Microsoft and Canon sign patent cross-licensing agreement

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

REDMOND, Wash., and TOKYO — July 2, 2014 — Microsoft Corp. and Canon Inc. on Wednesday broadened their strategic alliance with the announcement of a broad patent cross-licensing agreement. With this agreement, Microsoft and Canon gain licenses to each other’s highly valued and growing patent portfolios.
...
http://www.microsoft.com/en-us/news/pre ... nonpr.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Lijkt me een belangrijke stap voor beiden, hoewel ik niet direct product voordelen kan zien...
Voor MS nog eerder dan voor Canon... Vooral icm Nokia overname... Is fotografie kennis key voor het nieuwe MS in de strijd met Apple en Google
Apple fan, Canon volger...
Anoniem 4

Microsoft heeft al eerder zo'n deal met Nikon gesloten.
Dit soort zaken gebeurt regelmatig, maar je kunt nooit echt de vinger leggen op de bedoelingen die partijen daarmee hebben.
Voor de vorm roepen ze wel iets algemeens en daar blijft het bij.
Soms zie je er in de praktijk iets van terug, maar meestal niet.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Het voordeel lijkt me nogal duidelijk: geen kostbare rechtzaken over gebruik (bedoeld of onbedoeld) van elkaars patenten.
Minder belemmeringen voor ontwikkeling van nieuwe en innovatieve producten.
Hans.
Anoniem 4

Dan mis ik nog zo'n deal met Samsung. :D
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Exact terms were not disclosed, but Microsoft said the agreement covers a broad range of products and services each company offers, including certain digital imaging and mobile consumer products.
http://www.pcmag.com/article2/0%2c2817% ... 3%2c00.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar