Wie durft?

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

GvanAsseldonk geeft in dit topic aan dat hij een beetje moedeloos wordt dat het niveau van goede foto's vaak afhangt van de spullen die iemand gebruikt.
Ik ben van mening dat je ook met relatief eenvoudige spullen goede foto's kunt maken en ben bereid om met iemand in 'de ring' te stappen.

Ik stel voor dat we allebei bij een voetbalwedstrijd gaan fotograferen en dat ik met jouw spullen werk, en jij met de mijne.

Wie ben ik?
Ik ben Jeroen. Ik fotografeer hoofdzakelijk sport. Doe dat veel en doe dat op een professioneel niveau. Onder andere veel voetbal.

Wie ben jij?
- Jij bent dan de amateur. Klinkt neerbuigend, maar ik bied je de kans om te bewijzen dat iedereen met professionele spullen alles goed kan fotograferen.
- Ik verwacht dus niet iemand die op andere vlakken van de fotografie uitblinkt, nee gewoon iemand die zich in zowat ieder topic vergaapt aan de foto's hier. Dus geen goede natuurfotograaf die van al het reilen en zeilen van de bloemetjes en de bijtjes weet en voor wie een voetbalwedstrijd na het doen van wat huiswerk ook geen problemen op zou moeten leveren.
- Ik verwacht ook iemand die eigenlijk helemaal geen L-lenzen in zijn collectie heeft.

Wat krijg jij?
- Mijn 1D mk III, een 17-40, een 24-105 en een 70-200 f/2.8 inclusief 1.4 convertor.

Wat krijg ik?
- Jouw camera die minimaal over AI-servo moet beschikken in stand Tv of Av (de 300D doet dat bijvoorbeeld niet) en je dient te beschikken over minimaal een kitlens en één of twee objectieven in de range van 55 tot 200+mm (dus een 55-250 of een 70-300). Ik durf het ook nog wel aan als je alleen een 18-200 hebt.
Dit dus even in overleg.

Wat gaan we doen?
We kiezen samen een wedstrijd in een bepaalde regio uit. Ik kom hiervoor niet naar Groningen of Friesland gereden.
We kiezen een wedstrijd overdag uit, avondwedstrijden schieten niet op.
Het niveau maakt even niet zoveel uit, ik wil ook wel een jeugdwedstrijd doen die om 10.00 uur s'ochtends is.
Mijn geheugenkaart in jouw camera en de jouwe in mijn camera. It's that simple

En dan?
Starten we een topic waarin we allebei 10 foto's laten zien. Kunnen we het dus eens naast elkaar leggen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Mooi initiatief, ik ben benieuwd naar de resultaten!
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

whahahaha Hulde!
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

Nou Gabriël, de kans van je leven dan. :D Eindelijk kan voor jou de wereld eens omgedraaid worden. Al meerdere keren heb ik je in topics uitspraken zien doen dat jij niet tegen de profs opkunt vanwege je materiaal.

Ik neem aan dat je deze uitdaging direct met beide handen aanneemt.

Veel succes toegewenst en we zien de resultaten t.z.t wel verschijnen.

Grt, Cees :wink:
Laatst gewijzigd door 1 op ceesd, in totaal 16 keer gewijzigd.
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Zie ik een uitdaging, begint ie over voetbal! :twisted: 8) :wink:
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Het is gewoon een beetje "Put your money where your mouth is".

Ik zeg dat het niets uitmaakt met wat je werkt en dat je met basis-spullen ook votbal kunt fotograferen en dus niet afhankelijk bent van snelle spullen.
De tegenstander mag laten zien dat je met professionele spullen in één klap als leek ook iets moeilijkers als sport goed kunt fotograferen omdat je dan professionele spullen in handen hebt.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
JosElve
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2008 16:14
WoonplaatsCOLON Den Haag, Loosduinen

Durf je het ook aan met een Sony?!
Zo ja, heb ik wel interesse!
"Photography is not just a click on the camera"
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Lijkt me inderdaad de uitgelezen kans voor Gvanasseldonk als 'aanstichter' van het topic


groeten

Peter
Naneu-pro K4L met wat canon-spulletjes en een sigma 17-70 OS
Gebruikers-avatar
peter b
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 557
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 19:07
WoonplaatsCOLON almere

Leuk idee van je ben wel benieuwd naar de resultaten. Ik heb helaas L lenzen maar vind jou sportfoto's altijd van hoge kwaliteit. Ben wel van mening dat ook hier geldt; oefening baat kunst! Zou graag eens een lesje willen volgen bij één van de gevorderden/profs tijdens een wedstrijd (veld)hockey of voetbal.
[size=59][color=blue]Canon EOS 7D+bg | EF-S 10-22mm | EF-S 17-55mm f2.8 IS | EF 24-105 f4.0 IS | EF 70-200mm f2.8 IS | EF 300mm f4.0 IS | EF 100mm f2.8 macro | 580EX II | Canon 1.4x | Manfrotto tripod[/color][/size]
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Haha, geweldig initiatief Jeroen en idd een uitgelezen kans voor Gabriel !
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Stoer gesproken :D
Maar...... krijgt de uitgedaagde dan ook de kans op een return in zijn of haar specialiteit?
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Daimler
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1051
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

die kans kan hij niet laten liggen.
Lijkt mij alleen wel dat er nog iets besproken moet worden over nabewerken.
Het is denk ik wel zo dat als je ook met nabewerken weinig ervaring hebt en of bv geen cs3 of 4 hebt deze strijd ook niet te winnen is voor van asseldonk.

Ik zou zeggen stel allebei zo goed mogelijk in om bv jpg te schieten maar dan allebei en dan zonder nabewerking ofzo.

Gr Rob
[size=75]5DMarkII/ 50D/Canon EF24-105mm F4 IS USM [color=red]L[/color]/Canon70-200mm F2.8 IS USM [color=red]L[/color] /Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 IS USM [color=red]L[/color]/Canon extender 1.4II /Canon Speedlite 580EXII/Sandisk Extreme III 32GB[/size]
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Leuk initiatief en waarschijnlijk bewijs dat de fotograaf de foto maakt.

Niet nieuw trouwens, in Zoom las ik wel eens dat een pro en een amateur samen op stap gaan. Niet zelden viel het de amateur niet mee om a. met pro-spullen te werken en b. goeie foto's te maken. Dat neemt niet weg dat ik benieuwd ben wie hier de uitdaging aangaat :-)

Vind wel, net als Martin, dat het op ieders eigen specialiteit moet gebeuren.
Gewoon... spullen.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

@MartinPhili,
Is ook te overwegen om een keer een return te doen

@Daimler
Nabewerking hoort erbij, gewoon een fatsoenlijk product afleveren.
Wist je trouwens dat 80% van mijn voetbal gewoon in JPG geschoten wordt?

-

Het mooie van Gabriël is dat hij ook nog eens 20km verderop woont.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Heel leuk initiatief Jeroen!
Maar m.i. toch nog niet helemaal fair.
Als Gabriël van mening is dat een goede foto geboren wordt uit goed materiaal dan moet hij wel redelijkerwijs de kans krijgen om dat "goede" materiaal, wat hij waarschijnlijk nog nooit heeft vastgehouden, laat staan mee gefotografeerd, onder de knie te krijgen.
Jij als oude rot kunt wel met een 400D en een 55-250 IS blindelings omgaan! :lol:

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

j.jennekens schreefCOLONHeel leuk initiatief Jeroen!
Maar m.i. toch nog niet helemaal fair.
Als Gabriël van mening is dat een goede foto geboren wordt uit goed materiaal dan moet hij wel redelijkerwijs de kans krijgen om dat "goede" materiaal, wat hij waarschijnlijk nog nooit heeft vastgehouden, laat staan mee gefotografeerd, onder de knie te krijgen.
Jij als oude rot kunt wel met een 400D en een 55-250 IS blindelings omgaan! :lol:

Jo :wink:
Ben ik het inderdaad wel mee eens. Heb zelf een 450D, maar stond eerste keer met een 40D toch behoorlijk te schutteren.

Peter
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik zal voorafgaand aan de wedstrijd heus wel wat uitleg geven, maar ook bij mij zit de knop om een foto te maken op dezelfde plaats.
Ik zal alle custom-functions in de camera gewoon op standaard zetten zodat je ook niet met mijn voorkeuren hoeft te werken (JanDB heeft al een keer ervaren wat die zijn en daar nachten van wakker gelegen omdat hij er niet mee om kon gaan :lol: )

Ik denk niet dat een 400D en een 55-250 problemen voor me op zullen leveren. (Ook een Sony niet)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
JosElve
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2008 16:14
WoonplaatsCOLON Den Haag, Loosduinen

dejong1racing schreefCOLONIk denk niet dat een 400D en een 55-250 problemen voor me op zullen leveren. (Ook een Sony niet)
Mochten er zich geen andere gegadigden voordoen, zoals gvanasseldonk ;), dan houd ik mij aanbevolen.
"Photography is not just a click on the camera"
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb je genoteerd hoor, ook een Sony durf ik wel in mijn handen te nemen. Is ook mijn apparatuurkennis een stukje minder, want een Sony zou voor mij ook de eerste keer zijn.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
gertjanbaarda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2009 10:10
CONTACTCOLON

Hahaha.. lol!
Goed bezig!
5DmII | 1DmIV| 24-105L | 16-35L | 70-200L | 580EXII | tot zover mijn wishlist.
EOS Digital Rebel || 18-55 || 24-200 || 50mm
[url=http://www.baarda.org/]www.baarda.org[/url]
Ook een Nikon body met 28-55 lens.. sstt..
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar