canon set (aanpassing bericht)

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Gezien mijn topic tka canon set.
heb ik nu een vraag wat is nu de beste compact camera voor mij ik wil toch graag bezig blijven.

Volgens de neuroloog loop ik te hard van stapel om het een en ander
van mijn geliefde hobby zomaar te koop te zetten om dat je even het stuur in je rechterhand kwijt bent, maar volgens hem trekt dat wel weer bij,voor de gene die via pb en forum gereageerd hebben zeer bedankt voor het meeleven. en ik volgt het advies van sommigen onder u maar even op om het te houden voorlopig.



Gr Johan
Laatst gewijzigd door 1 op EOSKOP, in totaal 18 keer gewijzigd.
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Het belangrijkste eerst! Veel sterkte en succes!

Er zijn veel mensen erg tevreden met de Olympus pen, daar kun je ook lenzen mee wisselen en handmatig scherpstellen enzo.

Wil je bij Canon blijven dan zijn de nieuwe de G11 os S90 erg goed, ook vanwege de ring rond de lens die je kan instellen op diafragma of scherpstellen of zoom.

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Sterkte man, wat vervelend dat het zo moet.

Een G11 of SX1is of SX20is als je bij Canon wilt blijven.

Misschien is zo'n Olympus Pen of de tegenhanger van panasonic wat voor jou. Wel lenzen wisselen maar toch erg compact.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
hannovandijk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2006 21:21
WoonplaatsCOLON Dalen
CONTACTCOLON

Hé Johan, wat rot voor je, veel sterkte ook van mij gewenst. Ik hoop dat je toch plezier houdt in je grote hobby. Om op je vraag te reageren, ik heb sinds een paar weken een Fujifilm Finepix F70EXR (voor als ik eens niet de hele tas wil mee sjouwen). Mooi toestel waar goede resultaten mee te halen zijn. EXR is een nieuwe techniek van Fujifilm die het mogelijk maakt dat compactcamera's met kleine sensoren toch redelijk ruisvrije foto's leveren.
Gebruikers-avatar
JosElve
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2008 16:14
WoonplaatsCOLON Den Haag, Loosduinen

Damn,... sterkte man!
"Photography is not just a click on the camera"
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

sterkte inderdaad, maar om op je vraag terug te komen :

Panasonic Lumix DMC-G1 wellicht ook een kandidaat, schijnt ook erg goed uit de testen te komen.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Bazzer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2009 17:53
WoonplaatsCOLON emmen
CONTACTCOLON

Hallo,

Wanneer je het geld niet nodig hebt om iets lichters aan te schaffen dan zou ik deze Canon set nog niet direct weg doen!!!!!!

Sterkte, en de kop niet laten hangen hoor, de cardioloog praatte mij ook het graf in na mijn (stevig) hartinfarct, nu doe ik bijna alles weer wat voorheen ook kon!!!!

Bazzer.
Linux-Ubuntu en Gimp! 300D Rebel, 1000D en kilo's glas!
Gebruikers-avatar
Paap_Dude
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 553
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2005 20:42
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede
CONTACTCOLON

Pfff, dat valt niet mee. Neem het advies van Bazzer ten harte.

Volgens mij kan je hele leuke dingen doen met deze 375 gram wegende Canon. <a href="http://www.dpreview.com/reviews/specs/C ... on_g11.asp" title="Canon PS G11" target="_blank">klik</a>

Succes verder.

Walter.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

EOSKOP, ook van mijn kant veel sterkte!

Mocht je niet per se aan Canon gebonden zijn,dan is de 397g zware Panasonic FZ38 (in USA:FZ35) misschien wat voor je. Ik heb daar erg goede resultaten van gezien en je kunt je ook goed creatief uitleven met dat ding. Groot voordeel is de goede Leica lens die erin zit.

groeten Sarpa
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Lijkt mij erg vervelend als je je hobby niet meer kan uit oefenen heel veel sterkte, en inderdaad die olympus schijnt erg goed te zijn.

Gr Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Johan dit is heel vervelend voor je :( . Laat de moed niet zakken(maar ik heb gemakkelijk praten)
Ook met een mooie compact kun je nog kleur aan je hobby geven. :D
Veel sterkte en ik hoop je toch nog op EOS te blijven "zien"!!!



Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Peter-digitaal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 212
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2009 23:15
WoonplaatsCOLON Deil
CONTACTCOLON

Ik denk dat het advies van Bazzer & Paap_Dude nog niet zo gek is, verkopen kan altijd nog.

Ik hoop dat je de kracht kan vinden om er tegen te vechten en dat de EOS leden je hierbij ook kunnen steunen.

Op je vraag terug te komen, goede suggesties zijn al gedaan.

Alle sterkte en kracht toegewenst.

Gr. Peter
Eos 50D | Canon EF-s 15-85 f/3.5-5.6 IS USM | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Canon EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM | Spyder 3 pro
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Veel sterkte in ieder geval, jammer dit soort dingen te lezen.
Voor dat geld ben je die set zo kwijt, maar als er nog enigszins twijfel is zou ik het ook nog even houden, als je spijt krijgt cq. het toch wat beter gaat...

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

---
Laatst gewijzigd door 1 op Sunnyboy, in totaal 12 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Canon S90: World's Best Pocket Camera

LINK !


Anders een Fujifilm (bridgecamera)

LINK
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

EOSKOP schreefCOLON heb ik nu een vraag wa t is nu de beste compact camaera voor nmij ik wil toch graag bezig blijven.
Je geeft aan dat je Canon-set te zwaar is om mee te sjouwen.
Dat zou ik me best kunnen voorstellen.
Vervolgens zoek je een compact, want dat gaat behoorlijk in het gewicht schelen. En dat is dan minder belastend voor je lichaam.
Een hele geldige reden.

Maar wat wil je met de compact gaan fotograferen?
Compacts geven een iets minder goede performance in bepaalde gebieden vergeleken met een SLR. Maar in een hoop gebieden kun je met een compact ook schitterende dingen maken.
Sportfotografie onder lichte omstandigheden moet je bijvoorbeeld vergeten, maar volgens mij was je daar al niet zoveel mee bezig.

Maar zijn de modellen a-la Leica niets voor je? Leica is misschien iets te duur, maar Sigma biedt bijvoorbeeld de DP2. Toch het formaat van een compact en de mogelijkheid van een SLR. Beetje best of both worlds voor een hoop gebieden van de fotografie. Vooral het feit dat de sensor groter is dan die van een gemiddelde compact moet je behoorlijk wat beeldkwaliteit over houden.
Zie ook: http://www.sigma-dp.com/DP2/main.html

Ook al eens nagedacht over dat soort alternatieven? Want dat soort opties zijn er meer.

Ik denk dat je daar fotografisch meer aan hebt dan bijvoorbeeld een hele kleine lichte compact die je in je broekzak steekt, maar wanneer puntje bij paaltje komt eigenlijk tekort schiet op gebied van kwaliteit
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Allereerst veel succes met herstel!! En er zijn voldoende mogelijkheden om met slr te blijven fotograferen! Kijk Martin Culemborg...

Voor wat betreft fototoestel: Is DIT (klikkkk) niet iets voor jou??
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Bazzer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2009 17:53
WoonplaatsCOLON emmen
CONTACTCOLON

reactie op aanpassing bericht

Goed bezig, verkopen kan altijd nog. En de beste manier van genezing is "willen genezen" Toen ik na mijn dotteren terug kwam in het Emmer ziekenhuis deden de doktoren nogal zwaarmoedig "u bent vanaf nu hartpatient, u leven zal er vanaf nu anders uitzien" deze woorden heb ik medere keren aan moeten horen. Gelukkig ben ik heel eigenwijs en ben mijn eigen weg gegaan. Ik voel mij geen patient en ik wil het al helemaal niet zijn omdat een arts of mijn omgeving mij dat aanpraat!!!!!

Positief denken en vechten voor je herstel, je zult dan merken dat er dan veel meer mogelijk is dan ju nu misschien denkt!
Linux-Ubuntu en Gimp! 300D Rebel, 1000D en kilo's glas!
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Je te koop advertentie bestaat nog steeds!

Sterkte met het herstel.
3 kastjes met extra handvat, 12 buizen met glas en 4 lampjes
Gebruikers-avatar
Ruud S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 21:28
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Johan, ook vanaf deze kant heel veel strekte toegewenst.
Ik weet niet alle gevallen zijn het zelfde maar een vriend van mij heeft ook een tia gehad kon bijna niet meer lopen maar bestuurd nu zijn formule-Vee uit 1967 weer.
Als het niet echt moet zou ik de hele mooie set die je nu heb nog even niet weg doen
Sterkte,
RuudS
Laatst gewijzigd door 1 op Ruud S, in totaal 18 keer gewijzigd.
___________________________
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar