Wat is jouw laatste aanwinst? (Deel VIII)

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

Vandaag in Den Ham het volgende aangeschaft.

Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C"
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Mijn oude vertrouwde externe HDD is toch beetje langzaam. Zeker als ik meerdere dagen op pad ben of tijdens het reizen wil ik meer snelheid om backups te maken van de foto's. Na lang wikken en wegen de Sandisk Extreme 500 480GB externe SSD aangeschaft. Lekker klein en past makkelijk in je jas zak. En is ook nog eens erg snel. En overdracht naar de NAS is ook gelijk heel stuk sneller. Ideale reisgenoot :D
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Anoniem 3

Apple schreefCOLONMijn oude vertrouwde externe HDD is toch beetje langzaam. Zeker als ik meerdere dagen op pad ben of tijdens het reizen wil ik meer snelheid om backups te maken van de foto's. Na lang wikken en wegen de Sandisk Extreme 500 480GB externe SSD aangeschaft. Lekker klein en past makkelijk in je jas zak. En is ook nog eens erg snel. En overdracht naar de NAS is ook gelijk heel stuk sneller. Ideale reisgenoot :D
Een goed idee voor onder de kerstboom!
Anoniem 4

Inderdaad, maar met welk kabeltje en hoe verplaats je de foto's uit de camera naar die externe ssd en trekt dat niet je accu leeg?
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Er zit een USB kabeltje bij om aan te sluiten op de rMBP. Voordeel van SSD is dat deze minder power nodig heeft dan de standaard externe hdd. rMBP zit standaard in de tas als ik meerdere dagen weg ben en blijft dan achter in het hotel. Externe hdd gaat dan mee in de tas/jaszak.
Heb een WD My Passport Wireless overwogen om direct SD kaartjes in te kunnen stoppen voor backup, maar deze is erg traag. En voor mij niet echt nodig om vaak de SD kaart te legen. Schiet de 32gb SD nagenoeg nooit vol. Zelfs met de 86mb RAW files. Backup maken bij terug komst in hotel werkt prima :D
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Anoniem 4

Ja, via een notebook, maar dan kun je de foto’s toch ook direct backuppen op de notebook en daarmee eventueel doorzetten naar de cloud.
Wat is dan op reis de meerwaarde van een externe SSD.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Naar de cloud wel eens geprobeerd, maar aangezien ik niet overal internet heb waar ik kom tevens de snelheid niet altijd even goed is. Valt deze optie gelijk af.... Tevens zijn mijn RAW files 86mb. Mijn rMBP heeft 256gb ssd en dat is genoeg voor normaal gebruik, maar heb standaard xx aantal gb vrij als cash voor LR etc. Daarnaast sla ik altijd mijn bestanden ook externe op. En wilde daarom een hdd die snel is en ook tegen stootje kan. De huidige hdd is traag en niet zo bestand tegen schokken etc (er is al eens één gesneuveld) . Vandaar de zoektocht naar goede betaalbare externe SSD. En de Sandisk Extreme 500 doet precies wat ik wens. Zeker een aanrader als je soort gelijke oplossing zoekt ;-)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Anoniem 4

Duidelijk en dan hoop ik dat je veel nut en plezier hebt van je aankoop.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Vandaag eindelijk de tijd gehad om de Zeiss Batis 85 op te halen. Na geduldig wachten is hij dan eindelijk binnen.

Afbeelding
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Anoniem 4

Nou, hier is geen twijfel over mogelijk. Prachtige aanschaf. We zien de foto's wel ergens verschijnen.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Vandaag een set Hoya Digital Filter Kit II 72mm ontvangen van Foto Klein om te testen voor een review. UV, CPL en 8ND. De laatste is interessant om eens te testen. Ze hebben er nu mooie actie mee zag. Van de week tussen al het feest gedruis eens kijken hoe deze zich verhouden op een UWA en hoe makkelijk ze schoon te maken zijn als vinger afdrukken op glas hebt :D

Macphun Aurora HDR aangeschaft. Gister even mee gespeeld en werd toch wel enthosiast vandaag dan ook maar aangeschaft.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
barry van strien
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2013 07:43
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Mijn Yongnuo YN568 EX verkocht samen met de yn622 tranceivers en mezelf een YONGNUO YN685 flitser kado gedaan voor kerst.
Nu nog een YN-622C-TX E-TTL Wireless Flash Controller en we kunnen weer verder oefenen met off camera flitsen :mrgreen:
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Laowa 60mm Macro:)
Groeten,

Jichem
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Op Urk een Gitmo 3542L systematic statief opgehaald met beenwarmers.
En in Apeldoorn een Uniqball UBH35X balhoofd opgepikt.
AfbeeldingIMG_2873 by Erwin, on Flickr
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Heb je mooi ritje achter de rug. Apeldoorn Urk ;-), maar mooie set.

Zelf een Zeiss Sonnar t* 55mm f/1.8 aangeschaft voor de a7rII, zodat gat gevuld is tussen de Loxia 35 en Batis 85.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Mijn laatste aanwinst is een: Velbon VS-443D Statief.
Fijn ding, met balhoofd. Mijn eerste met balhoofd trouwens. Werkt echt super fijn :P
Zoals op onderstaande foto te zien is goed verstelbaar in bijna ieder positie.

Afbeelding
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
John vd B
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2016 13:46
CONTACTCOLON

Vandaag een Gitzo 5532LS binnen gekregen en van de week de Jobu Gimbal pro2. Wauw wat een verschil met mijn vorige (Benro) statief met Manfrottokop. Dit ding staat echt als een huis. Rib uit mijn lijf maar hoop er veel plezier van te gaan beleven in de bossen en thuis. Nu eens wat meer tijd gaan maken voor natuurfotografie.

Afbeelding
http://www.landmachtfotografie.nl
EOS 5D Mark III -EOS 7D___EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM___EF 100-400mm 4.5-5.6L IS USM___EF 24-105mm f/4L IS USM___EF 100mm f/2.8L Macro IS USM
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Vandaag maar twee Lee Seven5 adapterringen besteld. 49mm en 52mm. Voor de Loxia 35 en Sonnar 55. Deze twee objectieven zullen de standaard kit vormen voor steden trips. En dan nu ook voor beide de Lee Seven5 set beschikbaar.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Een sigma 150mm Macro. Had ik een tijd geleden al, toen verkocht met enorm veel spijt tot gevolg.
Vandaag ontvangen, en voor een prikkie:D
Groeten,

Jichem
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Prima aankoop Jochem, heerlijke lens heb hem zelf ook.
Voor deze lens was ik dus aan het kijken voor een flits set.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar