Modellenwerk

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Een kennis van mij wil graag modellenwerk gaan doen en vraagt mij hoe ze dat aan kan pakken. Nu ben ik zelf helemaal niet thuis in die tak van fotografie. Ik heb haar al wel aangeraden om een gerenommeerd bureau te zoeken. Is iemand van dit forum bekend met zulke bureaus? Wie heeft tips voor haar? Alvast dank voor jullie antwoorden!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Heeft ze al een (al of niet klein) portfolio? Dat lijkt me sowieso handig om mee aan te komen bij een modellenbureau. En modellenwerk houdt uiteraard niet alleen het fotografische gedeelte in, maar bijv. ook catwalks etc. Heeft ze aanleg? En misschien heeft zij iets aan de info op deze site: http://dutchmodelinfo.nl/hoe-kies-ik-een-modellenbureau ?

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ah, bedankt! Voor zover ik weet, moet ze nog helemaal beginnen ;-)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ik weet dat er op Facebook een aantal groepen bestaan waarin je samenwerkingen kan aangaan met fotografen en MUA's (Make Up Artist). Dat werkt dan op basis van TFP (Time For Portfolio). Je spreekt dan met de fotograaf af dat de foto's gebruikt kunnen worden voor je eigen portfolio en voor die van de fotograaf. Spreek wel goed met elkaar af onder welke voorwaarden de foto's gebruikt mogen worden! Doe dit in een Model Release (contractje waarin het model en de fotograaf - maar is meestal geschreven richting de fotograaf - afspreken dat de foto's gebruikt kunnen worden en voor welk doel).

https://www.facebook.com/groups/776159259070396/ (Beginnende fotografen, Modellen en MUA's Nederland)
https://www.facebook.com/groups/220489414789574/ (Fotograaf Gevraagd)

Vaak vragen de groepen wel een klein portfolio en in het geval van je kennis zou ik gewoon wat alledaagse foto's openbaar zetten. Dan kan men in ieder geval zien hoe hij/zij eruit ziet.

Ik ga binnenkort beginnen met mijn thuisstudio en wil graag de samenwerking aan met een beginnend model (dan zijn we allebei beginnend :) ), dus hij/zij mag contact met mij opnemen. Buitenfoto's doe ik ook en is geen overbodige luxe voor in het portfolio.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik denk dat als ze eerst eens zal moeten beginnen door op TFP basis een portfolio op te bouwen, en zodoende ook ervaring op te doen. Ze zou hier een oproep kunnen plaatsen, er zijn altijd wel fotograven te vinden hier die zelf ook nog wat in de opbouwfase zitten, of die het juist leuk vinden om een starter te begeleiden.
Verder heb je nog specifieke fora voor dat doel nog, denk aan modelzone.nl etc

Maar zonder ervaringe en zonder portfolio hoef je denk ik nog niet bij een modellenbureau aan te kloppen, laat eerst zien dat je zelf geinvesteerd heb, pas dan kan je voorzichtig eens voor betaalde shoots gaan kijken (direct met een fotograaf of via een bureau)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar