Portretfoto's bij Gastouder

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Anita87
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2014 14:11

Goedemorgen Allemaal,

Vanmorgen gevraagd door onze gastouder/oppas om portretfoto's te komen maken van de kinderen daar.

Maar ik heb alleen ervaring met mijn eigen 2 kids en ben nog een beginner.

Nu is mijn vraag is er iemand in de omgeving 't Gooi die hier ervaring mee heeft en mij kan helpen hiermee?
Het liefst natuurlijk gratis omdat ik ook geen geld vraag aan de ouders van de kinderen. Ik vind het leuk om te doen maar wil wel mooie foto's aan de ouders meegeven.

Waar ik vooral mee zit is dat de foto er mooi uitziet maar dat als ouders het gaan afdrukken dat het dan niet mooi wordt. Ik ben qua nabewerking ook nog nog een beginner.

Ik hoop dat iemand het leuk vind om mij hierbij te helpen.

Alvast bedankt.

Groetjes Anita
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Wat voor hulp zoek je precies, want ik denk dat de kans klein is dat er iemand met ervaring met je mee gaat om de foto's te gaan maken.

Nooit geschoten is natuurlijk altijd mis, dus je hebt gelijk dat je het hier plaatst :)

Heb vooral vertrouwen in je eigen kunnen. Neem die kinderen mee naar buiten (in de vroege ochtend) en maak wat foto's bij een rustige achtergrond. Gemiddeld zijn ouders al heel blij als er vrolijke gezichtjes op staan. Probeer die kinderen niet met militaire precisie op een rijtje te zetten of iets dergelijks. Laat ze lekker spelen en lol hebben. Op het internet staan legio tutorials over hoe je met kinderen om moet gaan.

Als je nog preciezere vragen hebt, dan hoor ik het wel.

Succes in ieder geval.
Anita87
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2014 14:11

Goed punt, had mijn verwachting wat meer moeten weergeven haha.

Ik zoek inderdaad niet iemand die meegaat, maar waar ik vooraf een keer mee kan oefenen of iemand die mij kan helpen met de nabewerking. Uiteraard kan dit digitaal maar als er iemand uit de buurt komt dan wil ik misschien wel een keer afspreken om samen te oefenen.

Dank je wel voor je tips.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ik begrijp het probleem niet zo.

Je onderwerpen lopen misschien wel letterlijk weg, maar figuurlijk niet.
Ze vragen jou tenslotte.
Vraag wat ze van je verwachten, wees eerlijk over je kunnen en ga een keertje vrijblijvend aan de slag.
Is het wat is dat mooi meegenomen, is het geen succes gewoon leren van wat niet goed ging en het weer proberen.
Eigenlijk de handleiding voor leren fotograferen, net als leren lopen, vallen en opstaan.

En als de foto er goed uitziet moet een print ook geen probleem zijn als je een bestand gebruikt dat groot genoeg is gebleven
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar