iBood aanbieding

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Wafies
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2013 11:57
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik open net ibood en zag toch een mooie aanbieding voorbij komen:

http://www.ibood.com/nl/nl/product_spec ... X_flitser/" onclick="window.open(this.href);return false;

nou zit ik al een tijdje te twijfelen over een kleinere camera voor sommige gelegenheden.. toch maar doen voor deze prijs?
»»» Canon EOS 450D EF-S 17-85mm 4-5.6 IS USM EF 50mm f/1.4 Canon EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 IS Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM(defect) Speedlite 580EXII 2xSpeedlite 430EX ST-E2 «««
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik weet het niet hoor. Ik vind deze camera ( ook verwisselbare lenzen) niet echt klein/gemakkelijk. Als je voor gemak kiest zou ik een Powershot G16 kopen of een Canon Powershot 120. Ik ben benieuwd wat anderen hiervan vinden.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Het ligt eraan wat je reeds gebruikt. Gebruik je een xxxD camera dan is het verschil soms niet zo groot, maar gebruik je een xxD of xD camera dan word het verschil al stuk groter. Zelf heb ik de 5D3 set de deur uit gedaan voor systeemcamera's en voor mij werkt het prima.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik ben het met jonggolde eens, het isnet niet compact genoeg voor erbij.... Ik gebruik daarvoor al jaren een ixus 950 die schuif je zo in je broekzak of jaszak. Deze m camera heeft daarvoor toch weer te veel omvang, gevolg? Je loopt toch weer echt met een camera rond...
Apple fan, Canon volger...
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

jonggolde schreefCOLONIk weet het niet hoor. Ik vind deze camera ( ook verwisselbare lenzen) niet echt klein/gemakkelijk. Als je voor gemak kiest zou ik een Powershot G16 kopen of een Canon Powershot 120. Ik ben benieuwd wat anderen hiervan vinden.
Betreffende het niet echt klein/gemakkelijk +1

Mijn vrouw wilde graag een echt kleine Camera veel kleiner dan de Canon G2 die ze heeft.
Ze vond de G2 niet echt comfortabel om onder het ski pak te dragen.

Zo doende had ik me ingelezen en ben naar mijn favorite Fotozaak in Urk gegaan.
Met het advies dat ik kreeg is het een heel compacte Samsung WB geworden. Sinds dien ligt de G2 in de kast.
Niet verwonderlijk gezien de prima foto kwaliteit!
Er kan vol automatisch en handmatig ingesteld worden. Heeft Wi-f1 en video Full HD en nog veel meer.

En af en toe denk ik waarom ik nog niet zo’n super kleintje voor me zelf er bij gekocht heb.

En dan wel op de uitvoering met het Schneider Kreuznach objectief! Heeft zij ook!
Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Vr.gr.

Roel J.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Thanks voor het posten nog, ik had de camera besteld nav dit topic. Op dat moment weinig tijd om hier verder nog te posten.
757D + 8-400 mm
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Wat een onzin dat 'ie niet klein genoeg is. Ik heb een Sony NEX systeem naast mijn DSLR's en geloof me, dat is een stuk makkelijker mee te nemen. Een G16 is wel iets kleiner, maar niet veel, de Powershot 120 is wel echt kleiner, maar beide hebben een onzinnig kleine sensor. Kwalitatief gewoon niet goed genoeg. De enige compactcameras die ik zou overwegen zijn op dit moment de Sony RX100 met zijn 1" sensor. En zelfs dan, hoeveel beter is 'ie dan een goede smartphone?

De Canon EOS M is een hele aardige camera, niet concurrerend genoeg om een groot succes te zijn, maar als fotografisch instrument helemaal niets mis mee. Er zit een nieuwere sensor in dan in je huidige camera, er is een adapter voor je EF lenzen en je flitser werkt er op (en andersom!) en haal de 22mm.

Oh wacht, iBood is zo'n systeem waarbij de aanbieding maar één dag geldt.... Anyway, wat ik schrijf blijft staan: een EOS M is een betere keuze dan een G16 of Powershot 120.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Nou, alleen het objectief 18-55 mm is al even dik als een G12. :)
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ach, haal de 22mm en dan is dat probleem ook opgelost ;)
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik wil er eerst even mee gaan spelen en als de camera enigzins bevalt koop ik er de 11-22mm lens bij. Als ik het setje met de body, kitlens en uwa heb, dan is het gewicht ongeveer de helft van een 7D met 15-85 en 11-16.
Wat mij betreft is dat verschil behoorlijk significant. Ik hoef geen camera die in mijn jaszak past, maar een kilo aan mijn nek laten bungelen de hele tijd vind ik ook wat veel van het goeie.
757D + 8-400 mm
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar