Fanatiek

ModeratorCOLON Global Moderators

alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Sommige mensen gaan heel ver om een mooie foto te maken.

Afbeelding

Bron: Facebook account van Redged, bijdrage van Jan Smit. http://t.co/FjkQyf6XFh" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door 1 op eMKay, in totaal 27 keer gewijzigd.
RedenCOLON Afbeelding hersteld en bronvermelding toegevoegd
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Heftig! Zo ver ga ik niet.....uhm....nog niet :D
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Tja...mooie foto trouwens!
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

En dan te bedenken dat je met zo'n toeter toch nog een paar stappen dichterbij moet komen en het water in moet haha :D
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Volgende keer een iets langere/grotere lens kopen.
Hoeft hij het koude water niet meer in....
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Ja ik had me vergeten te scheren sorry. :wink:

deze lust er ook wat van.

foto verwijderd door ontbreken van gegevens eigenaar van de foto
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

"Hoeft hij het koude water niet meer in...."

De man in de eerste foto zit in water met een temp van ruim 30 graden (een geiser in Ijsland, als ik me niet vergis). De tweede lijkt het iets frisser te hebben..
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

leuke plaatjes, maar......
vraag: heb je de foto's zelf gemaakt ?

of plaats je hier foto's die misschien iemand anders zijn eigendom zijn.
heb je toestemming om de foto's te plaatsen.
hou er rekening mee dat de beheerders van eosdigitaal aansprakelijk kunnen worden gesteld als je auteursrechten schendt.
anders kan je beter een linkje plaatsen dan rechtstreeks de foto.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Anoniem 4

Het heb het sterke vermoeden dat het niet zo is, maar als foto's hier zonder link/bronvermelding worden geplaatst, mag je er van uitgaan dat de plaatser daarmee verklaart dat het zijn eigen foto's zijn. Anders wordt het hier wel een heel vreemd forum.
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Ik heb dit expres bij "overig gerelateerd" gezet om aan te geven dat het niet mijn foto's zijn.

Je kunt op alle slakken ....Lijkt wel een beetje de tendens op dit forum te zijn: vliegen vangen. Kijk eens op audioforums; daar kom je om in de niet zelfgemaakte foto's van apparatuur zonder dat daar over gezeverd wordt.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

een brandweerforum heeft een tijd geleden anders forse problemen gehad met het toelaten van geplaatste foto's die niet door leden zelf gemaakt waren.
er hing het forum destijds een hele grote boete van een aantal 112 fotografen boven het hoofd. Zij hadden namelijk een zaak aangespannen.
misschien dat één van de mods of admins een uitspraak kan doen wat wel of niet geoorloofd is hier.
en je kan wel op alle slakken zout gaan leggen, maar hoe zou jij het vinden als jóuw foto zo maar zonder toestemming op een andere site zouden worden geplaatst ?
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Dit is duidelijk geen commerciele foto, maar gewoon een geintje van beroepsfotografen onder elkaar; een kiekje. was het een fotoshoot met Miley Cyrus zou ik het hier niet plaatsen.

Brandweerforums, bestaan die echt?
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

die bestaan echt, lees dit draadje maar eens door, misschien dat het je op andere gedachten brengt, ook als het gaat om niet commerciele foto's.
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... m#p1161960" onclick="window.open(this.href);return false;
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Regels hebben we hier niet zo lang geleden nog iets aangescherpt en er staat nu in Dit topic precies hoe wij hier mee omgaan op ons forum.

Het plaatsen van andermans foto's is in beginsel niet toegestaan. In die gevallen waarin dat (bijvoorbeeld vanwege een nieuwswaarde, zoals bij de "persfoto van het jaar") toch gebeurt, dient dit duidelijk uit het topic te blijken en dient uit het bericht minimaal te blijken wie de fotograaf en/ of copyright houder is. Tevens dient het bericht voorzien te zijn van een link naar het bronbericht. Deze topics kunnen geplaatst worden in 'off-topic' of 'overig fotogerelateerd'.

Ik heb beide foto's verwijderd.

Namens de EOSdigitaal-crew

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Ok, dan zeg ik bij deze mijn lidmaatschap van het forum op. Gelieve mijn gegevens te verwijderen.

Groet,
Alabaster

ps. Als ik het mij goed herinner komt de foto van twitter.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

waarom wil je je lidmaatschap opzeggen ? Dat snap ik niet.
Op een (foto)forum zijn spelregels, in het echte leven zijn er spelregels (auteursrecht).
Het is toch niet zo moeilijk om je daar aan te houden
Als je aan bronvermelding doet en/of alleen een linkje plaatst, is er geen enkel probleem.
Je gaat nu wel erg kort door de bocht Alabaster, jammer.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Ten overvloede: van de twitteraccount van de fotograaf zelf. het plaatje bevond zich dus al in de openbare ruimte, notabene op zijn eigen initiatief.

De, in mijn ogen, negatieve houding op dit forum, de belerende opmerkingen en het er als de kippen bijzijn om foto's van iemand af te kraken bevallen me niet. Vandaar.
ronhui

alabaster schreefCOLONTen overvloede: van de twitteraccount van de fotograaf zelf. het plaatje bevond zich dus al in de openbare ruimte, notabene op zijn eigen initiatief.

De, in mijn ogen, negatieve houding op dit forum, de belerende opmerkingen en het er als de kippen bijzijn om foto's van iemand af te kraken bevallen me niet. Vandaar.
Ook al staat de foto wereldwijd in elke denkbare media, de copyright rechten liggen nog steeds bij de maker ervan. Dus ook het op Twitter zetten is niet hetzelfde als iedereen toestemming geven te doen en laten met de foto wat ze willen. Denk dat jij het ook niet fijn zou vinden wanneer mensen jouw foto's zonder bronvermelding gebruikt worden. Ik niet in ieder geval en de meeste fotografen ook niet. Door in eerste instantie gewoon kenbaar te maken wie de eigenaar van de foto was, was er geen probleem ontstaan.

Vind het persoonlijk een beetje kinderachtig dat je zo reageert. Als het forum je toch al niet beviel, waarom posten? Als je dan wel post, gewoon aan de regels houden. Doe je iets fout (wat iedereen kan gebeuren) dan gewoon het oplossen en samen verder gaan :)
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Tja.. als ik een foto op twitter post, dan vind ik het prima als hij geretweet wordt, dat weet je met dat medium tenslotte ook.. Maar dat is toch weer wat anders dan het maar overal te kunnen en mogen posten, of om het te downloaden en weer onder eigen naam ergens uploaden bijvoorbeeld (ik zeg niet dat jij dit hebt gedaan, ik heb de desbetreffende foto noch de locatie gezien..)

En er gaan op internet tal van funny pictures de ronde (nogmaals.. geen idee wat dit voor foto was, maar gezien de comments vermoed ik in die categorie ook). Maar ook dan kan je nog altijd linken naar waar ze vandaan kwamen.. twitter, facebook, etc.
En het is dus inderdaad een regel hier op het forum dat er alleen eigen werken geplaatst mogen worden, en dat het anders duidelijk vermeld moet zijn waar het wel vandaan komt. Wij hebben het auteursrecht niet uitgevonden.. we hebben ook het nederlandse wetboek niet verzonnen, maar we hebben ons als forum hier wel aan te houden, take it or leave it.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Laten we het niet erger maken dan het is: alabaster komt een leuke foto tegen en realiseert zich niet dat daar copyright op zit. Kan gebeuren. That's all.

En ja, op een fotografieforum zijn we ons wat meer bewust van auteursrechten dan op een audioforum. Geen reden om weg te lopen, gewoon even rekening mee houden.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar