding snap ik niet, waarom in vredesnaam de backup drive mee?
Om de gemaakte foto's op de laptop te backuppen, maar bewaar hem dan wel op een andere plek dan bij de laptop. Onder de stoel ofzo.........
M.vr.gr Bert
wallisman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 15:27

Heel erg balen als zoiets je overkomt.
Niet Kennen schreefCOLONJe kunt het signaal wel opvangen van de afstandsbediening van je autosleutel maar de code is versleuteld, en die code is tot nu toe nog niet gekraakt ondanks eerdere beweringen.
dat zou inhouden dat het signaal niet wordt opgevangen als je de auto afsluit, maar als je hem een keer geopend hebt. Ze rijden achter je aan, en zodra je parkeert is het raak.

Helaas zijn er dergelijke, goed georganiseerde bendes in NL aktief. Ik stond er ook niet bij stil, totdat vorig jaar de spiegels van mijn auto werden gestolen (stond geparkeerd op de oprit), zonder een krasje of andere schade. Bij de garage, later die ochtend, waren we de vierde in de rij voor de balie; allemaal buitenspiegels, van hetzelfde merk en dezelfde kleur! De garaghouder stelde ons gerust door te melden dat twee weken daarvoor hij 8 BMW-gedupeerden op een dag had gehad.

Jan
allerlei glaswerk en zo'n klikapparaat
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Heb vijf jaar alles geregeld op gebied van autoschades.
Ook inbraken kwamen voor. Soms een enkele, soms echt inbraakgolven.

Je wilt niet weten hoe makkelijk auto's soms open te maken zijn. Met beschadigingen, maar ook zonder zichtbare schade.
Heb regelmatig klanten gehad die ook aankwamen dat ze geen schade hadden. Gebruikten ook altijd de afstandbediening en waren bang dat die gekraakt zou zijn. In 100% van de gevallen was de slotcilinder ingedrukt. Als het vakkundig gebeurd zie je het niet aan de buitenkant, maar steek de sleutels maar eens in het portierslot, dan merk je dat die niet meer goed is.
Bepaalde modellen zijn hier heel gevoelig voor. Schade aan auto blijft beperkt, maar je zit er wel mee.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik weet welke je bedoeld. Ik ga het je niet vertellen ;)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Ina,

Wat is dat vreselijk voor je vriendin. :cry:

Ik vind, als de verzekering niet wil betalen, wij als fotografen met z'n allen wel een steentje kunnen bijdragen. Ik doel dan op een vrijwillige bijdrage van verschillende fotografen, zodat je vriendin gedeeltelijk of in z'n geheel haar materiaal kan terug kopen. Ik besef dat het om een fiks bedrag gaat, maar ik kan me niet voorstellen dat niemand een vrijwillige bijdrage kan missen...

Ik stel dit voor, omdat ik het vreslijk vind. En EOS digitaal en andere fotografie forums hebben zoveel leden, dat die in mijn ogen wel een kleine vrijwillige bijdrage kunnen missen... :(

Triest dat men zo aan zuur verdiende spullen moet af komen. De daders die dit op hun geweten hebben, moeten flink gestraft worden.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
G.J. Spijkerboer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 588
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2009 20:54
WoonplaatsCOLON Terwolde
CONTACTCOLON

Wat een triest verhaal zeg. Sterkte met je vriendin. :(
Eos 400D / 100-400 mm L IS USM / Sigma DC 18-200 mm / Sigma DG 105 mm / Redged RTA 428 / Redged RMC 528
RemBrand
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2010 20:45
WoonplaatsCOLON Wageningen

Er wordt hier misschien ook moeilijker gedacht dan nodig is. In 2006 heb ik hetzelfde gehad. Op vakantie met een huurauto (nieuwe VW pasat met < 10k op de teller) en helaas de periferie van Parijs meegepakt. Na de spits even kwartiertje bijkomen, terug bij de auto, alles weg wat maar snel mee te nemen was (op een drukke parkeerplaats nog wel). Ik voel me nog steeds verrot als ik aan dat moment terugdenk.
Wat was er gedaan, niks high tech, gewoon met een haak de (elektrische) ramen naar beneden trekken en zorgen dat je met 2-3 man de auto snel leeg hebt. Geen braaksporen, maar wel alles kwijt! Ondanks dat het een drukke parkeerplaats was, is het blijkbaar niemand opgevallen. Destijds al m'n kleding, kampeerspullen, paspoort, Olympus OM10, etc kwijt. Je weet niet wat je overkomt en je krijgt het ook niet/nauwelijks terug van de verzekering.
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat het 'opnemen' van een sleutelsignaal en opnieuw uitzenden werkt. Enige jaren geleden kon dit nog (met een PDA opnemen en klaar), maar tegenwoordig is het versleuteld en hier zit ook een tijdselement in, waardoor de code elke zoveel minuten veranderd. Aan de andere kant, dat geldt voor een nieuwe auto met nieuwe techniek en ongetwijfeld niet voor de afstandsbediening van mij Focus van 6-7 jaar oud... Sterkte voor je vriendin!
Canon EOS 50d | 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

Canon Benny schreefCOLONIna,

Ik vind, als de verzekering niet wil betalen, wij als fotografen met z'n allen wel een steentje kunnen bijdragen. Ik doel dan op een vrijwillige bijdrage van verschillende fotografen, zodat je vriendin gedeeltelijk of in z'n geheel haar materiaal kan terug kopen. Ik besef dat het om een fiks bedrag gaat, maar ik kan me niet voorstellen dat niemand een vrijwillige bijdrage kan missen...

Ik stel dit voor, omdat ik het vreslijk vind. En EOS digitaal en andere fotografie forums hebben zoveel leden, dat die in mijn ogen wel een kleine vrijwillige bijdrage kunnen missen... :(

Benny

Leuke gedachte maar gevaarlijk...............

Straks stijgen de "gestolen camera" topic's hier op EOS explosief......(want op EOS houden ze een inzamelingsactie)
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Dank jullie wel voor alle reacties!!
Ik zal het aan de dame in kwestie doorgeven, zal haar goed doen.

Een inzamelingsactie is een hele vriendelijke gedachte!!! Echt, dat meen ik uit de grond van mijn hart :!:
Máár.....1. Bert verwoorde het al goed hierboven en 2. de gedupeerde kennende weet ik dat ze niks over een inzamelingsactie wil horen.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

triest verhaal, maar was me reeds bekend doordat een kennis van mijn tante een soortgelijk iets meemaakte, zij sloot haar auto af om een boodschap te gaan doen, maar vervolgens hoorde ze toen ze weg liep hem weer open springen, ze liep terug en opende de auto om even te kijken, vervolgens deur dicht, weer afsluiten met afstandsbediening, wacht even, oke zat op slot, draait zich om en wil weg lopen , op hetzelfde moment hoort ze het slot weer open springen, ze kijkt wat om zich heen en ziet in een auto enkele mannen zitten,
ze loopt weer terug naar de auto, omdat ze het niet vertrouwde, stapt in en rijdt vervolgens naar het politie buro en kreeg daar hetzelfde verhaal te horen als jouw vriendin, helaas had ze het kenteken van de auto met mannen niet opgeschreven, anders hadden ze wellicht opgepakt kunnen worden.

jammer dat haar spullen gestolen zijn, maar er wordt zoveel gewaarschuwd dat je niets in de auto achter moet laten wat van waarde is, ik begrijp het wel hoor, wij gaan op de terugweg ook nog wel eens even een wandelingetje maken of een hapje eten, maar ik pak dan altijd mijn tas met fotocamera en evt de laptop van mijn man als hij die bij had en neem deze mee, het enige wat ze dan kunnen jatten is de vuile was en denk dat ze daar niet op uit zijn.
Komt misschien ook wel dat ik alles eruit haal, omdat mijn man ooit na een vergadering ergens in het land, bij terugkomst zijn gehele auto verdwenen bleek te zijn, gestolen en compleet van de aardbodem verdwenen en nooit meer terug gevonden.
Het feit is gewoon, geef ze geen gelegenheid, haal je spullen eruit, of eet even wat pal naast de auto op een parkkerplaats, maar ga je verder weg van de auto, of een wegrestaurant in, neem het gewoon mee, kost wat werk, maar bespaard je een hoop ellende.

ik wens je vriendin sterkte, zal wat slapeloze nachten kosten, maar ze komt er wel weer overheen.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Voor de deskundigen: maakt het wat uit als je de sleutel vlak bij het portier pas activeert in plaats van (pakweg) al op 15 meter van de auto?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar